Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytäänkö yh-äitiä kristittyjen parissa?

Vierailija
15.03.2017 |

Minulle tuli ero väkivaltaisesta miehestäni ja olen alkanut miettiä uskonasioita uudelleen. Haluaisin päästä mukaan rakastavaan yhteisöön ja haluaisin oikeasti tulla uskoon (olen aika lähellä, uskoisin). Mutta pidetäänkö mua jotenkin langenneena sieluna sellaisissa piireissä? Pitäisikö mun vain tutkiskella Raamattua itsekseni ja yksikseni sekä keskustella esim. netissä aiheesta? Mikä suuntaus/lahko olisi avarakatseisin minun kaltaisiani kohtaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kristittyjen periaatteessa pitäisi kaikki syntiset hyväksyä ja toivottaa tervetulleeksi joukkoonsa. Mutta älä kokeile mitään helluntailaisia tai muita vapaita suuntia. Sellainen filosofinen luterilaisuus on hyvä kristinuskon muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajia on nykyään niin paljon, että se halveksunta ei oikein onnistu niinkuin ennen.

Uskovia ja uskovaisryhmittymiä on erinlaisia.

Kaikissa seurakunnissa on se ydinporukka ja se on enemmän sattumasta kiinni oletko samantyylinen kun nämä.

Joku pieni raamattu- tai rukouspiiri on paras, joku missä muita yksinhuoltajia myös.

Pahin on joku vanhoillinen porukka jossa ydin porukka koostuu ihmisistä jotka pitävät itseään parempina koska ovat naimisissa.

Itse ajattelen, että jonkun seurakunnan ilmapiiri on samallalailla siinä olevien ihmisten

tekemä kuin muissakin yhteisöissä.

Siksi, jos äärilahkoja ei lasketa mukaan, ei voi sanoa, että kaikki tietyn suuntauksen seurakunnat olisivat joko hyviä taikka huonoja.

Vierailija
24/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikuttaa siltä, ettei kristityksi kelpaa ainakaan luterilaiseen kirkkoon muut kuin homot ja lesbot, herätysliikkeet (joita ollaan heittämässä ulos) ja paperittomat sekä kristityksi erilaisten etujen vuoksi kääntyneet entiset muslimit. Muihin kirkko suhtautuu karsaasti.

Vierailija
25/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikuttaa siltä, ettei kristityksi kelpaa ainakaan luterilaiseen kirkkoon muut kuin homot ja lesbot, herätysliikkeet (joita ollaan heittämässä ulos) ja paperittomat sekä kristityksi erilaisten etujen vuoksi kääntyneet entiset muslimit. Muihin kirkko suhtautuu karsaasti.

No voihan yh-äippä mennä sateenkaarimessuun ja etsiä sieltä puolisoa. Saisi kivan sateenkaariperheen ja olisi niin tuota kirkon ydinporukkaa.

Vierailija
26/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskova yksinhuoltaja ja meitä löytyy kyllä eri kirkkokunnista paljon. Jotkut seurakunnat järjestävät yksinhuoltajille omaa toimintaakin. Ei siksi, että heitä ei voisi päästää tosiuskovien porukkaan, vaan vertaistuen ja oman ajan mahdollisuuden takia (näissä on yleensä lastenhoito järjestetty).

Joku taisi 2000 vuotta sitten sanoa, ettei tullut pelastamaan vanhurskaita vaan syntisiä. Liity jengiin!

Vierailija
27/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? On hieman vaikeaa uskoa tällaista. Avaisitko kommenttiasi hieman lisää?

Vierailija
28/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan yh-äippä mennä sateenkaarimessuun ja etsiä sieltä puolisoa. Saisi kivan sateenkaariperheen ja olisi niin tuota kirkon ydinporukkaa.

Ehkä sateenkaarimessu olisi hieman liioittelua. Ja en usko, että ihmiset etsivät messuista puolisoa itselleen. Ehkä siellä ovat muut asiat mielessä kuin puolison etsiminen?

Vierailija
29/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu hulluja. Pääseehän murhamiehetkin jos ovat tehneet/tekevät parannuksen. Helluntai-baptisti jne hyviä porukoita.

Vierailija
30/30 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu hulluja. Pääseehän murhamiehetkin jos ovat tehneet/tekevät parannuksen. Helluntai-baptisti jne hyviä porukoita.

Ok. :) Eli siis heidän joukkoonsa kelpaavat myös yleisesti muiden hyljeksimät ihmiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi