Jatkuva rumuuden tunne
Tää muuttuu päivä päivältä pahemmaksi... peilailen itseäni pakkomielteisesti ja vertailen itseäni kauniina pitämiini naisiin. Jos en näytä siltä kuin haluaisin tai tunnen oloni rumaksi, ahdistun kamalasti. Objektiivisesti voin sanoa, että en ole ihan hirveän ruma, mutta ulkonäössäni on vikoja, joita en siedä ja joita on hankala/mahdoton korjata. Esim. oudon muotoinen pää, turhan iso nenä, pienet silmät, tyhmän muotoiset huulet, liian pieni ja luisu leuka.
Miten tästä pääsisi eroon... mikään positiivinen ajattelu ja pakottamalla itsensä hyväksyminen sellaisenaan ei vaan auta. Haluaisin vain olla kaunis.
Kommentit (15)
Googlaa ugly people, alkaa oma naamakin tuntua ihan siedettävältä sen jälkeen.
Keksi parempaa tekemistä. Sinulla on liikaa aikaa. Tuo voi kertoa myös masennuksesta. Miten asiasi muuten ovat?
Nämä ulkonäköä toisilta kontrolloivat saattavat antaa vaikutelman että heillä on valta sinun ylitsesi mutta oikeasti heillä on vain vamma itsetunnossa ja siksi yrittävät muovata sinua. Tämä on jo eräänlainen massapsykoosi. Muodinluojat luovat ihanteen siksi että MÖISIVÄT! Eivät he välitä ihmisistä oikeasti. Eivät he edista sosiaalisuutta vaan raha niitä kiinnostaa omaan kukkaroon saatuna.
Älä anna muitten manipuloida mikä saat olla vaan ota se valta itsellesi. Se on helpompaa kuin uskotkaan vielä. Tajuat vain että se on aina hyväksikäyttö yritys sieltä ja sanot sellaiselle ei. Olet juuri sellainen kuin olet ja muutat mitä huvittaa mutta et siksi että joku muu haluaa sinua muuttaa.
Kysymys on syvimmillään siitä että tuon manipuloijan itsetunto on hukassa . Paremman näköinen uhkaa ja ns rumana pitämänsä pitää ajaa pois ettei se " alentaisi häntä" .
Ja kyllä jokainen nettikiusaaja on sairas ihan jokaikinen. Ollaanpa rehellisiä . On sairas niinkauan ennenkuin lopettaa kiusaamisen. Ja toisten kontrolliyritykset .
KON- TROLLI sti mene itseesi ja kysy miksi teet tuota . tietysti vamma voi olla syvemmällä ja laajemmalla jolloin jopa toisen kuolema on ihan sama juttu. Mutta uskon että heitä on vähemmistö. Kaikilla on toivoa niin kiusaajalla kuin kiusatulla. Yhdessä vaan terveempää some- kulttuuria kohden !
Vierailija kirjoitti:
Keksi parempaa tekemistä. Sinulla on liikaa aikaa. Tuo voi kertoa myös masennuksesta. Miten asiasi muuten ovat?
Töiden parissa on kiirettä ja muutenkin riittää kyllä tekemistä. Mutta ihmissuhteiden takia tää tunne nousee pintaan jatkuvasti. Olen yksinäinen, koska en mielestäni ansaitse ketään rumana. Enkä voi tuntea oloani seksikkääksi, koska en näytä mielestäni seksikkäältä ja sitten tuntuu kiusalliselta edes yrittää.
Olen itse parikymppinen mies ja tilanteeni on niin samanlainen kun sulla että voisin kopioida melkeimpä tuon tekstisi. Juuri se että omille vioilleen ei mahda mitään ahdistaa eniten. Etenkin kaljuuntumiseen suhtaudun todella neuroottisesti nykyään ja en kehtaa enää edes missään liikkua kun hattu päässä. Alemmuuden tunnetta olen tuntenut aina myös lyhyydestäni. Omaan myös ruman pyöreän leuan ja tihrusilmät.Ei tuo ulkonäkö muuten olisi niin kova rasite mutta ahdistaa kun niin haluaisin naisiakin tapailla jos vaan pystyisin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ulkonäköä toisilta kontrolloivat saattavat antaa vaikutelman että heillä on valta sinun ylitsesi mutta oikeasti heillä on vain vamma itsetunnossa ja siksi yrittävät muovata sinua. Tämä on jo eräänlainen massapsykoosi. Muodinluojat luovat ihanteen siksi että MÖISIVÄT! Eivät he välitä ihmisistä oikeasti. Eivät he edista sosiaalisuutta vaan raha niitä kiinnostaa omaan kukkaroon saatuna.
Älä anna muitten manipuloida mikä saat olla vaan ota se valta itsellesi. Se on helpompaa kuin uskotkaan vielä. Tajuat vain että se on aina hyväksikäyttö yritys sieltä ja sanot sellaiselle ei. Olet juuri sellainen kuin olet ja muutat mitä huvittaa mutta et siksi että joku muu haluaa sinua muuttaa.
Kysymys on syvimmillään siitä että tuon manipuloijan itsetunto on hukassa . Paremman näköinen uhkaa ja ns rumana pitämänsä pitää ajaa pois ettei se " alentaisi häntä" .
Ja kyllä jokainen nettikiusaaja on sairas ihan jokaikinen. Ollaanpa rehellisiä . On sairas niinkauan ennenkuin lopettaa kiusaamisen. Ja toisten kontrolliyritykset .
KON- TROLLI sti mene itseesi ja kysy miksi teet tuota . tietysti vamma voi olla syvemmällä ja laajemmalla jolloin jopa toisen kuolema on ihan sama juttu. Mutta uskon että heitä on vähemmistö. Kaikilla on toivoa niin kiusaajalla kuin kiusatulla. Yhdessä vaan terveempää some- kulttuuria kohden !
En tiedä miten some liittyy tähän kun en laita mitään kuvia sinne. Saati nettikiusaaminen. Ei kukaan ole vaatinut minua muuttumaan, vaan minua masentaa etten vastaa omia ihanteitani.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse parikymppinen mies ja tilanteeni on niin samanlainen kun sulla että voisin kopioida melkeimpä tuon tekstisi. Juuri se että omille vioilleen ei mahda mitään ahdistaa eniten. Etenkin kaljuuntumiseen suhtaudun todella neuroottisesti nykyään ja en kehtaa enää edes missään liikkua kun hattu päässä. Alemmuuden tunnetta olen tuntenut aina myös lyhyydestäni. Omaan myös ruman pyöreän leuan ja tihrusilmät.Ei tuo ulkonäkö muuten olisi niin kova rasite mutta ahdistaa kun niin haluaisin naisiakin tapailla jos vaan pystyisin.
Voin sanoa lohdutukseksesi, että itse olen ainakin muutaman kerran kiinnostunut lyhyenpuoleisesta ja kaljusta miehestä. En suhtaudu älyttömän kriittisesti muiden ulkonäköön, vaan yleinen olemus ja luonne ratkaisee. Ymmärrän kuitenkin sen hyvin, että itseä ahdistaa oma ulkonäkö, joten sympatiani sulle.
Vierailija kirjoitti:
Tää muuttuu päivä päivältä pahemmaksi... peilailen itseäni pakkomielteisesti ja vertailen itseäni kauniina pitämiini naisiin. Jos en näytä siltä kuin haluaisin tai tunnen oloni rumaksi, ahdistun kamalasti. Objektiivisesti voin sanoa, että en ole ihan hirveän ruma, mutta ulkonäössäni on vikoja, joita en siedä ja joita on hankala/mahdoton korjata. Esim. oudon muotoinen pää, turhan iso nenä, pienet silmät, tyhmän muotoiset huulet, liian pieni ja luisu leuka.
Miten tästä pääsisi eroon... mikään positiivinen ajattelu ja pakottamalla itsensä hyväksyminen sellaisenaan ei vaan auta. Haluaisin vain olla kaunis.
Halusin vain sanoa, että itselläni on sama tunne ja vieläpä täsmälleen samat viatkin, joita murehdin! Lisäksi hiukseni ovat ohuet eivätkä kasva polkkamittaa pidemmäksi ja vartalonkin vikoja on riittämiin.
Jostain syystä minulle on kuitenkin tullut ihan käsittämättömän hyvännäköisiä Tinder-matcheja. Vaikka miettisin sitä niin, että ne parhaimman näköiset kelpuuttaisivat vain panopuuksi (tätähän tällä palstalla hoetaan), niin silti olen ihmeissäni, koska omasta mielestäni olen kuitenkin niin ruma ettei minun pitäisi kelvata sellaiseksikaan noin komeille miehille. Pidän siis itseäni selvästi keskimääräistä ikätoveriani rumempana.
Halusin tällä vain tuoda esiin sitä, että omaa kauneuttaan voi olla todella vaikeaa arvioida objektiivisesti ja myös juuri noilla sinun "vioillasi" varustettua naista voidaan pitää ihan kelvollisen näköisenä. :)
aloituspostaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa lohdutukseksesi, että itse olen ainakin muutaman kerran kiinnostunut lyhyenpuoleisesta ja kaljusta miehestä. En suhtaudu älyttömän kriittisesti muiden ulkonäköön, vaan yleinen olemus ja luonne ratkaisee. Ymmärrän kuitenkin sen hyvin, että itseä ahdistaa oma ulkonäkö, joten sympatiani sulle.
Joo mutta olen muutenkin ruma. Minussa on vain kaikki pielessä. Ei ehkä siis yksi vika pilaisi pakettia kokonaan jos näin olisi. Kiitos kuitenkin ymmärryksestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten some liittyy tähän kun en laita mitään kuvia sinne. Saati nettikiusaaminen. Ei kukaan ole vaatinut minua muuttumaan, vaan minua masentaa etten vastaa omia ihanteitani.
No tässä juuri kuvataan tahoja jotka luovat noita ihanteita meille.
Miten määritellään "ruma"? Joku nainen voi pitää itseään lautana ja omasta mielestäni hän on viehättävä. Joku standardien mukainen superseksikäs taas voi näyttää silmissäni aivan hirveältä.
Voi kun saisi skannerin jolla voi skannata vastaan tulevien naisten ulkonäön lisäksi myös sen mitä he ajattelevat minunnäköisistäni miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Tää muuttuu päivä päivältä pahemmaksi... peilailen itseäni pakkomielteisesti ja vertailen itseäni kauniina pitämiini naisiin. Jos en näytä siltä kuin haluaisin tai tunnen oloni rumaksi, ahdistun kamalasti.
Kuulostaa surullisen tutulta, eikä valitettavasti ollenkaan terveeltä suhtautumiselta itseensä. Itsellä tuollaiset fiilikset vahvoina teinistä nuoreen aikuisuuteen, nyt kolmekymppisenä jossain määrin realistisempi asenne. Tätä samaa lässynläätä, mutta: luultavasti olet paljon paremman näköinen, kuin uskot. Mitään absoluuttista kauneutta/rumuutta ei ole olemassakaan ja kaikkia ei voi ikinä miellyttää.
Nykyaikana varmasti yleinen 'vaiva'. Koko ajan tulee ruudusta, somesta ja joka puolelta vastaan toinen toistaan uskomattomamman näköisiä malleja ja seksipommeja.
Sitten sitä näkee oman kuvajaisensa näyteikkunassa heijastuksena, ja tekee mieli oksentaa.
Ratkaisu: älä tuijottele ruutua nin paljon, tulee aivan vääristyneet kauneuskäsitykset ja pakkomielteinen ulkonäkökeskeisyys.
Minä olen aina pitänyt itseäni ihan nättinä, mutta viime vuosina jostain syystä olenkin alkanut pitää itseäni rupisammakkona. Ei ehkä kovinkaan tervettä..