Jos kutsutaan usein kauniiksi ja ulkonäköä muutenkin kehutaan niin...
Tarkoittaako se oikeasti sitten sitä että on todennäköisesti kaunis?
Saan oikeastaan kuulla joka kerta olevani kaunis kun lähden ulos kotoa ja usein vielä täysin tuntemattomilta ihmisiltä, jossain illanistujaisissa useita kertoja ihmiset kehuu ulkonäköä yms mutta koen silti olevani jotenkin ruma mutta onkohan vain oma ruumiinkuvani sitten vääristynyt?
Kommentit (17)
Ihmiset aistii sun epävarmuuden ja yrittää tsempata. Itse teen näin, vaikkei kyseessä olisikaan mikään ihan uskomaton kaunotar. Kehun ystäviäni ja seurassa hengaavia naisia lähestulkoon joka illanistujaisissa. Minusta on kivaa saada ihmiset tuntemaan itsensä viehättäviksi.
Minua kehutaan kauniiksi, mutta tiedän että se johtuu vain siitä että useimmiten olen viimeisen päälle laitettu, vaatteet hienot jne. Verkkareissa ilman meikkiä ei kukaan edes katso toista kertaa. Mutta uskon, että sulla on eri tilanne ap :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aistii sun epävarmuuden ja yrittää tsempata. Itse teen näin, vaikkei kyseessä olisikaan mikään ihan uskomaton kaunotar. Kehun ystäviäni ja seurassa hengaavia naisia lähestulkoon joka illanistujaisissa. Minusta on kivaa saada ihmiset tuntemaan itsensä viehättäviksi.
Entä jos isketään myös usein ja miehet osoittaa paljon kiinnostusta?
Itse en kyllä sanois olevani epävarma mutta en vain koe olevani kaunis. Muita hyviä ominaisuuksia löytyy joten pidän itteäni lähinnä siten itsevarmana. Usein oletetaan myös ylimieliseksi ja pinnalliseksi joten en usko että tipun tuohon kategoriaan että vaikuttaisin epävarmalta ulos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saatko paljon miesten huomiota?
Liikaa
Ap
Sama ongelma, en oikeasti tiedä miltä näytän ihmisten mielestä. Koulukiusaaminen jätti jälkensä, kun 12-14 vuotiaana kuuli lähes joka päivä olevansa koulun rumin, sen sisäisti tehokkaasti. Teininä kuitenkin aloin saamaan paljon huomiota miehiltä ja sama jatkuu nyt nuorena aikuisena. Silti peilistä omaan silmään näen vain virheitä virheiden perään.
Vaikka tämä saattaa kuulostaa siltä, että mietin ulkonäköäni jatkuvasti, niin ei. Opettelin arvostamaan itsessäni muita asioita, koitan huolehtia ulkonäöstäni sen mitä voin, mutten enää vertaile itseäni muihin. Ajoittain vain mietityttää, tarkoittavatko ihmiset sitä tosiaan, kun kehuvat kauniiksi?
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma, en oikeasti tiedä miltä näytän ihmisten mielestä. Koulukiusaaminen jätti jälkensä, kun 12-14 vuotiaana kuuli lähes joka päivä olevansa koulun rumin, sen sisäisti tehokkaasti. Teininä kuitenkin aloin saamaan paljon huomiota miehiltä ja sama jatkuu nyt nuorena aikuisena. Silti peilistä omaan silmään näen vain virheitä virheiden perään.
Vaikka tämä saattaa kuulostaa siltä, että mietin ulkonäköäni jatkuvasti, niin ei. Opettelin arvostamaan itsessäni muita asioita, koitan huolehtia ulkonäöstäni sen mitä voin, mutten enää vertaile itseäni muihin. Ajoittain vain mietityttää, tarkoittavatko ihmiset sitä tosiaan, kun kehuvat kauniiksi?
Itseä kanssa kiusattiin teininä ja siitä jäi sellanen pohja tolle ajatukselle että olisin ruma. Siihen alko uskomaan. Ikävää että oot kanssa joutunu kokemaan tollasta /:
Ap
Kyllä minuakin kehutaan kauniiksi suhteellisen usein, en vain sitä ole millään objektiivisilla määreillä. Tämä ei ole sitten mitään huonon itsetunnon potemista vaan ainoastaan realismia.
Kyllä sellaista tosiaan tapahtuu, että kiusaajat rankaisevat kauniita ihmisiä heidän kauneudestaan.
Itse miehenä olen tapaillut elämäni aikana neljän naisen kanssa yhteensä ja kukaan näistä naisista ei ole oma-aloitteisesti kehunut kasvojani millään sanalla kertaakaan.
Mikä ap:n ongelma on?
Jos et näe itseäsi kauniina niin silloinhan et ole kaunis omasta mielestäsi. Jos jotkut näkevät sinut kauniina, niin se kertoo vain sen että olet heidän mielestään kaunis. Se ei tarkoita että olisit kaikkien silmissä kaunis.
Absoluuttista kauneutta ei ole. Kauneus on katsojan silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko paljon miesten huomiota?
Liikaa
Ap
:D
Kyllä minä olen ollut huomaavinani että keskinkertaisen perusnätit naiset saavat vuolaasti niitä kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ollut huomaavinani että keskinkertaisen perusnätit naiset saavat vuolaasti niitä kehuja.
Ja sosiaalisessa mediassa siitä 150kg painavasta, kasvoistaan Saara Särmän näköisestä kuoriutuu "kaunotar".
Livekehut on kyllä niitä oikeimpia.. Esim somessa jotkut kehuu kaikkia ja kalastelee näin myös itselleen kehuja. Se ei kerro kauneudesta, että facessa sulla on kymmeniä kommentteja. Mutta jos ihan reaalimaailmassa kehutaan, niin etköhän oikeasti ole monen mielestä kaunis :) ja saatikka, että joku tuntematon kehuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n ongelma on?
Jos et näe itseäsi kauniina niin silloinhan et ole kaunis omasta mielestäsi. Jos jotkut näkevät sinut kauniina, niin se kertoo vain sen että olet heidän mielestään kaunis. Se ei tarkoita että olisit kaikkien silmissä kaunis.
Absoluuttista kauneutta ei ole. Kauneus on katsojan silmässä.
Ap:n ongelma on juurikin se, että hän ei näe itsessään samaa kauneutta kuin suurin osa muista ihmisistä.
Absoluuttista kauneutta ei ole, mutta jos saa jatkuvasti kehuja sekä miehiltä että naisilta, ja miehet tulevat paljon iskemään, niin kyllähän nyt silloin on kaunis.
Aika pirun todennäköistä että jos usein ulkonäköö kehutaan niin silloin se kans pitää paikkaansa. "Rumille" ihmisille harvemmin sanotaan mitään koko ulkonäöstä ellei joskus sitte haukuta.