Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sullakin alkaa toi hedelmällisin aika olla ohi"

Surullinen
20.03.2017 |

Mies tokaisi noin, kun puhuimme lasten hankkimisesta. Hän haluaisi lapsia kahden vuoden sisään. Itse en koe olevani valmis lasten hankkimiseen vielä. Viime aikoina ollut myös paljon väsymystä ja mielialaongelmia, energia ei riittäisi lasten hoitamiseen.

En tiedä, milloin olisin valmis lapsiin. Tiedän vain, etten nyt ainakaan.

Varmaan pakko erota, jos tuo deadline on ehdoton miehelle. Mielestäni minulla olisi kuitenkin vielä aikaa miettiä lasten tekoa. Olen 27 ja mies 34. Nyt olen surullinen, koska tuntuu että olen vain lastentekokone miehelleni.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kauheaa kun 27-vuotiaalle sanotaan että sinulla ei ole mikään kiire. Kyllä siinä muutaman vuoden sisällä olisi viimeistään hyvä se ensimmäinen lapsi tehdä jos meinaa! Nykyään jatkuvasti ensisynnyttäjien keski-ikä nousee kun ihmiset kuvittelevat että lähes loputtomiin on aikaa. Ei ole. Olen itse saman ikäinen kun ap, ja esikoiseni on pian kymmenen. Itse juuri pohdin että jos meinaa vielä niin nyt alkaisi olla aika, enkä ole edes ensisynnyttäjä.

t. kätilö

Ole vaan kätilö, mutta ei silti ole kiire. Ensisynnyttäjien keski-ikä nousee, eli raskaaksi tullaan vanhempinakin. Minun annettiin ymmärtää että lapsia ei tulisi ollenkaan ilman hormonihoitoja ja silti tulin raskaaksi kerrasta 35-vuotiaana. Toinen kun olin 40 ilman kummempaa yrittämistä. Raskaaksi tulo on aina yksilöllistä iästä riippumatta.

Vierailija
22/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellähän se kiire on ei sulla. Mä sain lapseni vasta 35v-40v.

Juurihan joku mies tuli isäksi 96-vuotiaana. Mies voi tulla isäksi usein hautaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapseni helposti 27-32 -vuotiaana. Jos olisin vetkutellut niin huonosti olisi käynyt. 35-vuotiaana alkoi iltatähden yritys eikä ole onnistunut vaikka aikaa tuosta monta vuotta.

Vierailija
24/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kauheaa kun 27-vuotiaalle sanotaan että sinulla ei ole mikään kiire. Kyllä siinä muutaman vuoden sisällä olisi viimeistään hyvä se ensimmäinen lapsi tehdä jos meinaa! Nykyään jatkuvasti ensisynnyttäjien keski-ikä nousee kun ihmiset kuvittelevat että lähes loputtomiin on aikaa. Ei ole. Olen itse saman ikäinen kun ap, ja esikoiseni on pian kymmenen. Itse juuri pohdin että jos meinaa vielä niin nyt alkaisi olla aika, enkä ole edes ensisynnyttäjä.

t. kätilö

Lukioiässäkö parempi on tehdä niin kuin sinä? En oikein usko että olet kätilö...

Vierailija
25/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kätilö

Ole vaan kätilö, mutta ei silti ole kiire. Ensisynnyttäjien keski-ikä nousee, eli raskaaksi tullaan vanhempinakin. Minun annettiin ymmärtää että lapsia ei tulisi ollenkaan ilman hormonihoitoja ja silti tulin raskaaksi kerrasta 35-vuotiaana. Toinen kun olin 40 ilman kummempaa yrittämistä. Raskaaksi tulo on aina yksilöllistä iästä riippumatta.

Keskimäärin se on paljon iästä riippuvaa eikä kukaan voi etukäteen tietää että sattuisi kuulumaan siihen pieneen ryhmään joka raskautuu hyvin helposti iäkkäänäkin ja kaikki sujuu hyvin. Siksi tästä puhutaan eikä se ole mitään höpöhöpöä. Tutustu aihetta käsitteleviin tutkimuksiin.

Vierailija
26/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellähän se kiire on ei sulla. Mä sain lapseni vasta 35v-40v.

Juurihan joku mies tuli isäksi 96-vuotiaana. Mies voi tulla isäksi usein hautaan asti.

Usein? No ei todellakaan. Ensinnäkin erittäin epätodennäköistä että edes viiskymppinen enää saisi ketään äitiehdokkaaksi. 34-vuotiaskin on jo aika iäkäs jos vasta vaimoa alkaa etsikellä.

Vierailija
27/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen sieluni silmillä kuinka ap:n mies laittaa netin seuranhakupalstalle "etsin naista joka on tositarkoituksella valmis perustamaan perheen. En halua enää kuluttaa aikaa suhteessa jossa en voi olla varma saanko koskaan mahdollisuutta tulla isäksi" Suosio on taattu kun niin moni nainen on kärsinyt lasta haluamattomasta miehestä.

Vierailija
28/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa on ehkä hyvä miettiä, montako lasta haluat. Jos haluat ison perheen, niin teidän olisi hyvä jättää ehkäisy pois nyt. Mikäli haluatte vain yhden lapsen, voit kyllä ainakin 5 vuotta odotella ihan rauhassa. Masennus voi vaikeuttaa raskautumista.

Vierailija
29/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ap voi ehkä odotella 5 vuotta. Mutta entä vauvakuumeinen mies? Aikamoista tuskaa olis odottaa 39-vuotiaaksi ennen kuin voi edes alkaa yrittää.

Vierailija
30/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vielä ainakin 15 vuotta aikaa tehä lapsia. Älä sorru painostuksen alla.

Enpä kyllä suosittele jättämään 15 vuoden päähän. Yli neljäkymppisenä raskaus on aika epätodennäköinen.

Vierailija
31/34 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tunteet on hyvä muistaa muultakin kantilta kuin siltä, pystyykö hän biologiansa puolesta siittämään lapsia myöhemminkin. Ehkä hän haluaa olla lasten elämässä mukana myös kauemmin ja ehtiä nähdä heitä enemmän. Miesten eliniän odote kun on naisia hieman alempana; tuskin moni isä tahtoisi kuolla vanhuuteen ennenkuin oma lapsi on esim. 30. :)

On tosi hyvä, että olet rehellinen. Vaikka nyt sattuisikin, niin teidän tulisi kyllä puhua tämä selväksi niin että kumpikin tietää missä mennään. Mies todennäköisesti tahtoo erota, mutta löydät kyllä jonkun joka ei tahdo lapsia tai joka ei itsekään ole varma. On reiluinta niin miestä kuin itseäsikin kohtaan että tiedätte, että sinä et tiedä haluatko lapsia. Ihan samoin kuin on reilua miehiltä kertoa naisille suoraan, jos mies ei ole varma haluaako isäksi, jotta kiireisemmät naiset voivat jatkaa etsimistä. Tsemppiä! :)

Vierailija
32/34 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. kätilö

Eli olet tullut 16-vuotiaana raskaaksi? Ja se on hyvä ikä ensisynnyttäjälle?!

Vierailija
33/34 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla että et vielä halua lapsia, koska alitajuisesti tiedät että mies ei ole oikea. Näitäkin on nähty. Lapset kannattaa tehdä vasta sitten kun on IHAN varma asiasta. Voi olla että toinen mies tulee vastaan, jonka kanssa haluat heti tehdä lapsen. Minulle kävi näin. Kannattaa kuunnella omaa tunnettaan.

Vierailija
34/34 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. kätilö

Höpön löpö- Itse olin 34 kun sain esikoiseni, ja se oli mitä parasta aikaa saada lapsi. Tulin heti raskaaksi kun halusin. Sitä ennen olisin ollut aivan liian epäkypsä lapsen saamiseen. Olisi myös tuntunut siltä, että olisin menettänyt nuoruusvuoteni hoitamalla kotona lasta. Olen ehdottomasti sitä mieltä että yli 30-v äidit ovat parempia äitejä lapsilleen, koska jaksavat jäädä kotiin hoitamaan lasta, eikä tunnu siltä että joku tärkeä baari-ilta jää kokematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä