Poliiseilla tilannetaju kohdillaan, sain sakot kun vanha sairas koirani oli lopetusteissulla sylissäni takapenkillä eikä häkissä/valjaissa kiinni
Luonnollisesti halusin olla rakkaan ystäväni lähellä viimeiseen asti. Matka lääkäriin kesti n. 20 min. Nyt 50€ sakko kaupan päälle. Mahtava fiilis.
Kommentit (25)
Minä en itse henkilökohtaisesti pidä koirista, tai ne on siis mulle ihan neutraali asia.
Mutta joskus tosiaan ihmetyttää nämä lemmikin omistajat. Väittävät, että eläin on tärkeä ja rakas, mutta autossa pidetään ilman vöitä. Oletteko itse tai lapsenne ilman vöitä autossa? Ainiin, mutta se olikin laitonta ja poliisisetä antaa sakon jos ei ihmiselle laita turvavyötä. Uskomatonta, että se on monelle ainoa syy käyttää vyötä.
Eihän sillä ole väliä, että se "rakas" koira on vain märkäläntti asfaltissa , kun kolari sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä en itse henkilökohtaisesti pidä koirista, tai ne on siis mulle ihan neutraali asia.
Mutta joskus tosiaan ihmetyttää nämä lemmikin omistajat. Väittävät, että eläin on tärkeä ja rakas, mutta autossa pidetään ilman vöitä. Oletteko itse tai lapsenne ilman vöitä autossa? Ainiin, mutta se olikin laitonta ja poliisisetä antaa sakon jos ei ihmiselle laita turvavyötä. Uskomatonta, että se on monelle ainoa syy käyttää vyötä.
Eihän sillä ole väliä, että se "rakas" koira on vain märkäläntti asfaltissa , kun kolari sattuu.
Luultavasti nämä ovat näitä joille turvavyö on vaan vittuilua, "ei jäädä kitumaan, jos jotain tapahtuu" ja rakas eläin on rakas siihen asti kun kusee lattialle ja hakataan.
Poliisit ovat mulkkuja, olen sen jo kauan sitten huomannut.
Poliisi ja tilannetaju saatu samaan lauseeseen.
Kummallinen provo oudosta aiheesta. Mutta melko onnistunut, kun herätti keskustelua.
Tosiaan ei ole tuollaista lakia. On vain yleisluontoinen lausuma turvallisuudesta. Tuotantoeläinten kuljetuksessa on yksityiskohtaisia säännöksiä esim. tilasta.