Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mun on hirveän vaikea hakea töitä!
17.03.2017 |
Jos joku kysyy mua johonkin hommaan, niin olen heti valmis ja innoissaan. Ei haittaisi vaikka kaikkea en osaisikaan vaan reilusti pyytäisin opettamaan jne.
Mutta miksi on niin hemmetin vaikeaa itse sitä työtä hakea, jos ei täysin kaikkea osaa?! Hirveän vaikea tuputtaa itseään ja edes ehdottaa itseään johonkin.
Miten tästä pääsee eroon, kun monta mielenkiintoista paikkaa mennyt jo nyt ohi, kun en vain ole kehdannut laittaa sinne hakemusta! Ujostuttaa, hävettää ja vaikka mitä. Sitten taas ei ujostuta eikä hävetä yhtään jos joku tekee sen "aloitteen". Eli kysyy töihin tai vaikka joku kolmas ehdottaa minua.
Kommentit (3)
Kai sen hakemuksen nyt saa lähetettyä vaikka hävettääkin?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tiedän tunteen. Itse 'selvisin' sillä lailla,että hain Postille jouluapulaiseksi.
Jotenkin lievitti sitä "työnhakulukkoa" se, että kyseessä olisi vain parin viikon pesti ja sinne palkattiin monia satoja. Melkein, kuin joku olisi pyytänyt suoraan.
Sitä kautta pääsin onnekkaasti parin kausipestin jälkeen vakituiseksi, kun sai käytännössä näyttää vahvuutensa (=nopeat kädet), ilman höttöistä itsestä kertomista.
Miesystäväni taas on aivan erilainen, hän haki vain pokkana LVI-suunnittelijan töihin pieneen toimistoon, vaikkei tiennyt alasta yhtään mitään. (Lääkärinä hän olisi jo saanut syytteen)