Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen päiväkoti ja palveluseteli?

Vierailija
20.03.2017 |

Olemme kiinnostuneita eräästä yksityisestä päiväkodista ja sieltä periaatteessa järjestyisikin meidän lapselle paikka. Mutta miten tuo palveluseteliasia toimii? Olen käsittänyt, että sitä voivat kaikki hakea ja että maksimissaan hinta on vain 30 euroa kalliimpi kuin vastaava kunnallinen hoito? Voiko olla, että tuota seteliä ei kaikille myönnetäkään ja hinta onkin paljon enemmän, useita satasia? Nyt tuon päiväkodin esitteessä mainostettiin, että hinta on palvelusetelillä vain n. 340 e/kk kalleimmassa hintaluokassa.

Olemme menossa sinne tutustumaan ja silloin voimme kysellä vielä tarkemmin. Puhelimessa kuitenkin sanoivat päiväkodista, että aikovat myöntää setelin vain eskarilapsien perheille, mutta voisivat ehkä harkita myöntävänsä sen meillekin? Mitä ihmettä? Eikö kunta päätä tuon?

Olen vähän pihalla nyt tästä palvelusetelikuviosta... Kiitos jos joku tietää siitä paremmin ja jaksaa vastailla! Yritän vähän kerätä infoa ja kokemuksia etukäteen. Kunnallekin täytyy soittaa ensi viikolla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vielä, että tuolle pk:llekin tuo seteli taitaa olla uusi asia, koska ottavat sen käyttöön vasta elokuussa, jolloin meilläkin olisi aloitus.

Ap

Vierailija
2/4 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette molemmat kokopäivätyössä tai kokopäiväisesti opiskelevia, niin teille myönnetään palveluseteli kokopäivähoitoon. Ja tuolloin maksu on 30e kalliimpi kuin olisi kunnallisella. 

Jos ette ole aiemmin mainittuja, niin voitte saada palvelusetelin vain osapäivähoitoon ja siitä en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kokopäiväisesti ja mun työsopparissa on tunnit 90-120/3vkoa eli käytännössä osa-aikainen, joskus voi olla täysiä tunteja.

Tietääköhän joku miten se menee? Lapselle voisi kyllä riittää osapäivähoito, esim. noin 3-4 hoitopäivää viikossa ja noin 6-8 tuntia kerrallaan.

Vierailija
4/4 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi yksityisessä päiväkodissa ja kyllä kaupunki on se joka palvelusetelin myöntää. Itse soitin ensin kaupungin yksityisen päivähoidon palveluohjaajalle, hän neuvoi tarkemmin hakemuksen teosta. Kotiin tuli sitten päätös, missä oli summa paljonko lapsen päivähoitomaksu tulee kuukaudessa olemaan (mutta huom. yksityisen päiväkodin ollessa kyseessä, päälle voi tulla vielä päiväkodin itsensä määrittämä kuukausittainen lisämaksu kattamaan heidän kulujaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan