luotettava, turvallinen ja anonyymi sähköposti
hei! kertokaahan viisaammat mihin minun kannattaisi perustaa sähköpostitili jossa on tietoturva kunnossa, voin olla varma siitä että pysyn anonyyminä ja joka olisi mahdollisimman helppokäyttöinen. olen todella tumpelo näissä asioissa. kiitos jos joku viitsii valistaa minua
Kommentit (13)
Mikään sähköposti ei yksin ole luotettava, turvallinen ja anonyymi. Sinun pitää itse huolehtia anonyymiydestasi olemalla paljastamatta oikeaa henkilöllisyyttäsi. Lisäksi sinun on itse salattava viestisi. Se pitää toki huolehtia, että ko. sähköpostissa salaaminen on mahdollista, eli salaustuki löytyy. Mutta saapa sellainen palvelu sitten itsellesi anonyymisti. Onnistunee, jos voi maksaa bitcoineilla.
en aio paljastaa henkilöllisyyttäni niin onko sama minkä otan? hotmail?
Et ole anonyymi, ellet käytä esim. Tor Browseria.
Sähköposti on siitä huono, että se ei ole päästä päähän salattu kuten esim. Signal ja WhatsApp, ja pgp:tä nyt ei paljon kukaan käytä. Ja pgp:n kanssa metadataa jää aika paljon.
Mutta jos olet varma, että juuri sähköpostia haluat käyttää viestittelyyn, niin onnea...
Oma sähköpostipalvelin, mutta toisaalta siitä ei ole hyötyä, jos tällaisia pitää kysyä.
Seksiseuraako varattuna etsit? Mikään ei ole turvallista silloin. Jäljet johtaa sylttytehtaalle.
tor browser, signal. ei sano mitään. täytynee luovuttaa. kiitos kuitenkin
Toivoisin mäkin anonyymiä sähköpostia, mutta vaihtoehdot kuulostaa vähäisiltä. Käyttötarkoitus olisi lähinnä sähköpostiosoite, jota voisin käyttää mm. keskustelupalstoille kirjautumisessa tms., eli ei niinkään itse viestien lähettämisosoitteena. Keskustelupalstojen turvallisuuskäytännöt kun ovat mitä ovat, joten jos joku lukee viestejä tai kaappaa salasanat & käyttäjätunnukset, niin ei olisi ainakaan suoraan omaan henkilöllisyyteen ja varsinaiseen sähköpostiosoitteeseeni yhdistettävissä.
Onko vastaus siis se, että perustaa esim. gmail-tilin tai microsoft-tilin keksityllä henkilöllisyydellä?
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin mäkin anonyymiä sähköpostia, mutta vaihtoehdot kuulostaa vähäisiltä. Käyttötarkoitus olisi lähinnä sähköpostiosoite, jota voisin käyttää mm. keskustelupalstoille kirjautumisessa tms., eli ei niinkään itse viestien lähettämisosoitteena. Keskustelupalstojen turvallisuuskäytännöt kun ovat mitä ovat, joten jos joku lukee viestejä tai kaappaa salasanat & käyttäjätunnukset, niin ei olisi ainakaan suoraan omaan henkilöllisyyteen ja varsinaiseen sähköpostiosoitteeseeni yhdistettävissä.
Onko vastaus siis se, että perustaa esim. gmail-tilin tai microsoft-tilin keksityllä henkilöllisyydellä?
Jos tarkoitat ertakäyttösähköpostia, niin guerrillamail toimii siinä tarkoituksessa oikein hyvin. Laita vaikka VPN päälle tai käytä tor-selaimella, niin pysyt varmasti anonyyminä. Tässä sähköpostissa on vain sellainen ominaisuus, että viestit poistuvat automaattisesti lyhyellä aikavälillä, olikohan 15 minuuttia, eli tsekkaa aktiivisesti, jos rekisteröidyt johonkin. Sen jälkeen voit unohtaa koko sähköpostiosoitteen, jos se on sattumanvarainen osoite.
No elä ainakaan Googlen palveluihin luota. Esim.. Luukku täysin suomalainen palvelu on teitoturvaltaan paljon parempi kuin gmail. Jopa eräs sukulainen joka työskentelee it alalla ja on yli tarkka tietoturvan suhteen sanoo että luukku on turvallisin ilmainen palvelu 👍 ja ei siis työskentele tuolla.
Viemärin avaus
Avaamme tarpeisiinne sopivalla aikataululla tukkeutuneet viemärit, WC-istuimet, lavuaarit, lattiakaivot, pohja- ja pihalinjat. Palvelemme Teitä seuraavissa lääneissä: Uusimaa, Pirkanmaa ja Varsinais-Suomi, sekä seuraavilla paikkakunnilla: Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere ja Turku alueet seutukuntineen.
https://www.prosessipuhdistus.fi/viemarin-avaus tel:+358503484222
Protonmail