Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vero% silloin kun työnantaja maksaa palkkaa

21.03.2006 |

Työnantajani tulee maksamaan minulle palkkaa 3 kk ajan äitiysloman aikana. Kun työnantaja maksaa minulle palkkaa ja nostaa itse äitiysrahani, niin, nouseeko myös palkkakauden aikana veroprosenttini 2%, niin kuin KELA tekee äitiysrahoja maksaessa henkilöille?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan etuuden korkeampi veroprosentti johtuu siitä, että niistä ei peritä tel eikä työttömyysvakuutusmaksuja niinkuin palkasta. Ja ne taas ovat verovähennyskelpoisia.

Kuitenkin suosittelen olemaan yhteydessä verottajaan. Laske paljonko olet tähän mennessä saanut palkkaa ja paljon maksanut veroa. Sitten laske paljonko vielä tulet saamaan palkkaa ja arvioi paljonko kelan äitiys ym. rahaa tämän vuoden aikana. Näin saat prosentit kohdilleen.

Ehdottomasti näin kannattaa tehdä, eli ottaa uudet verokortit, kun tietää tulojen muutuvan. Ihmettelen, kun täällä valitellaan kuinka paljon on tullut mätkyjä, kun on oltu kelan rahoilla. Minulla ei tullut ainakaan yhtään, pyysin ottamaan hieman enemmän veroa (1 %) mitä verottajan verokortissa sanottiin, niin sain kivasti veronpalautusta enkä mätkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi