Haluaisin Kelalle töihin
Uutisissa ja lehdissä on juttuja Kelan ruuhkista ja, että palkataan lisää työntekijöitä. Olen monta kertaa hakenut paikkaa ja koulutukseni ja työkokemukseni sopivat, mutta en vain ole saanut paikkaa. Haluaisin todella auttamaan ihmisiä, jotka ovat rahattomia ja joutuvat turvautumaan jos jonkinlaisiin konsteihin selvitäkseen, mutta en vain ole päässyt Kelalle töihin. Olen itse työtön ja itsellenikin työpaikka olisi kullanarvoinen.
Kommentit (12)
Olethan maisteri koulutukseltasi? Niitä sinne nimittäin palkataan koska hakijoissa on runsaati korkeasti koulutettua väkeä.
Maisterin koulutus pitää yleensä olla. Palkka on suunnilleen kaksi ja puoli tonnia enintään. Se on kovaa työtä, jossa ei voi olla liian empaattinen, jos meinaa jaksaa. Lainsäädäntö ja ojeistus määräävät mitä teet. Itse ei voi vaikuttaa kuin omaan tapaansa tehdä työtä. En ole ollut Kelassa töissä, mutta kuitenkin ihmisten auttamistyössä ja kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää. Asiat voivat olla ihan eri näköisiä riippuen mistä niitä katsoo.
Onnea kuitenkin työnhakuun ja muista, että työpaikan löytää helpoiten muualta kuin haussa olevista ilmoituksista. Oletko tietoinen työhönvalmentajapalvelusta?
Minä hain, kun uutisissa kerrottiin ruuhkista. Tuli sähköposti, että pitää tehdä sellainen videohaastattelujuttu. Maanantaista asti olen kerännyt siihen rohkeutta. Pakko se on nyt viikonlopun aikana saada tehtyä.
Nyt tulit oikeaan paikkaan, täältä ne just rekrytoi.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain, kun uutisissa kerrottiin ruuhkista. Tuli sähköposti, että pitää tehdä sellainen videohaastattelujuttu. Maanantaista asti olen kerännyt siihen rohkeutta. Pakko se on nyt viikonlopun aikana saada tehtyä.
Kelallahan kaikki istuukin näyteikkunassa ja tärkeintä on esiintymistaito :D Voi elämän kevät, kenelleköhän konsultille nämäkin rekrytoinnit on ulkoistettu? Aivan vitun sama tuleeko töihin tarpeeksi porukkaa, että se tyriminen muutoksessa, joka oli täysin ennustettavissa, saataisiin purettua. Kyllä tämäkin taas painuu unohduksiin, eikun tulospalkkiot tilille!
Yli 80 prosenttia työpaikoista menee työpaikan vaihtajille. Sun kannattaa hankkia joku muu työ, määräaikainenkin käy tai palveluntuotta jopa vuokrafirma. Ja sitten hakea uudestaan Kelaan töihin.
Monessa 'paremmassa' paikassa työttömien hakemukset menee suoraan ö-mappiin.
Vierailija kirjoitti:
Olethan maisteri koulutukseltasi? Niitä sinne nimittäin palkataan koska hakijoissa on runsaati korkeasti koulutettua väkeä.
Joku muoti julkisella palkata nyt puhelinpalveluun ja asiakaspalveluun maistereita. Tosi motivoitunutta porukkaa antamaan perusneuvontaa puhelimessa ja tiskillä. Ne on heti hakemassa sisäisiä hakuja paremmista tehtävistä ja jos ei uran etenemis mahdollisuuksia löydy puolessa vuodessa ollaan tosi pettyneitä työnantajaan, pitäisihän isossa talossa päästä eteenpäin.
Palkataan vaan maistereita aspaan. Hillurei!
Eikös ne paikat menneet suhteilla? Jostain luin, että pitää olla joku suosittelija kelan sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muoti julkisella palkata nyt puhelinpalveluun ja asiakaspalveluun maistereita. Tosi motivoitunutta porukkaa antamaan perusneuvontaa puhelimessa ja tiskillä. Ne on heti hakemassa sisäisiä hakuja paremmista tehtävistä ja jos ei uran etenemis mahdollisuuksia löydy puolessa vuodessa ollaan tosi pettyneitä työnantajaan, pitäisihän isossa talossa päästä eteenpäin.
Palkataan vaan maistereita aspaan. Hillurei!
No jep. Onhan tuo liian pieni palkka maisterille, mutta jos nyt mietitään YTM tai VTM, niin hieman enemmän tietää ihmisistä
/yhteiskunnasta kuin vaikkapa tradenomi.
Minä pääsin, ei ollut yhtäkään suosittelijaa Kelan sisältä tai ulkoa :) Maisteri olen.
Kaverini haki kelaan töihin ja oli ihan innoissaan ja piti mahdollisuuksiaan hyvänä, minä olin tosi skeptinen vaikken sitä hänelle sanonutkaan. Hän on ollut reilun vuoden työttömänä ja on nelikymppinen yo-merkonomi, työkokokokemusta on toimistopuolelta yli 15 vuotta. Ei päässyt edes haastatteluun ja niinhän se on, että maisterit sielläkin jyräävät tradenomit ja merkonomit suohon niin että pölähtää.
'hyvin ajateltu. varmasti siellä tarvittaisiin lisää työntekijöitä. mutta kun nykyinen linja on se, että väkeä vähennetään jonnekin tuille ja kortistoon, jotta henkilöstökulut pienenisi ja yksityisellä osakkeenomistajien osingot kasvaisi entisestään, ei oikein hyvältä näytä