Kuinka minä työllistyin
Kommentit (3)
Itse työllistyin telemarkkinointiin. Parissa eri firmassa olin ja palkka n 1000 kieppeillä keskiarvona. Työaika 6h/pv. Koulutusta vastaavaan työhön en päässyt edes haadtatteluihin. Sit kun olin telemarkkinoinnissa pääsin yhdelle isolle firmalle promoottoriksi. Palasin kuitenkin teleen. Yhdessä telefirmassa taboiteansio oli 2-3 tuhatta ja ylsinkin siihen mutta työilmapiiri oli kauhea.
Teen vuoden aikana kahta työtä. Opiskeluideni aikana tein työharjoitteluni ja vaihto-opiskeluni tietyllä kielialueella, josta sain kyseisen kielen sujuvan kielitaidon. Valmistumiseni jälkeen hain myyntityöhön, jossa tätä kieltä tarvittiin. Sinnikkäästi olin firmassa muutaman vuoden (pätkätyö), joka poiki pysyvämmän paikan monipuolisesti firman eri toiminnoissa. Toinen kausityöni on opiskelemani alan työtä, johon sain työhönosoituksen työkkärin kautta, hain ja pääsin.
Sorry. Olisi tarvittu hieman taustatietoja.
Ennne toimi ammatillinen koulutus ja siihen liitetty työharjoittelu. Nykyään hieman huonommin, kun palkattoman työvoiman hyväksikäyttäjiä on liikaa.
Nuorelle suosittelisin soittelemaan suoraan yrityksiin. Rohkeutta ja yritteliäisyyttä arvostetaan.