Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko vai onko syytä loukkaantua ystävään?

Vierailija
17.03.2017 |

Meitä on neljän hengen tiivis noin 30v kaveriporukka. Kaikki vietimme pyöreitä synttäreitä viime vuonna, paitsi yksi meistä vasta tulevana kesänä. Omille syntymäpäivilleni yksi porukasta ei osallistunut. Kertoi syyksi, että juhlia on niin paljon ettei tästä eteenpäin ehdi kaikkiin osallistumaan. Mitään erityistä menoa hänellä ei ollut ja olin myös ainoa jota hän ei lahjalla muistanut. Nyt sanoo osallistuvansa kuitenkin neljännen kaverimme juhliin kesällä,eikä "juhlia olekaan nyt liikaa" ja pääsee osallistumaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#

Vierailija
2/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei vain halunnut kertoa oikeaa syytä sille, miksi ei päässyt synttäreillesi. Syy ei edes välttämättä liittynyt mitenkään sinuun. Saattoihan hänellä olla jotain huolta kotona tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää. Viime vuonna oli kolmet synttärit ja turnausväsymys iski, mutta koska tänä vuonna ainoastaan yhdet, niin niihin jaksaa taas osallistua.

Vierailija
4/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sinä niin mielesi pahoitit!

Vierailija
5/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että juhlia yksinkertaisesti oli liikaa (muitakin kuin teidän porukan synttäreitä). Juhlien on tarkoitus olla huvi, ei velvollisuus. Se, ettei hän muistanut sinua lahjalla on ikävämpi asia. Siis jos teillä on tapana antaa lahjoja toisillenne.

Miksette muuten viettäneet yhteissynttäreitä? 

Mutta loukkaannu vaan, jos sinulla on ylimääräistä aikaa ja energiaa. 

Vierailija
6/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jäänyt ala-asteikäisen tasolle..

Vierailija
7/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä oli kaikki, niin unohda koko juttu. Ehkä hänellä oli jotain sellaista meneillään, mistä ei halunnut jutella. Ehkä hänellä ei juuri silloin ollut rahaa, aikaa tai jaksamista. Monesti ne ns. tiiviitkään kaveriporukat eivät todellakaan tiedä kaikkea toistensa elämästä. Itse olen tällä hetkellä ihan lopussa sellaisista asioista, joista ei monikaan tiedä. Olen ollut lähtemättä rientoihin. Sillä ei ole ollut mitään tekemistä muiden ihmisten kanssa enkä ole ketään halunnut loukata.

Vierailija
8/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan vaan halunnut kertoa todellista syytä. Huolta kotona, sairaus tmv. Minä kieltäydyin kerran polttareista sanomalla, että on tapahtunut sellaista ettei energia nyt riitä juhliin. Kaaso sitten lähetti minulle oikein sähköpostia, että mitä kauheaa teillä on tapahtunut kun et osallistu? En koskaan vastannut tuolle lähes tuntemattomalle kaasolle, että pikkusiskoni oli kuollut yllättäen. Ei siis kannata aina loukkaantua, syy osallistumattomuuteen ei kuulu kenellekään.

Vierailija
9/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä meni talous kuralle eikä ilennyt sitä sanoa ettei ole yhtään rahaa. Tietää että kesällä on ylimäärästä ja voi osallistua En usko että kukaan kaveriporukasta jäisi tietentahtoen rannalle ja ulos kaikesta. Miten oli tarkoitus viettää synttärit, istua vaan iltaa vaiko suunnitelmissa jotain menoa johon tarvii rahaa?

Vierailija
10/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla tiedoilla loukkaantuisin. Jos on neljän hengen ystäväporukka, joista kaikkien muiden juhliin osallistutaan, paitsi minun, niin kyllä se pahalta tuntuisi.

että kyllä niin minä ainakin sen mieleni pahoittaisin.

Vierailija
11/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla on jännä ilmiö se, että jostakin syystä n 80% tapauksista asia käännetään ap:n syyksi ja häntä mollataan. Olen pariin kertaa testannut tätä niin, että olen tehnyt aloituksen samasta asiasta vastakkaisista näkökulmista (mm juuri ystävyyssuhteesta). En tiedä mihin tuo ilmiö oikein perustuu, joku halu saada asiat toisen niskoille vai mitä kummaa..?

Vierailija
12/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä oli kaikki, niin unohda koko juttu. Ehkä hänellä oli jotain sellaista meneillään, mistä ei halunnut jutella. Ehkä hänellä ei juuri silloin ollut rahaa, aikaa tai jaksamista. Monesti ne ns. tiiviitkään kaveriporukat eivät todellakaan tiedä kaikkea toistensa elämästä. Itse olen tällä hetkellä ihan lopussa sellaisista asioista, joista ei monikaan tiedä. Olen ollut lähtemättä rientoihin. Sillä ei ole ollut mitään tekemistä muiden ihmisten kanssa enkä ole ketään halunnut loukata.

Tämä! Itsekin voisin kuvitella että jos en ole henkisesti siinä fiiliksessä että tietäisin että juhliminen kaveriporukassa piristäisi niin jättäisin lähtemättä. En haluaisi pilata toisten juhlia saamalla heidät huolestumaan olemalla poissaoleva ja ajatuksissani koko iltaa. Ei toisten ole mukava sellaista vierestä katsoa ja samalla koittaa pitää hauskaa. Ahdistaisi itseäni kyllä kun joutuisin kieltäytymään lähtemisestä kun tietäisin että osallistumiseni olisi toiselle tärkeää.

Vierailija
13/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina miettinyt tätä, miksi siitä tehdään ongelma, jos ihmisiä kutsutaan jonnekin ja vieras ilmoittaa, ettei pääsekään osallistumaan. Ihmisillä kuitenkin oma elämä, erilaisia tilanteita ja menoja. Joskus ei vaan jaksa osallistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän