Millä pyykistä pesuaineen tuoksu pois?!
Olen nyt pessyt nuo kahdesti ja ei lähe... pakko saada pois! Eivät saa tuoksua x( Käytin hajusteetonta pesuainetta ja ei auttanut. Etikkaa ei ole.
Kommentit (23)
Laita suoraan koneeseen ruoka soodaa,kahvi kupillinen,ja pese sitten vielä ja huuhtelut maksimiin.
Pyykit haisoo aineille enemmän märkänä,haju haihtuu kuivuessa paljonki.
Noi on siis kuivattu joka pesun päätteeks ja ne haisee ihan kaupan kosmetiikkaosastolle. Prkl :D miksi kahvia??
Minäkin käytän aina lisähuuhtelua. Muuten pyykki on lähes vaahdossa kun nostan ne koneessa, kyseessä parin vuoden ikäinen UPOn päältätäytettävä kone.
Opettele käyttämään sitä hajusteetonta ensimäisellä kerralla, ei toisella. Ei niitä taho ssda juuri millään pois.
Vierailija kirjoitti:
Opettele käyttämään sitä hajusteetonta ensimäisellä kerralla, ei toisella. Ei niitä taho ssda juuri millään pois.
Niin käytin toisella kerralla hajusteetonta ja toisella pesin vaan kuumassa. Haju tuli vähän niinkun kaupan päälle >:(
Itse sekoitan aina parfyymiä veteen ja käytän sitä huuhteluaineena.
Eau de toilette ei oikein kannata kun sekoitettuna veteen tuoksu ei tule oikein esille...
Pyykkiin, mitkä kuivatan rummussa, lisään parfyymipallon.
Toiminut hyvin tähän asti...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytän aina lisähuuhtelua. Muuten pyykki on lähes vaahdossa kun nostan ne koneessa, kyseessä parin vuoden ikäinen UPOn päältätäytettävä kone.
Meillä vähän päälle vuoden vanha ja saa valita ite montako huuhtelua tekee 1-5* ja yleensä vakiona on 3. Ei oo tollasia ongelmia ollu, näistä vaan pitäs saada noi pesuaineiden hajut pois kun PITI olla hajusteettomilla pesty mut joko käyttänyt hajuvettä joka ei lähe tai sit pesu/huuhteluainetta. Haju ei oo paha, vaan töissä pitää olla hajuttomia x(
Etikkaveteen yöksi likoamaan. Paljonko te oikein käytätte pesuainetta kun pyykit ihan vaahtoavat? Mä laitan puolet ohjeistuksesta ja ihan puhtaaksi normipyykki tulee.
Käytä pesupähkinöitä. Soodakin on hyvä kuten mainittu. Yleisessä kuivaushuoneessa hajustettujen pyykkien tuoksu helposti tarttuu omiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Etikkaveteen yöksi likoamaan. Paljonko te oikein käytätte pesuainetta kun pyykit ihan vaahtoavat? Mä laitan puolet ohjeistuksesta ja ihan puhtaaksi normipyykki tulee.
Etikkaa ei oo mut kait se on pakko käydä ostamassa :D Aattelin jos joku muu konsti löytyy. Ehkä jopa noi kahvin tuoksusetkin ois paremmat mut en tiä uskallanko koneeseen soodaa laittaa..? :D Sitä on iso purkki kyllä!
Jos tuoksutonta haluut,älä missään nimessä laita parfyymejä koneeseen...
Montako huuhtelua muuten koneissaon vakiona? Mietin vain kun ostin juuri uuden koneen ja siinä saa valita 1-5. Entisessä oli se lisähuuhtelunappi vain.
Vierailija kirjoitti:
Noi on siis kuivattu joka pesun päätteeks ja ne haisee ihan kaupan kosmetiikkaosastolle. Prkl :D miksi kahvia??
No, rikkihappo olis tehokkaampaa, mutta siinä alkaa olla pian haastetta mukana. Kahvi on vähemän haasteellinen, mutta eihän pieni värimuunnos ole koskaan pahitteeksi. Sitruunahappo vois olla kätsä, ja sitten vielä uusi pesu sillä hajusteettomalla.
Lisähuuhtelu. Jos ei tehoa niin vaihda merkkiä. Vai laittko liikaa ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Soodaa kahvi kupillinen
Ei varmaan auta, että toistat saman kirjoitusvirheen, kun siitä kirjoitusvirheestä ap:n väärinkäsitys juurikin kohtuu.
Ap:lle: Tuo tyyppi tarkoittaa, että laita koneeseen soodaa kahvikupillinen. Ei kahvia kupillinen.
Jos pyykit on aiemmin pesty hajustetulla pesuaineella, niin se haju ei lähde millään lisähuuhteluilla eikä uudelleen pesemisillä eikä tuulettamalla. En tiedä millä lähtee, mutta tuosta hajustesyystä olen tiukasti kieltänyt isovanhempia ikinä pesemästä mitään minun talouteeni kuuluvaa tekstiiliä. Niistä kun tulee roskiskamaa isovanhempien pesuaineiden jäljiltä.
Jos kestää 60-asteisen, pese tavallisella pesupulverilla, se ei löyhkää niin paljon, kuivata ulkona.
Jouduin itsekin kuivaamaan mattoa parvekkeella kun nestemäinen pesuaine tuoksui hirveälle. Kuuna kullan valkeana en osta.
Siis kyllä lähtee kesti vain 3 päivää.
Eu lainsäädännöstä johtuen kaikkien pesukoneiden on oltava vähintään A energialuokkaa ja koska suurin osa energiasta kuluu veden lämmittämiseen niin, veden määrää vähennetään jatkuvasti. Tästä johtuen uusien koneiden huuhtelutulokset ovat huonoja ja kaikkien ohjelmien kanssa kannattaa käyttää lisähuuhtelua.