Palkkatuki. Kuinka moni saanut työpaikan sen avulla?
Mulla on päätös palkkatuesta mutta työpaikkaa ei silti löydy. Itse asiassa en ole päässyt edes haastatteluun vaikka palkkatuen olen esiin nostanut hakemuksissani.
Johtopäätös, olen niin huono että palkkatukipäätöskään ei auta. Pitkä työttömyyteni jotenkin kulminoituu palkkatukeen. Eikä kukaan halua pitkäaikaistyötöntä mihinkään.
Seuraava askel on luovuttaa, lihoa ja ehkä ryypätä itsensä hautaan.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Minä
hyvät sulle. Pitikö kauan hakea töitä?
Sen päätöksen saa, jos saa, kun on ollut tarpeeksi kauan työttömänä. Mulle sanottiin että pitää saada 500 päivää työmarkkinatukea, sitten on pitkäaikaistyötön.
Minä. Olin työttömänä melkein 3v. Lopulta oli jo vähän tunkua et minne pääsee palkkatuella. Eka työpaikka oli työkkärin tarjoama, josta kieltäydyin. Löysin itse tämän paikkani. Palkkatuki päättyy kohta, mutta työllisyys jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Olin työttömänä melkein 3v. Lopulta oli jo vähän tunkua et minne pääsee palkkatuella. Eka työpaikka oli työkkärin tarjoama, josta kieltäydyin. Löysin itse tämän paikkani. Palkkatuki päättyy kohta, mutta työllisyys jatkuu.
Lohduttavaa kuulla. Onnea sinulle. Ap.
Nykyään riittää jopa 300 päivää työttömyyttä. Säännöt muuttuivat viime vuoden alusta.
Minä sain palkkatuella tosi hyvän paikan. Teen etätyönä kotoa mitä huvittaa. Tosi juttu vaikka ette usko.
Itse pääsin suoraan palkkatuettuun työhön lukion jälkeen. CV-netissä oli oma työnhakuprofiili, josta työnantaja otti sitten yhteyttä puhelimitse ilman mitään omia hakemuksia tai ylipäätään tietoa palkkatuesta, eli kai se työkkäri ja työnantaja sitten oli asiasta sopinut keskenään. Haastattelussa kävin ja pian tuli ilmoitus valinnasta ja pääsin aloittamaan työt seuraavaksi 10kk:ksi. Hyvin sai siinä jalkaa oven väliin työmarkkinoille, mistä olen kiitollinen.
En tiiä sitten mikä nykytilanne palkkatuetun työn kanssa, kun tuostakin jo pari vuotta aikaa.
Minä