Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sullakin alkaa toi hedelmällisin aika olla ohi"

Surullinen
20.03.2017 |

Mies tokaisi noin, kun puhuimme lasten hankkimisesta. Hän haluaisi lapsia kahden vuoden sisään. Itse en koe olevani valmis lasten hankkimiseen vielä. Viime aikoina ollut myös paljon väsymystä ja mielialaongelmia, energia ei riittäisi lasten hoitamiseen.

En tiedä, milloin olisin valmis lapsiin. Tiedän vain, etten nyt ainakaan.

Varmaan pakko erota, jos tuo deadline on ehdoton miehelle. Mielestäni minulla olisi kuitenkin vielä aikaa miettiä lasten tekoa. Olen 27 ja mies 34. Nyt olen surullinen, koska tuntuu että olen vain lastentekokone miehelleni.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellähän se kiire on ei sulla. Mä sain lapseni vasta 35v-40v.

Vierailija
2/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vielä ainakin 15 vuotta aikaa tehä lapsia. Älä sorru painostuksen alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole valmis et ole valmis. Sinä ne lapset joudut kuitenkin pääsääntöisesti hoitamaan, vaikka mies mitä lupaisi. Mistä edes voit tietää oletko koskaan valmis hankkimaan lapsia?

Vakavan keskustelun paikka. Jos lapset ovat miehelle ehdoton vaatimus täytyy kaveri laittaa kiertoon.

Vierailija
4/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä päinvastoin. Nainen haluaisi lapsia, mutta itse en välttämättä (on jo 1kpl). Muutenkaan en haluaisi tehdä lasta, kun vasta vuosi tunnettu. Ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota.

Vierailija
5/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellähän se kiire on ei sulla. Mä sain lapseni vasta 35v-40v.

No jaa, minun mielestä ap:n mies on oikeassa! Minä en todellakaan haluaisi enää tuossa iässä vauvoja, 4-kymppinen on paremmin jo mummoiässä kuin vastasyntyneen äiti.

Vierailija
6/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole vielä mikään kiire.

Vierailija
7/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vertaistuesta! Todella vaikeaa lopettaa tärkeä ihmissuhde, mutta tuntuu, ettei ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
8/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vertaistuesta! Todella vaikeaa lopettaa tärkeä ihmissuhde, mutta tuntuu, ettei ole muuta vaihtoehtoa.

T. Ap

Vierailija
9/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vielä ainakin 15 vuotta aikaa tehä lapsia. Älä sorru painostuksen alla.

Yhdyn tähän jos tilanteesi on todella huono. Jos kuitenkin tiedät haluavasi lapsia mutta mielessä on pientä epävarmuutta niin painostus voi työntää tilannetta oikeaan suuntaan. Lapsia halutaan yleensä tehdä vasta kun on vakituinen työpaikka, omistusasunto, täydellinen mies, elämä mallillaan. Näin yhä harvemmin on ja harvoin se elämä on kaikilta osin mallillaan joten lapsia täytyy myös uskaltaa tehdä vaikka kaikki ei olisikaan juuri niin kuin haluat (jos siis lapsia kuitenkin haluat). Iän puolesta sinulla ei ole mitään kiirettä. 

Vierailija
10/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta pitää haluta molempien vanhempien, niin se vain on.

Vierailija
11/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olisit se äiti. Jos se ei tunnu oikealta, niin älä tee lapsia. Itse uskon, että kaikella tapahtuneella on tarkoitus. Jos ero tulee, on sillä joku tarkoitus. Älä tee lapsia jos et ole siihen valmis. Sekin onvastuuntuntoa.

Vierailija
12/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 45-vuotiaana enkä koke ut olevani päivääkään liian vanha.

Sitäpaitsi lapsia ei tehdä vaan saadaan.

Vierailija
13/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn tähän jos tilanteesi on todella huono. Jos kuitenkin tiedät haluavasi lapsia mutta mielessä on pientä epävarmuutta niin painostus voi työntää tilannetta oikeaan suuntaan. Lapsia halutaan yleensä tehdä vasta kun on vakituinen työpaikka, omistusasunto, täydellinen mies, elämä mallillaan. Näin yhä harvemmin on ja harvoin se elämä on kaikilta osin mallillaan joten lapsia täytyy myös uskaltaa tehdä vaikka kaikki ei olisikaan juuri niin kuin haluat (jos siis lapsia kuitenkin haluat). Iän puolesta sinulla ei ole mitään kiirettä. 

Minä taas olen sitä mieltä että tuollainen painostus ja puolison tekeminen onnettomaksi (vrt. AP:n kommentti: "Nyt olen surullinen, koska tuntuu että olen vain lastentekokone miehelleni.") on hälytysmerkki siitä, ettei ainakaan tuollaisia "ihmissuhdetaitoja" käyttävän ihmisen kanssa kannata niitä lapsia tehdä!

:( Tuollainen käytös ei lupaa hyvää yhteistä tulevaisuutta ajatellen, jos niinkin isoista asioista kuin yhteisten lasten hankintapäätöksestä ei osata keskustella rakentavasti ja päästä asiassa molempia tyydyttävään kompromissiin.

Siinä edellinen kommentoija on oikeassa, ettei kenenkään kannata odottaa olosuhteita, jolloin olisi lasten saannille kaikin puolin täydellistä, mutta että iän puolesta AP:lla ei tosiaankaan ole mikään kiire.

Vierailija
14/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etten halua lapsia nyt. Ajatus vain ahdistaa, vaikka pidän kyllä lapsista. Tulevaisuudesta en tiedä, ehkä en halua lapsia koskaan.

Ymmärrän että mieheni haluaisi saada lapset "ajoissa". Hänen suvussaan lapset on yleensä hankittu nuorena, parikymppisenä. Pikkusiskoillakin on jo useampi lapsi. Minun suvussani taas toisin päin, vähemmän lapsia ja myöhemmin hankittu. Tiedän myös, ettei lasten saaminen ole itsestäänselvyys, lähipiirissä on ollut ongelmia siinä.

Uskon että miehestäni tulisi ihan hyvä isä, mutta en voi tehdä lasta vain sen takia, että hän haluaa, vaikka häntä rakastankin.

Ap

Vierailija
15/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä tiedät, milloin olet valmis äidiksi.

Vierailija
16/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua lapsia haluamaton menee pilaamaan normaalien ihmisten elämän? Miehesi olisi korkea aika päästä isäksi

Vierailija
17/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ainokaiseni 45-vuotiaana enkä koke ut olevani päivääkään liian vanha.

Sitäpaitsi lapsia ei tehdä vaan saadaan.

Näin on, varsinkin yli nelikymppisenä. 60% neljäkymmentä vuotta täyttäneistä naisista, jotka haluaisivat lapsen, eivät enää voi tulla raskaaksi :( Nuorenahan niitä jaksaa paremmin hoitaakin ja yöheräilyt ei ole niin tuskallisia. Kokemusta on.

Vierailija
18/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että 34-vuotias mies haluaa lapsia jo parin vuoden sisään. Miehen biologia mahdollistaa toki lasten hankkimisen myöhempäänkin, mutta sosiaaliset olosuhteet ovat 34-vuotiaalla miehellä aivan vastaavat kuin samanikäisillä naisillakin. Kaikki eivät halua lapsia vasta pappaikäisenä. Kukaan ei ihmettelisi sitä, jos 34-vuotias nainen haluaisi lapsia parin vuoden sisään (muistakin syistä kuin hedelmällisyyden vuoksi).

Sinullakin on oikeus olla haluamatta vielä lapsia, eikä sinun pidä missään nimessä taipua painostuksen alla, jos sinusta itsestäsi aika ei vielä tunnu oikealta. On hyvä, että olet kertonut ajatuksistasi miehelle rehellisesti, etkä vaan vältellyt ja lykännyt aiheen käsittelyä. Jos mies haluaa lapsia ennen keski-ikää, hänellä on nyt rehelliseltä pohjalta mahdollisuus jatkaa matkaansa, ja etsiä itselleen sopivampi kumppani. Jos lapsihaaveenne eivät sovi yhteen, tuhlaatte molemmat aikaanne tuossa suhteessa.

Vierailija
19/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauheaa kun 27-vuotiaalle sanotaan että sinulla ei ole mikään kiire. Kyllä siinä muutaman vuoden sisällä olisi viimeistään hyvä se ensimmäinen lapsi tehdä jos meinaa! Nykyään jatkuvasti ensisynnyttäjien keski-ikä nousee kun ihmiset kuvittelevat että lähes loputtomiin on aikaa. Ei ole. Olen itse saman ikäinen kun ap, ja esikoiseni on pian kymmenen. Itse juuri pohdin että jos meinaa vielä niin nyt alkaisi olla aika, enkä ole edes ensisynnyttäjä.

t. kätilö

Vierailija
20/34 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroatte niin taatusti miehesi löytää naisen joka haluaa lapsia. Vuoden kuluttua voi hyvin olla tilanne että mies asuu yhdessä uuden naisen kanssa ja esikoinen tulossa. Ota sinä sitten opiksesi ja kerro heti mahdollisen uuden suhteen alussa ettet halua lapsia vielä pitkään aikaan tai et välttämättä koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi