Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2kk täysimetystä ja paino sama kuin synnäriltä lähtiessä

Vierailija
19.03.2017 |

Raskauskiloja tuli 25 eli pudotettavaa kyllä riittäisi. Synnytyksen jälkeen paino oli 7kg tippunut ja sama tilanne on nytkin. Täysimetyksen lisäksi luovutan maitoa eli kalorikulutuksen pitäisi olla tosi iso, jotain 800 kalorin luokkaa. Vauvakin on kunnon suursyömäri ja kasvaa kohinalla.

Esikoisen kohdalla imetys vain tiputti painoa, nyt ei laske yhtään! Olen kokeillut syödä kaloreita säästellen, mutta se häiriinnyttää heti maidontuloa. Olen myös lukenut, että pojan imetys tiputtaisi herkemmin painoa kuin tytön johtuen maidon rasvapotoisuudesta tms.

Missä vika?? Inhottavaa kun ei mene vieläkään omat vaatteet päälle ja edelleen saa käyttää raskausvaatteita. Eikä tosiaan mene sormukset sormiin :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino tipahti todella vasta kun lopetin imetyksen! Tulikin syötyä 5 kertaa päivässä eikä mitenkään superterveellisesti.

Vierailija
2/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk on lyhyt aika. Hormonit vielä sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk on minusta vielä aika lyhyt aika. Mulla lähti osa painosta aika nopeasti, ehkä 6 kg lähti noin kuukauden tai kahden sisällä, mutta loput raskauskilot sulivat sitten vähitellen vauvavuoden aikana. Mulla nousi paino 20kg ja synnärille jäi noin 5kg.

Vierailija
4/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin sinulla? Kamalaa kun otsikosta luulin että vauvalla!

Tosiaan 2kk on hyvin lyhyt aika. Hormonit ja nesteet vielä kehossa sekaisin. En osaa auttaa, minä painoin 2vk jälkeen vähemmän kuin ennen synnytystä. Bmi nyt reilu 19. Mutta älä ainakaan ala dieetille! Tsemppiä!

Vierailija
5/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin tulossa jo kiljumaan että eikö neuvolassa herranjumala ole jo suositeltu lisäruokaa :D

Vierailija
6/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen kohdalla palautumisessa voi kestää pidempään. Ja kaksi kuukautta on lyhyt aika! Sitä on yössä vaiheessa vielä täynnä imetyshormoneja ja kroppa koittaa huolehtia että maitoa varmasti riittää.

Itsellä myös kaksi lasta, joita imetin suht pitkään. Eka tyttö, toinen poika. Ekan kohdalla painon tiputtaminen tapahtui nopeasti itsestään, toisen kohdalla muutokset tapahtui vasta puolen vuoden jälkeen hiljalleen. Ei välttämättä käy näin sun kohdalla, mutta Mulla on ystäviä jotka ovat huomanneet saman.

Ei kannata varsinaisesti laihduttaa. Herkut vaan pois ja normi kotiruokaa, ettei maidon tulo häiriinny. Miksi hoitaa lopun kun maltat vain odottaa!!

Vierailija
7/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen kohdalla sitä on myös itse vanhempi joten palautuminen saattaa hidastua. Itse kuulun niihin joilla imetys ei pudottanut kiloakaan, vasta imetyksen loputtua olen saanut painoa kunnolla putoamaan. Lähtöpainossa olen ollut molempien kahden kohdalla vasta vuoden kuluttua. Ei 2kk vauvan äidin kuulu/tarvitse omasta painostaan stressata, sinun ei tarvitse olla lähtöpainossa tuossa vaiheessa, kyllä se siitä ajallaan.

Vierailija
8/8 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino ei lähtenyt mihinkään imetyksessä. Molemmista lapsista tuli painoa vain n. 7-8kg ( lähtöbmi oli 25-26) mutta sairaalaan jäi vain 3kg. Paino ei liikkunut yhtään alaspäin kun imetin, päinvastoin - yritti nousta. Toisen lapsen kohdalla tosin jouduin sappileikkaukseen ja elin pelkällä kuivalla riisillä/kanalla/näkkärillä pari kuukautta joten se kyllä pudotti painoa. Mutta omalla kohdallani paino putosi ekan kohdalla vasta kun imetys loppui... sitten kilot putosivatkin vauhdilla ja allekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä