Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanisuus on vain vaihe nuoren elämässä. Kyllä se vouhotus jää

Vierailija
21.03.2017 |

kun ikää ja viisautta tulee lisää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mullekin sanottiin, olin ehkä 14v. Nyt oon kohta 30 ja edelleen vegaani.

Vierailija
22/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin mullekkin sanottiin kun 14- vuotiaana aloitin kasvissyönnin. Nyt olen 33- vuotias kasvissyöjä.

Joillakin paraneminen vie pidempään.[/quote

Niin, tässä pikkuhiljaa kasvissyöjästä vegaaniksi vaihtamassa.

Kiusasi isoveljenikin sinun ikäisenä n. 16vee. minua kasvissyönnistä mutta otti sitten aikuisemmalla iällä itselleen kasvissyöjä vaimon, ja on nyt itsekin kasvissyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle nro 16. Kuvauksesi meikeläisestä kirjoittamani perusteella menee aivan pieleen. Muodostat minusta mielipiteesi muutaman sanan vuoksi. Kanssasi ei voi keskustella. Panet sanoja suuhuni, vääristät sanomaani. Rauhoitu.

Olen aivan rauhallinen. Kerrohan, miten sitten ilmaiset mielipiteesi? Ja miksi oikeastaan? Asioistahan on aina hyvä keskustella, mutta jos asenne on sama kuin tämän ketjun aloittajalla, ei mielipiteiden vaihdossa taida olla järkeä.

Vierailija
24/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että kasvissyönnissä olisi yhtään mitään vikaa, mutta kyllähän tämä nyt on se uusi karppaus. Näin isona buumina vegaanisuus ei tule kestämään, koska vegaanisuus on jo pelkästään syömisen osalta iso muutos ja monet nyt lähtevät mukaan ilman sitä perinteistä henkilökohtaista eläinoikeuksiin liittyvää pohdintaa ja valaistumista. Moni varmaan jää jonkin asteiseksi kasvissyöjäksi ja joku jopa vegaaniksi, mutta suurin osa kuitenkin on mukana ennemmin trendin kuin ideologian vuoksi. 

Vierailija
25/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä se vouhotukselta kuulostaa. Vähän kuin uskoontulo. Tulinen hihhulointi. Aina kaupassa nähdessäni näitä kirkasotsia tutkimassa tuoteselostuksia, mietin että miten he rakentavat tulevaisuudessa perheensä ruokahuollon. Lähinnä mietin vegaaniruokailun kustannuksia. Entä jos vegaanitytölle tulee neljä poikaa, jotka käsittääkseni biologisista syistä johtuen syövät tosi paljon ruokaa kasvuiässä? Vegaanimuija saa kantaa selkä vääränä suuret määrät kallista soijamaitoa, jne. Mun budjetti ei riittäisi....

Vegaanit on siitä kivoja, että kun sanot mielipiteesi, niin ne heti suuttuu. Paksunahka  - ai kamala tuo luonnontuote - ei ole kehittynyt kovin paksuksi.

Vierailija
26/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä, että kasvissyönnissä olisi yhtään mitään vikaa, mutta kyllähän tämä nyt on se uusi karppaus. Näin isona buumina vegaanisuus ei tule kestämään, koska vegaanisuus on jo pelkästään syömisen osalta iso muutos ja monet nyt lähtevät mukaan ilman sitä perinteistä henkilökohtaista eläinoikeuksiin liittyvää pohdintaa ja valaistumista. Moni varmaan jää jonkin asteiseksi kasvissyöjäksi ja joku jopa vegaaniksi, mutta suurin osa kuitenkin on mukana ennemmin trendin kuin ideologian vuoksi. 

Olet varmaankin oikeassa, mutta onpahan positiivinen trendi. Itse ainakin nautin siitä, miten yhä useampi ravintola, kauppa jne. ottaa vegaanit huomioon ja vegaanituotteita tulee helposti saataville jatkuvasti enemmän. Ja jo se, että moni söisi jatkossakin enemmän kasvisruokia tai valitsisi mielellään vegaanisen vaihtoehdon, olisi hyvä.

Vierailija
27/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nuorena tulee kokeiltua kaikkea hömppää!

Mullakin vaihtu tyyli harva se päivä ja kerran päätin lopettaa kahvin juonnin, mutta aloin taas juomaan.

Mulla oli yläasteella pari kaveria, jotka olivat lesboja, mutta nykyään miehen kanssa.

Kaikkea pitää kokeilla näköjään, ei siinä mitään pahaa ole. Onneksi vanhempana tulee järkeä päähän!:)

Vierailija
28/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä se vouhotukselta kuulostaa. Vähän kuin uskoontulo. Tulinen hihhulointi. Aina kaupassa nähdessäni näitä kirkasotsia tutkimassa tuoteselostuksia, mietin että miten he rakentavat tulevaisuudessa perheensä ruokahuollon. Lähinnä mietin vegaaniruokailun kustannuksia. Entä jos vegaanitytölle tulee neljä poikaa, jotka käsittääkseni biologisista syistä johtuen syövät tosi paljon ruokaa kasvuiässä? Vegaanimuija saa kantaa selkä vääränä suuret määrät kallista soijamaitoa, jne. Mun budjetti ei riittäisi....

Vegaanit on siitä kivoja, että kun sanot mielipiteesi, niin ne heti suuttuu. Paksunahka  - ai kamala tuo luonnontuote - ei ole kehittynyt kovin paksuksi.

Vegaani voi syödä tosi halvallakin. Tai ainakin mä. En käytä keinotekoisia korvikkeita, kuten soijamaitoa tai kaurakermoja. Pavut ja linssit on halpoja. Vihanneksia saa halvalla. Mulla meni enemmän rahaa sekasyöjänä.

Vierailija
29/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää mulle reipas ja iloinen vegaani, joka kykenee raskaaseen fyysiseen työhön ja jonka aivot toimii.

Vierailija
30/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti lihottaa. Katsokaa vaikka inkkareita, ovat tosi paksuja.

Vierailija
31/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi syödä tosi halvallakin. Tai ainakin mä. En käytä keinotekoisia korvikkeita, kuten soijamaitoa tai kaurakermoja. Pavut ja linssit on halpoja. Vihanneksia saa halvalla. Mulla meni enemmän rahaa sekasyöjänä.

Sama mulla. En ole vegaani enkä halua julistaa itseäni kasvissyöjäksi mutta lihaa vain harvoin. En mene lähellekään erilaisia soijahirvityksiä mutta linssejä ja papuja kuluu. En viitsi pitää kirjaa kuluista mutta ruokakauppaan ei kummia summia mene ellen innostu ostamaan harvinaisempia hedelmiä. Ja olen sentään yli 190-senttinen, 90-kiloinen mies.

Vierailija
32/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti lihottaa. Katsokaa vaikka inkkareita, ovat tosi paksuja.

Intialainen ruoka voi olla julman raskasta mutta ei senkään pakko ole olla.

Vierailija
33/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin mullekkin sanottiin kun 14- vuotiaana aloitin kasvissyönnin. Nyt olen 33- vuotias kasvissyöjä.

Sama täällä. Olin 18 kun aloitin, nyt 42 v. Ei ole vielä mennyt ohi tämä vaihe.

Vierailija
34/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olin 18 kun aloitin, nyt 42 v. Ei ole vielä mennyt ohi tämä vaihe.

Ikiteini?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän