Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon outoja oireita..

ap
16.03.2017 |

Tässä on ollut monenlaista oiretta jo pidemmän aikaa, mutta olen ajatellut niiden menevän ohi. Nyt kuitenkin tässä ja viimekuussa olo on huonontunut ja minulle on tullut kaikkia yhä kummallisempia oireita. Olen käynyt kaikenmaailman verikokeissa, ja viimekuussa kilpirauhastesti näytti tsh 4,94/ t4v 14,2. Nyt se oli laskenut tsh 2,34/t4v 12,6. Eli normaalin rajoihin. Myös muut testit olivat ok. Ja kyllä, nämä kuuluisivat lääkärin selvitettäväksi, mutta yksi päivä kun soitin lääkäriin ja pyysin sairaslomaa ja aikaa lääkäriin, en sitä saanut. Minut pistettiin jonon hännille odottelemaan lääkäriaikaa, joten aika voi venyä ties mihin asti. Haluaisin siis kuulla mitä olette mieltä, mitä tämä voisi olla ja onko teillä ollut samanlaisia oireita ja kannattaako tässä olla huolissaan?

-Olen ollut jo pidempään tosi väsynyt ja haluaisin vain nukkua
-Menkat on myöhässä 8pv. Kierto on ollut aina säännöllinen, koskaan ei ole jääneet välistä. Kolme negatiivista raskaustestiä takana. Yhden testin tein kun menkat olivat myöhässä 1-2pv. Testi näyttää raskauden 4pv ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, toisen tein seuraavana päivänä tk:ssa, ja nyt kolmannen eilen tk:ssa ja se otettiin verestä. Kaikki negatiivisia. Sain tänään tulokset ja s-hcg oli alle 2. Eli en ole raskaana.
-Paino on noussut yhtäkkiä jossain 2:ssa viikossa 4-5kg. Syön ihan normaalisti enkä ole edes herkutellut tai mitään. Paino on pysynyt samana vuosia, mutta nyt sitä on tullut yhtäkkiä lisää lyhyessä ajassa. Myös 'outo' nälkä ja heikotus on vaivannut jostain viime viikonlopusta asti, mutta en ole syönyt siltikään sen enempää tai vähempää mitä aiemminkaan
-Palelen kokoajan. Kädet ja jalat ovat usein ihan jääkylmät. Ruumiinlämpö on näyttänyt eilisestä tähän päivään 34,9-35,2 välillä.
-Iho on kutissut jostain viimesykystä asti ihan hirveänä. Ajattelin sen olevan ihottumaa. Nyt kutina on lähtenyt
mutta iho on todella kuiva eikä rasvaaminen tunnu tehoavan. Yksi päivä kun heräsin, niin kämmenet olivat kellertävät, myös kämmenselässä oli keltaisia läiskiä. Ei lähtenyt pesussa pois.
-Minulla on ollut flunssaa jo n. 4-6vk, ilman kuumetta. Viimeyönä heräsin kun kurkku oli kipeä ja olin ihan tukossa, päähän särki ja tuntui niinkuin silmissä/päässä olisi ollut painetta, tai jossain niiden takana. Päivään mennessä olo oli jo normaali. Samoihin aikoihin nenästä on alkanut tulla verensekaista limaa ja se on tukossa. Nenän limakalvot ovat menneet ruvelle vaikka en ole aivan järjettömästi kuitenkaan joutunut niistämään, eivätkä ruvet tunnu parantuvan.
-Mieliala on vaihdellut omituisesti ennenkuin menkkojen kuului alkaa, ja sen jälkeenkin kun niitä ei ole näkynyt. Tästäkin tajusin jo että aivan kaikki ei ole nyt ok, kun yleensä noin 'pahoja' mielialanvaihteluita ei tule ennen menkkoja, eikä kyllä niiden aikanakaan
-Yksi päivä minulle tuli semmoinen ns. rapulainen ja hikinen olo (en ollut tosiaan juonut mitään), päässä tuntui sumealle ja kädet tärisivät
-Mahassa on nyt tällä-viimeviikolla alkanut tuntumaan aina välillä outoja pistoksia
-Olen alkanut unohtelemaan asioita kokoajan. Se on hieman häiritsevää kun ei muista yhtäkkiä mitä oli edes tekemässä
-Hiukset ovat mielestäni ohentuneet
-Näytän väsyneeltä ja tuntuu että silmäpussit eivät lähde nukkumallakaan pois

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LISÄYSTÄ: Mitään lääkkeitä en käytä, propraaleja löytyy mutta en ole syönyt niitäkään kuukausiin. Olen normaalikokoinen, mitään perussairauksia ei ole. Astman sairastin nuorempana. Verikokeisiin minut laitettiin alunperin väsymyksen takia, mutta menkkojen jääminen ja näiden muiden oireiden lisääntyminen sai minut hakemaan muihinkin verikokeisiin. Ja niissä ei ollut kuulemma mitään vikaa. Itse olen epäillyt kilpirauhasen vajaatoimintaa, ja uusi käynti olisi 3kk päästä mutta nyt oliko se maanantai(?) kun sain tulokset niistäkin, niin ne olivat ihan ok.. Mietin vaan että miltä nämä oireet teidän mielestä kuulostaa? Pitäisi jonottaa että saa ajan lääkäriin, mutta olen kyllä hieman huolissani lisääntyvistä oireista. Harmittaa vaan tuo kun tk:ssakaan ei tunnuta ottavan tosissaan enkä saanut edes aikaa että olisin sairaslomaakaan saanut, vaan siellä sanottiin että koita hommata vaikka terapiakeskuksen kautta sairaslomaa, vaikka mielestäni tämmöiset oireet eivät kuitenkaan ihan heidän alaansa ole..

Vierailija
2/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ikää?

Kuulostaa osittain vaihdevuosilta. Nekin voivat alkaa joillain liian aikaisin..

Muuten laittaisin kaikki talven piikkiin, kaamosmasennusta ja itsensä överitarkkailua.

Muuta en tähän hätään keksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti

Käy papakokeessa

Vierailija
4/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotaudilta kuulostaa.

Vierailija
5/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kutina ja kämmenten keltaisuus. Pitäisi ainakin maksakokeet ottaa.

Eka tsh hieman koholla. Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus johtaa pikku hiljaa vajaatoimintaan.

Vierailija
6/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 22v, joten ei ole vaihdevuodet vielä. Enkä kuitenkaan luulotautinenkaan ole. Lääkäri ei osannu ehdottaa muuta kuin että tehdään aluksi raskaustesti, mutta negaa näyttänyt kaikki ja eipä raskauteen liity aivan kaikkia tuommoisia oireita mitä tuossa on..

Vierailija
7/7 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voisi olla kuin omalta näppikseltäni.

Muutamia sairauksia joiden oireista osa pätee ainakin itseeni, kannattaa tutustua:

http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=aikuiset_kar…

https://www.endo.fi/tietoa-endokrinologisista-sairau/potilasohjeet/aivo…

http://cfs.gehennom.org/?oireet

Vaikuttaa hormonaaliselta ongelmalta, mutta mikä hormoni, sen kun tietäisi! :( Tsemppiä AP:lle ja toivottavasti kohta selviää. Jos haluat vertaistukea niin pistä säpo niin mailaan sinulle. Itselläni tutkimukset kesken ja lääkäriaikoja tulossa, en vaan meinaa jaksaa tän olon kanssa. :(

-Siiri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme