Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksianne työvoimapulasta?

Vierailija
19.03.2017 |

Eli millä aloilla olette kokeneet työvoimapulan, eli olette saaneet työpaikan helposti ja rekrytoiva työantaja on kohdellut teitä kunnioittavasti eikä yhtenä riesana sadan muun hakijan joukossa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aloilla nyt tuo tilanne ei olisi? Raksaukkojakin joudutaan tuomaan Virosta asti kun suomalaisille ei kelpaa työt.

Vierailija
2/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla. Minua on kysytty useista paikoista töihin vaikken edes hae töitä. Esim. entiset työkaverit, exä, tms ovat "ilmiantaneet"minut omille työnantajilleen ja ne ovat itse ottaneet yhteyttä. Minut on kutsuttu mm. hyviin ravintoloihin lounaalle, jolla minua on houkuteltu vaihtamaan työpaikkaa. 

Toisaalta tilanne on tosi outo, koska mulla on ihan yhtä päteviä, suunnilleen samanikäisiä tuttuja, jotka on jääneet yt:issä työttömiksi, ja he eivät taas tunnu saavan työtä millään. Ei paljon mainostetusta työvoimapulasta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1989 lukiolaisena oli hetkellinen rahapula. Kävelin siivousfirman rekrytointiin ilman koulu- ja työtodistuksia. Sain valita paikan ja työ alkoi seuraavana päivänä. 

2008 yritin rekrytoida sähkömiestä, eikä yksikään ollut halukas tulemaan töihin omaa palkkaani pienemmällä palkalla ja siihenhän ei firman HR-osasto tietenkään suostunut.

Vierailija
4/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. kirjoitti:

Vuonna 1989 lukiolaisena oli hetkellinen rahapula. Kävelin siivousfirman rekrytointiin ilman koulu- ja työtodistuksia. Sain valita paikan ja työ alkoi seuraavana päivänä. 

2008 yritin rekrytoida sähkömiestä, eikä yksikään ollut halukas tulemaan töihin omaa palkkaani pienemmällä palkalla ja siihenhän ei firman HR-osasto tietenkään suostunut.

Miksi ihmeessä sähkömiehellä ei saisi olla sinua suurempi palkka?

Vierailija
5/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on. kirjoitti:

Koska olisin ollut hänen esimiehensä, minulla on korkeampi koulutus, laajempi työnkuva, budjettivastuu ja pitempi työkokemus. HR:n näkökulmasta vaativuusluokkani oli korkeampi.

Vierailija
6/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on. kirjoitti:

Koska olisin ollut hänen esimiehensä, minulla on korkeampi koulutus, laajempi työnkuva, budjettivastuu ja pitempi työkokemus. HR:n näkökulmasta vaativuusluokkani oli korkeampi.

Palkka määräytyy työmarkkinoiden kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Vierailija
7/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla tyhmyys tiivistyy, tiettyjä henkilöitä kohdellaan kuin jumalia ja toiset on työttömyysputkessa. Mikään firma ei halua ajaa sisään porukkaa vaan yritetään kalastella naapurifirmoista samoja naamoja.

Vierailija
8/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on. kirjoitti:

Palkka määräytyy työmarkkinoiden kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Niinhän asia menee. Niinpä sitten ostin palvelut väliaikaisesti ulkopuoliselta palveluntuottajalta, kunnes alkoi jälleen lama ja sain sähkärin rekrytoitua.

Vierailija
9/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aspa duunia hain, sain pari sataa enemmän kuin pyysin, palkalliset lomat täytenä heti ja toimistolla esimies pyöri ja sanoi että sano vaan mitä sä haluat niin hankitaan.

Vierailija
10/10 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisessa duunissa saan hyvää kohtelua. Joo Turun silloin kun pitää ja en saikuta