Vierailija

Ystäväni on kiinnostunut/ opiskelee vaihtoehtoisia hoitomuotoja. Ei siis lääketiedettä vaan vaihtoehtohoitoja. On hirveän innoissaan tästä ja yrittää nyt tuputtaa ideologiaansa minulle. Itselläni lääkkeellistä hoitoa vaativa sairaus, josta ystäväni tietää ja paasaa joidenkin yrttihoitojen ja vyöhyketerapioiden yms. puolesta ja kertoo kuinka näillä paranen. Kyseessä hyvä ystävä, jota en haluaisi loukata, mutta jonka näkemyksiä en jaa. Kertonut tämän hänelle useampaan kertaan, mutta silti vaan jatkaa. Mitäs nyt?

• ylös 4
  • alas 1

Kommentit (17)

Vierailija

Otat etäisyyttä jos ei tavallinen puhe tehoa. Kyllä se josssain vaiheessa herää hurahduksestaan, viimeistään sitten kun tilalle löytyy jotain yhtä älytöntä.

Vierailija

Kysy, että mitä kohtaa viestissäni " vaihtoehtoiset hoitomuodot eivät kiinnosta minua" et ymmärrä? opettele pitämään puoliasi ja sanomaan ei pontevasti!

ja itseä kiinnostaa kaikenlaiset hoitomuodot, myös vaihtoehtoiset, ymmärrän silti ettei jokaisen juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen sanonut, ettei kiinnosta, mutta siitä huolimatta selittää, kuinka näitä kannattaa kokeilla. On vähän niin kuin sellainen yli-innokas puhelinmyyjä joka lukee valmista puhetta jostain lappusesta. Ap

Vierailija

Selitä että vaihtoehtoista lääketiedettä ei ole olemassakaan. Ihan kuten ei ole olemassa vaihtoehtoista matematiikkaa.

Vierailija

Kunnioituksen puute. Sitten jos noita käytettyäsi olotilasi paranisi/helpottuisi, kehuskelisi joka paikassa, kuinka etevä "kansanparantaja" onkaan. Oot vaan koekaniini.

Vierailija

Sanoisin vielä kerran, aiempaa tiukempaan sävyyn, että et ole kiinnostunut vaihtoehtohoidoista ja toivot keskustelun aiheesta loppuvan tähän.

Jos ystävä ei vieläkään usko, ottaisin häneen hieman etäisyyttä, harventaisin tapaamisia ym.

Vierailija

Ehkä se haluaa vaan hyvää, muttei ymmärrä että "hänen paras ei ole sun paras".
Hän voi vetää rohdosta nassuun, mikä on ihan hyväki juttu, mut valitettavasti rohdokset ei aina auta vaan tarvitaan esim. sädehoitoja. Itsekin uskon rohtoihin vaikken harrasta. Esim. yksi ruohikolla monesti kasvava kasvi on "luonnonlaastari". En tiedä, mikä sen tekee mut jos tulee haava ja sen laittaa päälle niin verenvuoto tyrehtyy. Valkosipulissa taas on antioksidantteja, jotka poistaa pöpöjä jne..

Vierailija

Joo... mullakin oli ystävä joka tyrkytti homeopatiaa lääkkeiden sijaan. Selitin, että MÄ KUOLEN ILMAN lääkettä ni ei uskonut ei. :) Jos sulla ei oo mitään hengenvaarallista niin miellytä ystävääsi ja kokeile hänen yrttivoiteitansa kolotukseen tai mihin niitä tarjoaakaan ja kerro rehellisesti auttoiko vai ei.

Vierailija

Jos vaihtoehtohoitojen kokeileminen ei tarkoittaisi lääkityksen pois jättämistä, niin mitäpä haittaa olisi kokeilla? Paraneehan jotkut pelkillä lumelääkkeilläkin, miksei sitten vaihtoehtohömpötyksillä, tosin nämä taitavat toimia vain jos niiden toimivuuteen itsekin uskoo.

No ainakin kokeilemalla pääsisit todistamaan kaverisi olleen väärässä, eikä näkemyserojen vuoksi tarvitsisi tehdä mitään välirikkoa. Kuulostaa kuitenkin oudolta, että näkemyksiään tuputtamalla tuputtaa ja jos nyt lähdet leikkiin mukaan saat varmasti leikkiä vielä useampaakin eri päähän pistosta.

Vierailija

Mutta mikä harmi ettet edes kokeile. Eihän hän ehdota että lopetat lääkityksen tai mitään. Kokeilet yhtä juttua ja kun se ei toimi niin sanot ettet tuhlaa enää aikaasi moiseen. Muuten hän jatkaa tyrkyttämistä kun et edes kokeile ja totea toimiiko.

Vierailija

Haittaako tilasi ystäväsi elämää? Sitten ymmärrän miksi hän haluaa sinun kokeilevan kaikkea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Haittaako tilasi ystäväsi elämää? Sitten ymmärrän miksi hän haluaa sinun kokeilevan kaikkea.

Ystävän menehtyminenkin voi "haitata elämää", silti se täytyy vaan hyväksyä, eli hyväksy se mitä et voi muuttaa tai jos et pysty elämään asian kanssa, nosta kytkintä.

Vierailija

Niin no ei varmaan haittaisi kokeilla, mutta jotenkin ärsyttää, ettei usko kieltävää vastausta. Lääkkeitä en aio pois jättää, koska uskon, että lääkäri on ne ihan syystä määrännyt. Ap

Vierailija

Aloittelijan innokkuutta, ystäväsi on innoissaan. Miksi tuon takia kannattaisi lopettaa ystävyys. Puhutte muista asioista. Minun paras ystäväni on pappi. Olen itse ateisti. Emme koskaan puhu uskonnosta, koska on niin paljon muutakin puhuttavaa. Tämä ei ole mikään komromissi vaan luonnostaan syntynyt toimintamalli.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.