Kun vaimoihminen ei mankeloi
Se tunne, kun olet viettänyt siistiä poikamieselämää kymmenen vuotta ja äitisi on hoitanut likapyykkisi. Olet saanut äidiltä puhtaat vaatteet siisteissä pinkoissa viikattuina ja mankeloituina. Äitisi ostaa teille häälahjaksi mankelin ja opettaa miniän kädestä pitäen käyttämään sitä. Miniältä lähtee mankelointi sujumaan ihan hyvin, mutta viikon, parin päästä mankelointi tyssää kuin seinään. Ei mankeloi edes pyydettäessä. Ei mankeloi edes uhkailtuna. Sulle sanotaan vain: "Mankeloi itse pyykkisi!" eikä osoiteta tippaakaan arvostusta mankelia saati mankelointiopetusta kohtaan.
Kommentit (84)
Minä joskus mankeloin mieheni, tavaraa lensi alapäästä kuin hammastahnatuubista puristattaessa, suolia, verta, paskaa.. Kamala siivo, piti pyytää rikospaikkasiivoojat paikalle kun ei normi siivooja suostunutkaan siivoamaan, vaikka kuinka tein hyvän tarjouksen...
Vierailija kirjoitti:
Maisaxxxxx kirjoitti:
Sukumme viimeinen mankeloija oli mummoni, joka syntyi vuonna 1912.
Kukaan sen jälkeen syntyneistä suvussamme ei tietääkseni ole mankeloinut ikinä mitään.
En edes tiennyt, että mankeleita on tänä päivänä olemassa.
Äitini (s. 1911 ja anoppini (s.1915) mankeloivat. Minä, sodanjälkeiseen pula-aikaan syntynyt, mankeloin lakanat ja pellavaiset pöytäliinat. Myös 70-luvulla syntyneet tyttäreni ovat kumpikin ostaneet huusholliinsa mankelin, kun ovat aikoinaan kotona tottuneet sileisiin lakanoihin ja pöytäliinoihin.
Syvä kiitos sinulle, kun palautit uskoni mankelointitaitoisiin naisiin. Olisipa oma anoppini ollut yhtä kaukaa viisas ja opastanut lapsesta asti tyttärensä mankeloinnin saloihin. Sellainen tytärhän se on kuin äitinsäkin on.
Joudun vetämään lakanat oven välissä, mankelia ei ole koskaan ollut. Hiukan kosteina ja annan kuivua huomiseen niin tulee siistimpiä lakanapinoja.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa voi rehellisesti kysyä, miksi "mies" ei mennyt naimisiin äitinsä kanssa? Olis tuoltakin riesalta vältytty.
Tai edes valinnut puolison joka mankeloi ja haluaa mankeloida. Vanhemmatkin olisi luultavasti välttyneet siltä mankeli ostolta.
Ostin puolisolleni mantelin. Hän söi sen pyykkiä pestessään.
Tähän väliin Niksi-Pirkka vinkki . Loppumaisillaan olevat hammastahnatuubit saat varmasti tyhjäksi mankelin avulla sama toimii sinappituubeihin , taloudellista. Ainoa ongelma on saada tähdätyksi makkara tai hammasharja juuri oikealle etäisyydelle , ajan kanssa kyllä tähänkin oppii. Olen säästänyt vuodesta 1976 noin 7,50 E tällä konstilla.
Jätä se sika!
Koska ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä luovuttanut mankeloinnin suhteen. Monitaitoinen vaimoihminen taitaa olla nykyaikana pelkkä haave. Vihdoin on uskottava isän sanoja. Isäni sanoi löytäneensä maailman parhaan vaimon, äitini. Totta se taisi olla. Silti omalla vaimollani on mahdollisuus vielä yletä ylöspäin, kun mankelointi yms. tavallinen arkielämä alkaa sujua. En voi kuvitellakaan, että tällaiseen parisuhteeseen syntyisi lapsia. Ensin pitää tavallisen arjen sujua kahdestaan.
Monitaitoisuuden saat kyllä aivan taatusti unohtaa. 99 % varmuudella sanon että et saa edes hyvää seksiä ja ruoanlaittotaitoa samaan pakettiin.
M44
Ostin puolisolleni mantelin. Hän söi sen pyykkiä pestessään.[/quote]
Voi , voi , kunpa vaimokultasi olisi mankeloinut sen mantelin. Sillä rouheella olisi voinut koristella leivonnaisia. Vaikka jos vaimosi ei mankeloi ei hän ehkä leivokaan
Vierailija kirjoitti:
Se tunne, kun olet viettänyt siistiä poikamieselämää kymmenen vuotta ja äitisi on hoitanut likapyykkisi. Olet saanut äidiltä puhtaat vaatteet siisteissä pinkoissa viikattuina ja mankeloituina. Äitisi ostaa teille häälahjaksi mankelin ja opettaa miniän kädestä pitäen käyttämään sitä. Miniältä lähtee mankelointi sujumaan ihan hyvin, mutta viikon, parin päästä mankelointi tyssää kuin seinään. Ei mankeloi edes pyydettäessä. Ei mankeloi edes uhkailtuna. Sulle sanotaan vain: "Mankeloi itse pyykkisi!" eikä osoiteta tippaakaan arvostusta mankelia saati mankelointiopetusta kohtaan.
Olisit opetellut itse tai pyytänyt äitiäsi opettamaan sua, ei sun pyykkien mankelointi vaimolle kuulu. Noin avuton mies on ihan ajanhukkaa, en sekaantuisi. Nykyaikana pyykkihuolto kuuluu molemmille joten on äidin tehtävä opastaa poikaansa asiassa. Älä tule tänne vinkumaan.
Voi jumpe mikä mammanpoika. Muutapa äidin kanssa yhteen, niin ei tarvitse vikistä vaimoihmisen tavoista.
Se ketä häiritsee, hoitakoot homman.
Ps. Astioita ei tarvitse esipestä. Tykkäät näemmä keksiä turhaa työtä teille molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Tähän väliin Niksi-Pirkka vinkki . Loppumaisillaan olevat hammastahnatuubit saat varmasti tyhjäksi mankelin avulla sama toimii sinappituubeihin , taloudellista. Ainoa ongelma on saada tähdätyksi makkara tai hammasharja juuri oikealle etäisyydelle , ajan kanssa kyllä tähänkin oppii. Olen säästänyt vuodesta 1976 noin 7,50 E tällä konstilla.
:'D
Meillä jokaisella on taakkamme elämässä. Toivottavasti vaimoihmisesi saippuankeittotaidot sian suolesta kompensoivat tätä taitamattomuutta mankeloinnin kanssa.
Nyt ymmärrän miksi niin moni nainen näyttää homssuiselta ja pukeutuu halpoihin rääsyihin. Ei viitsitä silittää tai mankeloida laatukankaita, paljon kivempaa vaan Sinkkuelämää tyyliin ostaa uudet (halpa)kuteet tilalle.
Tämä silittämättömyys ja mankeloimattomuus on 60-luvulla syntyneiden naisten kapina omille äideilleen (jotka silittivät miestensä paidat ja mankeloivat talouden lakanat), ja nämä naiset ovat "itsenäisen naisen" oppinsa myös hyvin siirtäneet laiskoille tyttärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän miksi niin moni nainen näyttää homssuiselta ja pukeutuu halpoihin rääsyihin. Ei viitsitä silittää tai mankeloida laatukankaita, paljon kivempaa vaan Sinkkuelämää tyyliin ostaa uudet (halpa)kuteet tilalle.
Tämä silittämättömyys ja mankeloimattomuus on 60-luvulla syntyneiden naisten kapina omille äideilleen (jotka silittivät miestensä paidat ja mankeloivat talouden lakanat), ja nämä naiset ovat "itsenäisen naisen" oppinsa myös hyvin siirtäneet laiskoille tyttärilleen.
Kiitos. Tein facebookiin gallupin, ja näyttääpi siltä, että kukaan vuoden 1983 jälkeen syntynyt ei mankeloi. Turha haaveilla nuoresta mankeloivasta vaimoihmisestä.
Tässä on tullut pattitilanne vastaan. On joko päästettävä äiti tänne mankeloimaan tai vietävä omat pyykit äidille pestäväksi. Äiti ei suostunut ottamaan kontolleen miniän pyykkejä.
Miksi minä en hoida meillä pyykkiä? Koska vaimoihmisen mielestä olen siinä liian hidas.
Olemme asuneet nyt kolme viikkoa yhdessä. Tietysti voi olla alkukankeutta meillä molemmilla. Saatan ottaa päävastuun pyykeistä tulevaisuudessa, jos saamme sovittua tasaisesti myös taloustöistä. Ei voi olla niin, että talouden mies hoitaa astioiden esipesun, pesun, lajittelun, ruokakaappien huollon, kenkien huollon, mattojen tamppauksen, keittiön pintojen huollon, pakastimen sulatuksen, sängyn tuuletuksen ja petauksen jne. Olen näissä kaikissa vaimoani huolellisempi ja parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa mankelin käyttö - ohjeessa lukee sen olevan vain naisten käyttöön tarkoitetun ?
Mankelointi ei sovi herrashenkilöille, jotka ujuttavat siitintään kaikkiin mahdollisiin koloihin. Mankelin kanssa tulee pipi pippeliin.
Samasta syystä ei voi käyttää imuria. Ainakaan kovin tehokasta.
Siksi Eu asetti tehorajat imureille....
1/5, piste tyhmästä vaimoihminen sanasta
Ei tule olemaan pitkäikäinen parisuhde jos mankelointi on tuollainen kynnyskysymys. Ja vielä pahempi, ap vertaa vaimoaan äitiinsä. Kukaan nainen ei sellaista siedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tein facebookiin gallupin, ja näyttääpi siltä, että kukaan vuoden 1983 jälkeen syntynyt ei mankeloi. Turha haaveilla nuoresta mankeloivasta vaimoihmisestä.
Tässä on tullut pattitilanne vastaan. On joko päästettävä äiti tänne mankeloimaan tai vietävä omat pyykit äidille pestäväksi. Äiti ei suostunut ottamaan kontolleen miniän pyykkejä.
Miksi minä en hoida meillä pyykkiä? Koska vaimoihmisen mielestä olen siinä liian hidas.
Olemme asuneet nyt kolme viikkoa yhdessä. Tietysti voi olla alkukankeutta meillä molemmilla. Saatan ottaa päävastuun pyykeistä tulevaisuudessa, jos saamme sovittua tasaisesti myös taloustöistä. Ei voi olla niin, että talouden mies hoitaa astioiden esipesun, pesun, lajittelun, ruokakaappien huollon, kenkien huollon, mattojen tamppauksen, keittiön pintojen huollon, pakastimen sulatuksen, sängyn tuuletuksen ja petauksen jne. Olen näissä kaikissa vaimoani huolellisempi ja parempi.
Olette asuneet 3 viikkoa yhdessä eli muutitte yhteen papin aamenen jälkeen?? Avoliitto ennen avioliittoa olisi ehkä kannattanut?? Vai onko tämä provo ja sotkeudut valheissasi? Tuo pakastimen sulatuskin! Miten voit 3 viikon yhdessäasumisen jälkeen sanoa olevasti parempi pakastimensulattaja??
Juuri äsken vaihdoin puhtaat petivaatteet. Kaikki on hyvää puuvillasatiinia ja niin sileitä, että luulisi mankeloiduiksi. Kannattaa katsoa jo kaupassa, mitä laatua ostaa.