pankki oli laittanut tilille vahingossa 2700€
Nyt jännittää huomaako ne näppäilyvirheensä tms. Olen syntynyt "onnellisten tähtien alla" ja monet kutsuvatkin Hannu hanhehksi jne. Huono omatunto omasta tuurista välillä on. Kerrankin töissä maksoivat 1500euron tulospalkkion vahingossa, arapajaisissa olen voittanut monesti telkkareita yms. Lotossa en voita ikinä, mikä harmittaa. Sitä tuossa aprikoin kun rahat on ollut minulla jo 3-4 päivää että tarkistaakohan niitä kukaan. Rahat on siis pankilta tulleita ei kenekään toisen asiakkaan siirtämiä tms
Kommentit (47)
Kirjoittelee ja vastailee Itselleen ja syyttää Jari Taipaletta ymmärtäisi jo mennä hoitoon kun on noinkin harhainen yksilö mutta harvemminhan ne itse osaavat hakeutua pää Lääkärille jos ei ulkopuoliset sitten hommaa hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pankki huomaa ajan kanssa ja on rikos käyttää rahoja, jotka eivät ole oikeasti sinun. Sinuna ilmoittaisin heti pankille asiasta. Luulisi, että ensimmäinen ajatus tuollaisessa tilanteessa olisi olla välittömästi pankkiin yhteydessä. Halooo!! Et voi olla noin tyhmä..
Ja vitut , käyttihän STSn Sunkvistitkin herrojen perseihinsä ja lisää ulosmittasivat viattomilta. Ei muuta kun kaikki irti Euvostoliitosta.
Joo tässä mun tapauksessahan pankki oli vaan korjannut summan 300€ summaksi 3000€ ja tästä tuli 2700 ylimäärää...
Odottelen ja seuraan tilannetta. Kerran kävi niinkin että kelasta antoivat 450€ ilman pyytämättä. Olisi pitänyt maksaaa liikaa maksettuja tukia takaisin mutta unohdin niin tekivät päätöksen että on kohtuullista että en maksa mitään, sopi minulle kyllä että sain pitää rahat
-Hannu Hanhi
Ei vieläkään ole löytäneet, siirsin varmuuden vuoksi rahat toiselle tilille piiloon.
-Hannu Hanhi
Olet hiljaa ja palautat, jos kyselevät. Voit laittaa saman summan sivuun tai muuten vaan sitten pystyt jostain muualta sen maksamaan välittömästi, jos tulee pyyntö.
Ei ne aina kysele. Kaveri sai yli 10 vuotta sitten tilisiirron säästötililleen, jota ei käytä. Teoriassa voisi teeskennellä, ettei ole edes huomannut ko. rahaa. Kyse oli aika isosta summasta. Mitään kyselyä ei koskaan tullut ja 6 vuotta myöhemmin uskalsi käyttää ne pois.
Samoin siippani sai joitain vuosia sitten suunnilleen ap:n kertoman kokoisen summan tililleen virheenä. Mies oli hiljaa. Eka odotettiin muutama kuukausi, sitten tilinpäätöksiä seuraavan vuoden alussa jne. Mitään kyselyä ei ole koskaan tullut. Ja tästäkin on jo vuosia. Ei nyt 10 vuotta kuitenkaan.
Tuo jälkimmäinen oli vielä pankin oma maksu. Jäin miettimään, että noinko helppoa olisi virkailijankin syötellä rahoja haluamaansa kohteeseen, kun ei niitä niin tarkkaan jäljitetä, tarkasteta jne.
Vierailija kirjoitti:
Joku sitä rahaa jossain tulee kaipaamaan, ja pankki tulee sen silta takaisin perimään - joko hyvällä tai vähemmän hyvällä :( ei me eurot siellä pankissa itsekseen leijaile, ja jossain on joku tilanomistajan, jonka tilille sen summan olisi pitänyt tulla, ja kyllä hän sitä jossain vaiheessa lähtee kyselemään ja pankki jäljittämään.
Meille kyllä leijaili ja koskaan ei kysytty takaisin. Enkä enää usko, että kyselläänkään, jos tapahtumasta on aikaa 7 vuotta... Aika iso summa vielä. Tyyliin meille piti tulla 492 Euroa, tuli 4920 Euroa.
Kun olin toimeentulotuen saaja niin kerran sossu maksoi minulle toimeentulon kolminkertaisesti. Ei siitä mitään sanktiota tullut mutta en myöskään huudellut siitä.