Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAkuisten tiistai

21.03.2006 |

1. RV

2. Oireet

3. Muut kuulumiset, kuten ultra

1. 11+2

2. Kohdunkasvutuntemuksia, jano.

3. Parin viikon lomailun jälkeen taas täällä! Eilen oli np-ultra, turvotusta oli 0,9 mm. Vauva heitti kuperkeikkoja! Verikokeet otettiin eilen, downseula. Ultrassa oli havaittavissa sykkeen lisäksi selkäranka, ja jokin tärkeä valtimo, sekä aivot ja kallon keskiviiva. Molemmat kädet ja jalat löytyi. Koko vastaa viikkoja. Eilen ollaan kerrottu sukulaisille!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RV: 9+3

2. Oireet : Inhottavia vihlaisuja ja kouristuksia alamahalla. Lienee niitä kohdun kasvukipuja. Eilen oli kaamea päänsärky, joka meni onneksi yöllä nukkumalla ohi. On ollut tavallinen vaiva kaikissa raskauksissani, pitää muistaa lääkärineuvolassa mainita asiasta.

3. Muut kuulumiset, kuten ultra : sitähän tässä ootellaan, mutta se on vasta reilun 2 vkon päästä, 5.4. Toisaalta kiva, kun sitten vauva on jo ihan vauvan näköinenkin, mutta toisaalta ois kiva jo tietää, että mahassa on oikeasti elämää. Välillä tulee mieleen tuulimunat yms. No, ei auta kuin odotella.

Vierailija
2/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parin tunnin päästä np-ultra, apuaaa! Jännitän ihan kauheasti, että onko vaavilla kaikki hyvin. Tulen sitten kertomaan teille näkymistä.

Minea kyseli eilen yöheräämisistä eli joo, kyllä heräillään! Se on tosi ärsyttävää, mä en ymmärrä, että miksi jo nyt! Musta on tosi raivostuttavaa, että kun kerrankin meidän tyttö nukkuu hyvin, niin sitten mä heräilen, ensin vessaan ja sitten muuten vaan. Ja etenkin just aamuöisin jotain tunnin välein. Toivotaan, että tää on ohimenevää...

Fiikunalle onnittelut eilisestä ultrasta! Kiva kuulla, että pikkuisella kaikki oli hyvin. Se ei varmaan ollut vielä np-ultra, vai oliko? Patovahtikin oli käynyt ultrassa, onnea sinnekin!

Oikein hyvää tiistaita Lokamasuille,

S-I ja Pikkukukka rv tasan 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana aamu!

kiitos s-I ja onnea teille sinne ultraan!! juu tulehan sitten kertomaan miltä pikkuinen näytti:)

..niin tuo eilinen ultra ei ollut vielä np-ultra, se on vasta 5.4, samana päivänä taisi olla miannillakin? eli siihen seuraavaksi jännitetään..

patovahdille myös onnittelut ultrasta! teillä on ollut aikaisilla viikoilla..

mistä päin olitkaan? ilmeisesti aika paljon heittelee nuo np-ultrien viikot riippuen paikkakunnasta, vaikka tuntuu vähän hassulta kun ei sen kuitenkaan pitäisi siihen vauvan kokoon vaikuttaa?..mulle nimenomaan neuvolassa sanottiin että se tehdään aikaisintaa rv12...siis rv12-14..

tänään taas voitu pahoin ihan kiitettävästi, poika ollut itkuinen känkkis koko aamun..voi pikkuinen,on niin väsy huonon yön jälkeen, toivottavasti nyt ottaa kunnon päikkärit..

nyt TAAS syömään;)

fiikuna ja mytty rv11(10+5-12+)

Vierailija
4/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv: 9+4

Oireet on kadonnut kokonaan joka kyllä ihmetyttää todella kovasti.

Onko täällä muita oireettomia?

Tosiaan mietityttää tuulimuna raskaus, kohdun ulkoseen en usko koska kipuja varmasti olisi jo. Niin ja tietysti myös mielessä että mitä jos onkin mennyt kesken eikä vain tule itekseen ulos...

Esikoisesta ei ainakaan muistaakseni oireet loppunut näin aikasteen.

No lääkäri on ens viikolla jossa todennäkösesti ultrataan joten sinne jos jaksais odottaa...

Np-ultra on ens kuun puolessa välissä ja neuvolla ens kuun alussa...

Aurinkoista päivää kaikille :D

Toinenpieni

Vierailija
5/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näköjään heittelee tuo np-ultran ajankohta. Me mennään yksityiselle ja sieltä sanottiin, että se tehdään viikoilla 11+3-13(+jotain, en muista).

Mä en saa mitään aikaiseksi kun jännitän vaan ultraa... Aika kuluu HITAASTI!

Vierailija
6/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIRIKSELLE tsemppiä ultran odotukseen! Mulla iski perjantaina ennen sitä meidän kontrolliultraa ihan KAUHEA jännitys kun mentiin autoon, itketti ja ei paikallaan meinannut pysyä. Ennen sitä olin kaks viikkoa ihan lunkisti... Toivottavasti selviät vähemmällä :)

Ja kaikille eilen kirjoitelleille kiitokset muistamisesta. Mukava palata joukkoon :)

).( - Saattaa olla jotain pientä etäistä merkkiä siitä, että pahoinvointi olisi vähenemään päin... Esikoista odottaessa nimittäin viimeisen oksenteluviikon aikana alkoi yhtäkkiä tehdä kauppansa McDonalds-ruoka, ja nyt sama.

Toivottavasti

tämä merkitsee samaa.

Nyt pitäisi alkaa graduntekoon... siirsin jo 1. palautuspäivää viikolla, kun en ole oikein saanut tehtyä. SIGNORINA-IIRIS, miten sulla etenee? Ja kukas muu olikaan, joka myös väänti gradua kasaan?

Muutenkin inhottavat paineet, kun maanantaiksi pitäisi saada paitsi tuo johdanto kasaan niin myös duunin puolesta iso suunnitteluprojekti. Se on ihan nollapisteessä vielä :(

Coe rv 9+1

Vierailija
7/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin siis yksityisellä Helsingissä, ja np tehdään siis tosiaan alkaen rv 11. (Mitä rakenneultraan tulee, Helsingissä se tehdään rv 18, ja Espoossa rv 20. )

Aiotteko mennä downseulaan?

Vierailija
8/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä, ei ole vain ollut puhtia alkaa iltasella kirjoittelemaan.....

1. rv 11+1

2. Väsymys, rinnat aristaa (ja kasvaa), liitoskipuja äkkiliikkeistä, nälkä koko ajan !

3. Eka neuvola oli viime keskiviikkona ja sain kuin sainkin neuvolatädin kuuntelemaan sydänääniä (ei olisi halunnut ennen ekaa ultraa, mutta lupasin olla hermostumatta jos ei kuulu), no mutta siis siellä se pikku sydän kovasti jo sykki ! Siitä tuli kyllä ihanan varma olo, joten sitten meninkin jo lähes kaikille asiasta kertomaan " Meille tulee uusi vauva !"

Meidän neiti 2v3kk olisi jo halunnut vauvan itselleen, sai ihan hirveen itku kohtauksen " Anna te vauva mulle!, mä aluun ten vauvan nyt........!!!" Oli se hassua! Nyt olen hänelle kertonut, että siinä menee aika kauan vielä ennen kuin vauva syntyy ja sitten kyllä hän saa hoitaa sitä niin paljon kuin haluaa!

Oli sanonut minun vanhemmille,että hän, äiti ja iti vaan hoitaa vauvaa, ei muut....liikkistä !

Töissä en ole vielä kertonut, mutta taidan pian kertoa.

Np-ultra on 03.04. eli pari viikkoa vielä. Kolme viikkoa niin pääsen talvilomalle, ihanaa ! Olen ollut todella väsynyt, eikä mikään huvita, ei duuni, ei kotihommat, löhöillä vaan vois kokoajan ;ö-)

Tiitutoo rv 11+1

Vierailija
9/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin np-ultra tehdään näköjään aikaisin. Sain neuvolasta lapun, jossa sanottiin ultra tehtäväksi 12+ - 13+ viikoilla. Tänä aamuna sitten soitin äitipolille tilatakseni ajan, (nyt on 11+3) niin täti sanoi että se onkin tällä viikolla, perjantaille sitten sain ajan. Ensi viikolla ei kuulema kerkeä enää, vaan on tehtävä 11+ viikolla. Vähän nolotti " myöhästelyni" mutta uskoin tuohon neuvolan ohjeeseen, ja aiemmin kun en tiennyt mummon työvuoroista. Mummo oitaa nuo pienet piltit, aina kun miehellä ja minulla on joku yhteinen meno, ja toivon, että mieskin pääsee töistä mukaan ultraan. Kummallista, että neuvolan ohje eroaa noin paljon samassa rakennuksessa olevasta äitipolin ohjeesta.. No, onneksi aika järjestyi, eikä jäänyt ultra väliin. Jännittää, että mitä mahassa on, että onko vauva elossa ja kaikki ok.

Pahoinvointi vaivaa edelleen. Ja väsymys. Mutta kohtahan niidenkin pitäisi rueta helpottamaan. Oisi kiva, jos lämmin ruokakin rupeaisi maistumaan, nyt ei mene alas kuin harvat ruoat. Ja jo kokkaaminen on hankalaa kun itsellä ei tee mieli mitään lämmintä ja ajatuskin lämpimästä ruoasta etoo. Ainoastaan jauhelihakeittoa tekee mieli, siihen on himo! Mutta sitäkään ei viitsisi joka päivä tehdä = )

Ei nyt ajatukset pysy kasassa, kun nuo lapsoset mellastaa ja touhuaa niin energisinä. Taidan koittaa kirjoittaa joku muu kerta päiväunien aikan lisää!

Iloista päivänjatkoa!

Hinpu 11+3

Vierailija
10/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 9+3

2. Väsymys/laiskuus ja repivää kipua ajoittain. Pahoinvointi ja etominen olleet poissa pari päivää! Kokoajan nälkä ja jano.=)

3. Ensimmäinen neuvola torstaina, toivotaan että kuuntelisi sydänääniä ja että ne kuuluisivat. Olisi sitten ihana lähteä etelän lomalle viikoksi varmistuneena että masussa kaikki hyvin!

Ihana auringonpaiste, nyt ulos lasten kanssa jos vaikka piristyisi loppupäiväksi!

Hyviä vointeja kaikille!

Neljäs rv 9+3

Vierailija
11/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin kipeä etten tolpillani meinaa pysyä. Onneksi ihana tätini pääsi meille hoitamaan poikaa, harvinaista luksusta :)

Meillä oli np-ultra eilen! Siellä oli terve, liikkuvainen vauva, vastasi viikkoja 12+1 joten laskettu aika siirtyi eteenpäin ja olen nyt virallisesti lokakuinen!

Meillä on täälläpäin tämä ultra viikoilla 12-14. Toinen ultra taidettiin sopia viikolle 19 jos oikein muistan.

Tänään kerrotaan sitten minun vanhemmilleni, muut tietää jo.

Coecahill, mukavaa ettet pudonnutkaan joukosta :)

-lupicaia 12+2

Vierailija
12/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja tietysti muillekin onnittelut onnistuneista ultrakäynneistä)

Olipa ihana uutinen, Coe! Teretulemast takaisin joukkoon!

En olekaan kirjoitellut tänne pitkään aikaan. Nyt kunnostaudun:

1. rv 8+4

2. oireina yleinen vetämättömyys, aamuisin huimaus, heikotus ja kuumat aallot (joskus muutenkin), hieman huono olo koko ajan mutta oksentamiselta olen onnistunut välttymään vielä. Ja välillä on päiviä jolloin kaikki itkettää, taitaa se uinuva hormonihirviö minussa taas nostaa rumaa päätään! =)

3. muita kuulumisia:

Kummasti viikot raksuttavat eteenpäin enkä saa mitään opiskeltua vaikka oikeasti olisi kauhea kiire. Esikoisen (1 v) hoito vie sen verran energiaa etten oikein saa aikaiseksi sitten hänen päiväunillaan.

Varhaisultraan ollaan menossa ensi maanantaina (rv 9+3), koska pian sen jälkeen on esikon 1 v.-juhlat, jolloin ajateltiin virallistaa odotus suuren yleisön edessä JOS ja KUN kaikki on hyvin. Tosin siitä tietävät jo ehkä 10 läheisintä sukulaista ja tuttavaa sekä gradu-ohjaajani. =)

Eka neuvolakin on vasta tasan viikon päästä (esikon neuvolan yhteydessä), jolloin saan kuulla mitä tuleman pitää. Edellisen raskauden lopussa vereeni alkoi muodostua vasta-aineita, joten sitä varmaan seurataan vielä tarkemmin nyt. Ylipainoakin on, joten sokerirasitus on edessä. Esikko syntyi sektiolla ja tosiaan vasta vuosi sitten, joten saa nähdä seurataanko kohdun arpea. Toivottavasti!

Mukavaa viikkoa kaikille lokamammoille!

MM

Vierailija
13/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas kumma eettä noin erilaisia aikoja annetaan..

nyt tietysti huolestuin että ehitäänkö ollenkaan siihen mittaukseen kun meillä " myöhempään" tuo aika..

olenko ainoa jolla " myöhäisillä" viikoilla on np-ultra?

meillä siis ultran mukaan viikkoja olisi 13+1, tai enemmän, ja menkoista laskien jo viikkoja 14+6, sillon kun tuo aika siihen ultraan on..

sen lisäksi vielä se rakenneultra meillä 19+3,tai menkoista laskien 21+?

..huih..pitääkö mun nyt kuitenkin siirtää noita aikaisemmaksi? ..varsinkin kun vielä viikot epäselvät!

...jään miettimään..

fii ja mytty rv11(12+)

Vierailija
14/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 11+2

Oireet: Kohdun venymiskipuja, iskias ilmoittelee itestään, alaselkä jumissa, kaikkia alapään luita vihloo välillä (liitoskipuja), rinnat muuttuu päivittäin(nännit tummuu, verisuonia tuppaa tulemaan),pissillä saa käydä kiitettävän usein. Väsymystä ja pahaa oloa ei ole ollut kuin ihan aavistus. Nälkä KOKO ajan ja kaikki " ei niin terveellinen" maistuu :( Päätä särkee vähän aamusella, mutta ei häiritsevästi.

Muuta: NP-ultraan mennään ens maanantaina yksityiselle :) Kyllä jonkun verran annetaan näköjään erilaista tietoa tuosta ajankohdasta. Mulle terkkari sanoi, että rv:lla 12 ja tarkka suositus olisi 12+3 ??!! Mulla on np-ultrapäivänä viikkoja 12+1 ja se oli Väestöliiton lekurin mukaan ok.

Masu on aikamoinen kumpu jo. Olen hoikka ja masua ei juurikaan ole ollut ennen raskautta niin senkin vuoksi varmaan näkyy jo näin aikaisin. Töissä en ole kertonut raskaudesta vielä, mutta np:n jälkeen olisi tarkoitus kertoa sillä ei tätä oikein pysty tän mahan kanssa kauaa piilottelemaan ja haluan kertoa asiasta ennen kuin siitä aletaan kysellä. Työnantajani tietää lapsettomuudestamme ja hoidoista jne ja siksi olen säästynyt kaikilta " perheenlisäysuteluilta" :)

Tänään saan viettää vapaapäivää, ihanaaa!!!! Ihan turhan laiska olen ollut kyllä viime päivinä :( Illat olen maannut sohvalla masua kutittaen, heh ellen sitten ole ollut iltavuorossa. Siivota tarvii tänään surkeesti!!!Peitot vein jo tuulettumaan, kun on aivan loistava ilma ainakin täällä satakunnassa. Koirien kanssa lähden pienelle metsälenkille jossain vaiheessa.

Onko muutoin jotain voidetta, jolla voisi masua voidella, jotka ehkäisisivät suurempia raskausarpia?! Onko itsekästä...toivottavasti ei...:) Mulla vaan on nuoruudesta ns." raskausarpia" lantiolla, alaselässä ja rinnoissa, kun joskus tuli oltua aikast isonkokoinen. Täällä varmaan tiedetään asiasta, niin ajattelen näin ohimennen kysäistä :)

Eipä kai tässä tämän kummempaa. Kovasti odottelen kevättä ja lämpimiä, jotta saisi vähentää vaatetusta. Tekee mieli näytellä tätä masua koko maailmalle, niin kauan sitä on odotettu :)) Edellisenä iltana muuten makasin tuossa sohvalla ja mietin, että miten voikaan olla mahdollista, että masussa kasvaa pieni ihminen....että miten se on ollut työn ja tuskan takana ja miten sitä onkaan odotettu. Monet itkut on itketty ja pettymykset nielty ja nyt se on vihdoin totta. Itkuksihan se meni, kyyneleet valuivat pitkin poskia ja hymy oli kasvoilla :) Pikkuhiljaa tämän alkaa uskomaan todeksi. On tää vaan niin ihanaa!!!!

Oikein aurinkoista tiistaipäivää jokaiselle lokamasulle!!

Toivotteleepi: Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv 11+2

Vierailija
15/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että joo vähenemään päin tämä pahoinvointi, kakan marjat :( Kävin taas asioimassa arabialaisen luona. Ähh. No ehkä tämä olo tästä paranee sitten tuon asioinnin johdosta.

Tein myös MELONIMAMMAT eli mailasin graduohjaajalle raskaudesta ja pyysin siirtämään 1. version deadlinea sen perusteella. Katsellaan mitä vastaa. Mutta päätin että en mä pysty repimään itsestäni ihan kaikkea irti, kun päivät kuluu lähinnä siihen että selviäisi iltaan asti ja pääsisi nukkumaan! Nukkuessa kun ei ole paha olo.

Katkerana odottelen että pääsisin nuo pari kriittistä viikkoa eteenpäin, mitä monella on jo plakkarissa. Lähinnä tämän pahan olon vuoksi! Tuntuu muutenkin, että ei täällä oo kellään vähempiä viikkoja kuin minulla :) Vaikka mahdotontahan se on, kun mun LA:n jälkeen vielä viikko lokakuuta jäljellä. Olen vaan sokea.

RASKAUSARVISTA ja VOITEISTA kyseli Je_Ni: Mulla on sellainen mielikuva, että voiteet ei pahemmin auta, jos arpia on tullakseen. Voipi hyvin olla vääräkin mielikuva. Itselle ei eka raskaudessa tullut juuri mitään arpia, jotain ihan pientä lantiolle, mutta en kyllä mitään rasvaa käyttänyt myöskään... Ehkä jollain on parempaa informaatiota :) Ainakin sellainen muistikuva mulla on, että missään vertailuissa ei ole ylivertaisia voiteita löytynyt merkkituotteiden kovista lupauksista huolimatta. Itse käyttäisin ehkä vaan ihan jotain basic kosteuttavaa voidetta.

G: Joko muuten monella on käytössä ÄITIYSHOUSUJA? Paitoja ei taida vielä vähään aikaan tarvita. Mun omat on vielä kellarisäilytyksessä enkä niitä sieltä ihan heti saa, saa nähdä joutuuko hakemaan välissä vai ehtiikö turvotus laskea jos hakisi vasta " oikeaan" vauvamahaan.

Coe

Vierailija
16/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" G: Joko muuten monella on käytössä ÄITIYSHOUSUJA? Paitoja ei taida vielä vähään aikaan tarvita. Mun omat on vielä kellarisäilytyksessä enkä niitä sieltä ihan heti saa, saa nähdä joutuuko hakemaan välissä vai ehtiikö turvotus laskea jos hakisi vasta " oikeaan" vauvamahaan."

Mä olen sitkeesti vielä pitänyt entisiä farkkujani (matalavyötäröisiä kaikki), mutta kyllä tuppaa alamasuun painamaan varsinkin istuessa ilkeesti:( Kotona pidän aina lökäpöksyjä, mutta kyllä tarvii kohtapuoliin kävästä ostamassa muutaman löysemmät pökät. En mitään mammahousuja kyllä aatellut vielä ostella ja siskolta saan farkkulappuhaalarit heti ku haluan...Mutta siis kyllä nuo tiukat farkut pitää kohta laittaa säilytykseen, ei auta mikään :) Olen aina ollut sellanen " farkkufriikki" eli niitä löytyy muutamat, heh ;) Nyt pitää sitte keksiä jotain muuta kivaa!

Kiitos kun vastasit tuosta voideasiasta. Ihan peruskosteusvoidetta olen laittanut sillä omaan muutoinkin kuivan ja atooppisuuteen taipuvan ihon, jota saa rasvailla tuon tuosta!

Olen kyllä todella onnelisessa asemassa siinä, ettei ole kertaakaan yökkääminen ollut edes lähellä....Voimia kaikille teille, jotka käytte halailemassa sitä Arabialaista !! Kyl se siitä...:)

Vierailija
17/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen ja työaikana. No täytyyhän se käyttää hyväkseen tämäkin aika...

1. Rv 11+4

2. Oireet: Iltaa kohden vatsa turpoaa järkyttävästi ja ilmaa vatsassa runsaasti, että jo hävettää. Pahoinvointi loppinut pari viikkoa sitten. Väsymys taitaa olla kestosellaista. Aamuyöstä heräilen tunnin välein ja potuttaa niin kamalasti, kun haluaisi nukkua.

3. Eka neuvola oli viime viikolla ja arvot ok. Sydänääniä ei kuunneltu vielä. 10.4 eka lääkäri. Np-ultraan odotan aikaa vielä. Toivottavasti olisi pian. Välillä tulee sellainen olo, että onkohan siellä ketään asukkia, mutta alku-ultrassa oli kylläkin nähtävissä elävä pienokainen. Sunnuntaina tuli valkovuoden seassa pari pientä kirkasta veriviirua ja säikähdin kamalasti. Ramppasin koko päivän Wc:ssä sen jälkeen ja ei mitään. Onko kellään samanlaista ollut?

Nyt työt kutsuvat. Mukavaa päivä kaikille!

Sefi

Vierailija
18/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on rv 13+3! Ihmettelin tuota vähän, mutta kai sen sitten vielä ehtii... Luulin ensin, että se tehdään ilman muuta rv 12+ , mutta näin menen nyt. Onhan toikin aiemmin, kuin edellisissä raskauksissa, silloin sillä ei ollut enää mitään virkaa kun tehtiin vasta rv 14+ . Ja tuo oli silloin tasan ainoa ultra, minkä kunta kustansi! Mutta kaksi tervettä lasta kuitenkin on :).

himppu rv 10+3

Vierailija
19/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että voiteista on suurta apua raskausarpien ehkäisyssä mutta öljy auttaa. Aamuin illoin reippaasti siveltynä. Auttaa lähes kaikille jos on huolellinen ja säännöllinen ja aloittaa heti alkumetreillä. Tosin jos on ylipainoa ja raskausaikana tulee vielä lisää niin sitten voi olla iho turhan tiukoilla. Öljyksi voi käyttää vauvaöljyjä tai eri ihonhoito sarjoilla on vartaloöljyjä. Itse odotan viidettä lasta eikä ole arpia tällä menetelmällä tullut. Eikä " löysää" nahkaa ole jäänyt roikkumaan.

Suosittelen.

Tiffani 10+5

Vierailija
20/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki on onnellisesti hyvin! Nistaturvotusta oli 0,9mm, pää-perämitta oli 54mm. Vaavi liikkui tosi paljon, aivot näkyi hyvin (normaalit) ja kaikkea muutakin siellä oli hyvin näkyvissä ja ihanan normaalia ja keskivertoa! Lääkäri näki myös nilkkojen taivutukset ja sanoi, että mikäli olisi kromosomipoikkeavuus niin ei nilkat taipuisi noin ;) Paljon ne sieltä näkee kaikenlaista! Ihanasti nähtiin pikkuisen sormetkin ja nyt mä olen hyvinhyvin onnellinen.

Fiikuna: ei paniikkia tuosta np-ultrasta, kyllä ne varmaan tietävät, koska sinne pitää mennä. Esikoisesta me oltiin np-ultrassa muistaakseni 13+jotain.

Jeni ja muut, jotka ei vielä ole mammahousuja kokeilleet: Kannattaa ihmeessä käydä kokeilemassa äitiyshousuja, jos vanhat ei enää sovi jalkaan. Näissä on nimittäin hyvin säätövaraa eli sopii jo varhaisemmassa vaiheessa. Itse löysin tosi kivat mammafarkut (matalalantiomallia) ja näistä ei tosiaan uskoisi muut, että olisi mitkään äitiysfarkut. Tamperelaisille tiedoksi, että ostin nämä Nanoukista (lastenvaateliike koskarin alakerrassa) ja mun mielestä kohtuuhinnalla eli 40 e maksoi. Suosittelen!

Coe kyseli mun gradun edistymisestä... Nooh, jotain pientä on tapahtunut, mutta hitaasti menee. Mulla tosin on muitakin kursseja samaan aikaan, joten voin syyttää niitä... en omaa laiskuuttani...

Nyt hommiin,

S-I ja pikkuinen 12+0