¨*¨HEINÄmasut tiistaina¨*¨
Kommentit (13)
Otan osaa! Mun mielestä kans siinä miehen vehkeessä pitäisi olla ajastin ;) Mä olen iltauninen, joten aamuisin sitten haluttaisi ja ukko on aina ollut just toisinpäin ;)
Höh..Mulla täällä taas outoja mietteitä..
Tunnen välillä itseni epänormaaliksi, kun paino vain putoaa, ei ole turvotuksia, supistuksia tai mitään muitakaan vaivoja tän raskauden suhteen, mikä tekisi siitä paljon konkreettisemman! Oikeastihan tämä on mitä loistavin tilanne kun kaikki on hyvin, mutta kuitenkin kun vauva tiedostaa itsestään vain noilla liikkumisilla..No, mahdan saada sitten loppuraskaudessa kaikki mahdolliset vaivat itselleni..
Nyt pitäisi alkaa miettimään nimeä tälle masuasukille, kun sain viime neuvolakerralla sen uuden esitietolomakkeen sinne synnärille. Ensi viikolla olisi sitten neuvola ja se pitäisi nyt jo palauttaa.
Aika menee todella nopeaan, ensi viikolla alkaa jo huhtikuu!
kaverin kans tuossa aamusta puhuttiinkin, että kohta on jo kesä! Johon sitten lisäsin, että sitten saakin alkaa jännittämään milloin tulee lähtö ;) Ukko on muuten tällä hetkellä sitä mieltä, että tulee mukaan synnärille, mutta ei välttämättä saliin..MYÖNSI, että viime kerralla oli ottanut " vähän" koville olla siellä mukana ;) ! Mutta sen näkee sitten kun on sen aika..Nyt se on sitten alkanut pelätä sitä, että joutuu itse kotona kätilöksi, jos ei keretäkään lähtemään..
Olipa todella ihana aamu taas ja mä joudun " mätänemään" täällä koulussa! Olisi niin paljon kotonakin hommia ja saisi olla ulkosalla lampaiden kanssa..Ensi viikon jälkeen aletaankin odottelemaan pikkukaritsoja. Toivottavasti eivät tee kovin montaa (tutun lammas teki 6 pikkuista!!!), etten joudu väliaikaiselle " äippälomalle" ;)
Mutta nyt tietoverkkojen kimppuun..
~suviande ja öttiäinen 25+4~
Mä oon vaan nyt ajatellut, että sitten kun vauva on navan paremmalla puolella niin kaikki on paremmin seksin suhteen. Jos sitten saisin vähän jumpattua lantiopohjanlihaksiakin... Ekassa lääkärineuvolassa lääkäri jo haukkui mut ihan löysäksi ja oon kyllä huomannutkin, kuten mieskin... Huokaus täälläkin. Miks kaikki muu menee hyvin mutta sitten tuo yksi asia ei ollenkaan? Miks ei tee edes mieli omaa miestä vaikka rakastaa ja kunnioittaa ym. eikä tosiaan haikaile muita? En tiedä. Tuo puoli on vaan helposti satuttava. No, onneks ei enää kauaa tätä mahaa jäljellä...
Mulla alkaa koulu vasta tunnin päästä. Taas pitäis keksiä mitä laittaa päälle. Mulla on nyt aika paljon äippähousuja, kun oon lainannu kahdelta kaverilta ja ostin sieltä superalesta neljät yht 25e. Ongelma on vaan lähes kaikissa se, että ne VALUU. Ärsyttävää, kun housut ei istu :( Paitaongelma on isompi. Periaatteessa tekis mieli saada maha jotenkin piiloon, mutta ei tämä miehen huppari -tyyli oikein iske kodin ulkopuolella. Katseet koulussa on vaan niin kummeksuvia. Opiskelen eniten ryhmässä, jossa on mua jopa kuusikin vuotta nuorempia (itse olen pian 26) ja jos ne epäilee mua samanikäiseksi niin varmaan sitten katsovat siksikin säälivästi. Toisaalta on taas ihanaa pitää mahaa oikein esillä, mutta enemmän sellaisessa ihailevassa ilmapiirissä kuin tuolla yliopistolla...
Vauva potkii ja tyttö 2v4kk antaa mahalle pusuja. Sen jutut on hauskoja. " Sitten kun vauva tulee mahasta itse pois, sitten äiti jaksaa taas työntää rattaita" (niinpä, kamalia mäkiä täällä) ja " sitten jos vauva itkee, sitten minä otan sen sylkkyyn ja annan sille tutin" :). Hänen mielestään vauva on tällä tyttö. Saapa nähdä...
Joko nimimietinnät on kovassa käynnissä? Meidän ei tarvitse täyttää nimitietoja sairaalaan niin kuin suvianden. Mies ei ota muuten kantaa mun ehdotuksiin kuin tyrmäämällä... No, tytön nimestä sanoi, ettei mikään ihan kamala. Tytölle mulla on aikalailla nimisuosikki keksitty, mutta pojalle ei oikein keksi kivaa. No, onhan tässä vielä aikaa...
Liinaharja 25+5
Moi,
Olen seurannut taustalla heinämammojen kuulumisia ja nyt sitten sairaslomalla päätin itsekin tänne kirjoittaa.
Kolmatta lasta odotellaan, rv 24+2. Edelliset p 02/01 ja t 05/03.
Tämä masuasukki jääkin sitten meidän viimeiseksi. Kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa taas muistaa millaista odottaminen oli ihan oikeasti, eikä muistele vain niitä ajan kultaamia hetkiä.
Viime perjantaina alkoi kahden viikon sairasloma, kun jalat puutuvat välillä ja alaselkä vihoittelee. Nyt sitten seuraillaan kohdunsuun tilannettakin, kun noita supistuksia tulee jonkinverran (tuttua edellisistä raskauksista). Yritän nyt tässä vähän levätä, kun mieskin vie nuo isommat päiväkotiin että äiti saa olla rauhassa ;)
Kevättä ja kesää odotellessa
Äityli_3 rv 24+2
Mun ei ole tarvinnut etsiä vielä yhtään isompaa vaatetta kaapista/kaupasta..Jotkut kyllä sanoo, että tämä näkyy jo, mutta yksikään vaate ei purista/kiristä tms..
Parit vähän löysemmät alushousut ajattelin tässä piakkoin ostaa, kun tulee niin paljon istumista, että välillä hankaavat tuonne alas nivusiin.. Mutta ei muuta. Muuten menen samoilla vaatteilla kuin tähänkin asti :)
Huoh, vielä hetki täällä koululla ja sitten ajelemaan tämän kevään viimeisiin töihin. Tulee varmaan ikävä sitä porukkaa, kun on ollut niin mukava! Mutta tätähän se on..
Mä sanon tän vauva-netin kanssa. Kirjoitin justiinsa ainakin 20 minsaa tekstiä ja sitten tää paska sanoo, että ' laita jotakin otsikkokenttään' . Ja kun koitan mennä ' back' -nappulalla takasin, on teksti kadonnut! En jaksa enää kirjoittaa uudelleen, ottaa niin päähän!!
Huomiseen, siskot.
Sitruska rv 24+2
Nyt on lomareissu tehty vain pyykkivuori muistuttaa siitä, että jossain on oltu. Kävin neuvolassakin eilen ja ounastelin painon nousseen kilo tolkulla kun jalat on lennon jäljiltä kuin vesileilit, mutta ei kuitenkaan kolmen viikon aikana oli tullu 600g. Sukista jää tosiaan liki sentin railo jalkoihin vaikka muka hyvät tukisukat ostinkin. Kaippa tuo turvotus tasaantuu tuosta ajan kanssa. Nyt tuntuu että alvariinsa joutuu neuvolassa hyppäämään kun kahden viikon päästä pitäisi jo sitten taas lääkärineuvolaan, vaikka ihanaahan se vain on saada vauvasta kuulumisia.
Meillä ei myöskään parisuhteella tarvitse hehkutella, vaikka on koko perheen kesken nyt vietetty laatuaikaa niin tuntuu että vähän väliä pitäisi taas saada. Ukko meillä reissutöissä normaalisti ja yleensä vain viikonloput kotona, joten meillä lasten kanssa ihan omat rutiinit, jotka eivät nyt oikein sovi tuon isännän aikatauluun, hän on nyt jonkin aikaa työssä tuossa firman pääpaikassa ja kulkee kotoa. Minä olen tottunut tottunut joustamaan ruuan ja muiden ajoissa aina niin miten poikien 15v ja 13v harrastukset vaativat. Minusta on aivan turhaa laittaa ruoka puoli viideksi jos lapset saapuvat kotiin vasta puoli kuudeksi. Isäntä sitä mieltä että lämmittäkööt, mutta kyllä ruoka on parempaa heti tuoreena. Isäntä kotiutuu puoli viisi ja eilen ei poikien harastusten vuoksi ollut ruoka kuin vasta aluillaan tulossa johan tuli sanomista. Tokaisin lopuksi että ota iso mies leipä ja jogurtti niin pärjäät tunnin. Joskus tulee kinaa aivan tyhmistä asioista.
Nyt pikkuneiti kulkee pullon ja nallen kanssa joten ei auta kuin mennä laittamaan sitä päiväunille.
Liinaharja, tiedän miltä toi tuntuu, kun koulussa ei haluis näyttää kellekään, mutta toisaalta haluis, mutta vähän mietityttää mitä kaikki ajattelee. Minähän ehdin nyt ennen tämän toisen syntymää vasta just ja just täyttää 21 v, että tuota esikoistani aloin odottamaan 18 venä abivuotenani lukiossa. Kyllä sitä ei aluksi kehdannut kovin monelle kertoa :) Meillä oli sitten aika pitkä lukuloma, kun IB lukion kävin, ja sen jälkeen touko-kesäkuussa kun kouluun palasin, niin oli kyllä luokkakaverit ja opettajat vähän niinkuin puulla päähän lyötyjä, kun en enää viitsinyt pitkän tauon ja mahan kasvamisen myötä mahaani piilotella, vaan astelin koesaliin mahaa korostavissa tiukoissa äitiyslappuhaalareissa :) Ensin kukaan ei sanonut mitään ja sitten joku opettaja kehtasi tulla onnittelemaan, myöhemmin luokan tytötkin sitten onnittelivat ja sanoivat, että kaikki luokkakaverit taisivat vähän häkeltyä... Arvata varmaan saattaa ettei lukiossa nyt paljon muita isoja mahoja näkynyt eikä varsinkaan tuolla IB:llä, joka on ikään kuin vähän semmoisten kunnollisten ja tunnolsten ihmisten linja. Se oli kyllä kaikista hauskinta, kun lakkien jako tilaisuudessa, onko se nyt kesäkuun alussa yksi tyttö luokaltamme yhä luuli, että olin vain kummasti lihonnut mahastani, ei ollut osannut yhtään edes ajatella raskauden mahdollisuutta :D Mimosa syntyi syyskuussa ja kyllä mahani jo kesäkuussa selvästi huomasi. Kyseinen tytö oli sitten ihan järkyttynyt, kun totuus paljastui hälle lakkien jako tilaisuudessa puhuttaessa minun vaatteiden valinnan vaikeuksista mahani kanssa. Muistan yhä tytön järkyttyneen reaktion ja ne tärisevät kädet, joilla hän sitten halusi kokeilla mahaani (varmaan varmistaakseen, että maha oli kova eikä pelkkää läskiä) :D
Suviande, oliko sun mies siis pettänyt sua? Kun olen tässä ollut niin pitkään nettipimennossa, niin olen jäänyt näistä uutisista paitsi... Voitko kertoa vielä minulla, edes lyhyesti, että mitä oikein tapahtui??
Niinaemo rv 24+1
Tänään tuli päätökset Kelalta, aika nopeasti, kun viikossa tuli. Torstaina on se kelan raha nostettavissa. Ja onneksi tuli se äitiyspäivärahauudistus jonka mukaan jos edellinen lapsi ei ole täyttänyt 3v, niin äippäraha määräytyy sen mukaan. Eli saan nyt palkkatulojen mukaan äippärahan, ilman tuota uudistusta olisin tipahtanut minimille, kun irtisanouduin syksyllä.
Melkeinpä meinaa harmittaa, kun en pääsekään kamalasti ostelemaan vauvalle mitään uutena, kun olen löytänyt niin hyvin käytettyä ja hyväkuntoista vaatetta, että kaapit jo meinaa olla täynnä :D Vaikka parempihan se niin on että jos käytettynä löytää mieleistä edullisesti niin kannattaa ostaa, vauvanvaatteet kun mahtuvat niin vähän aikaa. Lauantaina taidan jättää esikoisen miehen hoiviin ja lähteä ostelemaan silti jotain uuttakin vauvalle, ja esikoiselle täytyy myös katsella kevätvaatetta ja oma vauvanukke hoidettavaksi ;)
Muuten ei mitään ihmeellistä, vauva potkii ja oma olo on aika normaali, tosin iltasella on aina pakko päästä vähäksi aikaa pitkälleen lepuuttamaan selkää ja masua :P On kuitenkin sen verran hulinaa tuon esikoisen kanssa, ei ole niitä rauhallisimpia tapauksia ;)
T. myy rv 24+5
Voi jee mikä sää!!! parvekkeen mittari näyttää +18°C! Mentiin aamupäivästä tuohon pihalle hiekkikselle ja tajuton hiki tuli, kun toppatakkia pidin. Hikeä pitää, jos näin lämpimänä pysyy säät, kun muutossa jäi kaikki kevät takit Suomeen ja nyt lomareisulla ois sit tarkotus ottaa tavaraa mukaan, mitä sillon sinne jäi..
Meille tuli meidän sisarusrattaat, Olipas kivan näköset! Ja ihanan muhkea kantokoppa(pehmeä sellainen)! Eikä hinta päätä huimannut!
mammahousuista.. tähän mennessä melkein kaikki on ollut semmosia muodottomia mummopöksyjä, jotka ei todellakaan mairittele jo muutenkin pyöreää olemusta (siis ihan ilman raskauttakin=D!), mutta nyt kävin ihan semmosessa mammavaate putiikissa, jossa myyjä todella tiesi mitä myy. Kun aloin kertoa mikä koko yleensä mulla on, niin sano, että eipä halua sitä tietää, vedäs tosta jalkaan ja sano onko hyvät.. Ja juma että istui kuin nyrkki silmään! Jalat näytti kerranki hoikalle ja peppukin edes jonniinmoiselle;) Olin valinnut tähän asti itse aivan vääriä kokoja, eli kannatti käydä ammattilaisella, niin löytyi justiinsa hyvät housut:)
massu on pullahtanut viimeisen puolentoista viikon aikana aivan tajuttomasti ja on ihanan söpö ja pullea. Mulle kun taitaa tulla aina semmosen jumbokupu (ja myös sen mukaiset raskausarvet, vaikka kuinka yrittäis öljytä!). Mitään uudempaa ei masuun kuulu, paitsi on alkanut närästää:( ylihuomenna rakenne/3D-ultra, HUI jännitää, et kaikki on kunnossa..
wekku 22+?
Päiviä vaan kaikille!Empä ole vähään aikaan käynyt kirjoittelemassa tai lukemassa mutta ilmeisesti kaikille kuuluu hyvää:)?!
Joo elikkäs noista seksi jutuista niin meillä luistaa hyvin sängyssä tosin se alkuhuuman jännitys ja yms. on kadonnut mutta muuten seksi maístuu useasti viikossa.Mikä on kai ihan hyvä...Niinaemo minäkin olen vasta täyttämässä heinäkuussa 21 kolme päivää lasketun ajan jälkeen eli voi olla että vietän synttäreitä sairaalassa.Avomiehellä on sunnuntaina synttärit täyttää 27(vanhus)meillä toimii todella hyvin toi kuuden vuoden ikäero ollaan kyllä samalla aaltopituudella.Ja eikä se ikä ratkaise sitä milloin on valmis äidiksi vaan se että tunteeko olevansa ja osaa ottaa sen vastuun.Mutta joo se siitä taidanpa lähteä tästä ruokalevolle ja tulen käymään myöhemmin katsomaan mitä kuuluu...
T:Sweety20 ja rv 21+1
Minä olin 17, kun aloin odottaa esikoista :) Ensi kuussa on tiedossa jo 23-v. synttärit ;) Harmittaahan se vähäsen, kun ei pääse juhlimaan. Taas on pääsiäinen siinä samassa, joten olisi menoa vähän joka puolella..Käyn muutenkin niin kamalan harvoin yhtään missään, joten olisihan se mukava edes synttärinä, mutta nyt ei voi ;) Kyllä mä pari alkoholitonta siideriä aion ostaa :D
Niinaemo: Joo, lyhykäisyydessään juttu näin..Muut voi hypätä yli..
Eli ukko jäi kiinni pettämisestä, öö, 3 vk sitten. Sen kaveri tuli sanomaan mulle asiasta. Sitä oli jatkunut mun selän takana jo kuukauden, vaikka olihan mulla asiasta jo joku aavistus, kun ei kotona viihtynyt, eikä seksiä halunnut (yleensä aina vonkumassa..)! Tässä ollaan eletty sitten aika sumussa ja riitaisissa tunnelmissa. Se muka rakastaa meitä vielä ja haluaa jatkaa meidän kanssa ja suhde siihen lorttoon (oikeasti!!!) olisi ohi..Minä en osaa ajatella nyt mitään sen kummempaa, yritän saada päivän kerrallaan ohi ja koulujutut selvitettyä..Mun on niin paha lähteä tässä tilanteessa yhtään mihinkään, mutta aika näyttää! Ollaan puhuttu paljon, todella paljon! On se nyt ollut meidän kanssa kotona eikä ole missään käynyt..Saan jopa tarkistaa sen puhelimen joka ilta jos haluan, mutta mitä hyötyä..
Tässäpä tämä, päivä kerrallaan mennään eteenpäin..
Mutta nyt taas erittäin inhottavien fysiikan raporttien kimppuun! Ja kun mä niin rakastan fyssaa!
Heinämasut ja heinähatut, onko sama porukka vai ei?
Olen nimittäin raskauden alussa liittynyt heinähattuihin ja siellä näkyy miun tiedot vielä vaikken olekaan ollut kirjoittelemassa. Nyt sitten olis mukava taas kun on aikaa, tulla välillä kirjoittelemaan, mutta kun en tiiä että kirjoittelenko heinähattuihin vai -masuihin... No joo, sori häiriö ;)
Linkittelyt eka: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6755008&p=2&tmode=1&smode…
Täytyy heti kiittää sitruskaa (olihan se sitrusks?!) kun aloitit keskustelua seksijutuista :) Mua on ahdistanut jo pitkään meidän nykyinen seksielämä, jota ei siis ole :( Ja kumpikin on tyytymätön tilanteeseen... Seksin vähentyminen alkoi esikkoa odottaessa, ei loppunut missään vaiheessa synnytyksen jälkeen ja pahenee vaan :/ Ennen esikon odotusta minä olin se, joka oli meistä se aktiivisempi. Koin eläväni puutteessa, jos mies ei joka ilta halunnut minua ja keksin jatkuvasti kaikenlaista uutta ettei mies voisi kieltäytyä ja saisin haluamani. Ihmettelin miten mies voikin olla sellainen ettei seksi aina kelpaa (oisin voinut harrastaa sitä jatkuvasti vaikka 5 kertaa päivässä....) ja ajattelin, että hän varmaan voisi elää ilman seksiä kokonaan. Esikkoa kun odotin, omat haluni siten vähentyivät, silloin tilanne oli ehkä loistava siksi, että silloin halumme alkoivat olla samalla tasolla ja meiskin jaksoi paremmin panostaa niihin harventuneisiin krtoihin enkä minä ollut enää se, joka hoiti kaiken työn ja teki aina aloitteen. Tytön synnyttyä seksi kiinnosti suurinpiirtein sen verran kuin odotusaikana, mutta sitten oli tyttö, ettei aina voinut tehdä sitä mitä ois tehnyt mieli. Ja miehen kulli on aina ollut semmoista aamuvireää sorttia, että seksikerrat siksikin vähentyivät entisestään, kun herättyämme oli tyttö hoidettavana. Kun mies oli koulussa ja heräsi viikonloppuna 12 aikaan, kun minä olin ollut tytön kanssa ylhäällä jo useita tunteja. Kyllä raivostutti kun olisi sitten pitänyt tytön päikkäreille nukutettuani kömpiä miehen kanssa sänkyyn ja panemaan, just ku oli hetkeksikin saanut vauvan pois käsistä. Sitten alettiin yrittään toista lasta ja mies oli sitä mieltä ettei kelvannut mulle enää kuin siitosoriksi, kun kieltäydyin aamuseksistä ja minua ärsytti hänen lähentelynsä joskus puolenpäivän jälkeen viikonloppuisin. Ja illat sitten herra istuu tietokoneella eikä silloin voi tietenkään vahingossakaan tehdä mieli, kun vihdoin olisi sitä kahdenkeskistä aikaa. Ja nyt on tilanne vaan entistä pahempi! Minullakin jotain haluja on, mutta minua ei tosiaankaan huvita harrastaa seksiä aamuisin, kun tyttö hyppii samaan aikaan sängyn jalkopäässä tai repii hiuksista tai huutaa oven takana tms... Ja miestä ei vähempää vois ilmeisesti kiinnostaa seksi iltaisin (älkää multa kysykö miksi...eikö kulliin vois saada jotain semmosta ajastinta, jos kullin oma kello ei passaa pariskunnan aikatauluihin??!)! Mua kyllä niin ärsyttää kun mies valittaa, että seksiä ei koskaan harratseta, mutta sitten ei iltaisin voida tehdä mitään! Siitäkin tulee ongelmia, kun olin ennen yli-aktiivinen ja nyt vaikka minulla jotain haluja on, en jaksa olla yhtä innostunut, niin tuntuu että silloinkin kun harvoin seksiä harrastetaan, siitä puuttuu se joku innostaja, joka tekee seksistä nautinnollista ja hyvää. Mies on ollut alusta asti semmoinen, ettei välttämättä aina tuu, jos jokin menee pieleen (en tiedä mikä...) ja se se vasta ärsyttävää onkin varsinkin nyt kun seksiä ei harrasteta melkein ikänä, niin sitten kun harrastetaan niin mua aina pelottaa ettei mies tuu taaskaan, kun niin käy nyt entistä useammin, kun minä en jaksa enää olla se aktiivisempi osapuoli. Musta tuntuu, että mulla on paikat löystyny synnytyksen jäljiltä ja kun mies ei tuu niin ne vähäisetkin seksihalut vähenee, kun edes mies ei saa hommasta mitään tyydytystä... En tiedä mitä pitäs tehdä.
Huokaus. Nyt tyttö hermostuu, pitää mennä...
Niinaemo rv 24+1