Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttaminen liikunta + ruokavalio

Vierailija
14.03.2017 |

Ruokavalioni on ollut täysi katastrofi, en ole väsymyksen kourissa jaksanut tehdä terveellistä ruokaa tai edes syödä kohtuudella sitä huonoa ruokaa. Liikkuminen on ollut tasoa sänky => jääkaappi. Sanomattakin selvää että olen lihonut.

On ryhtiliikkeen (yrityksen) aika. Aion yrittää hillitä annoskokojani ja ainakin suurimman osan (runsaskalorista ja ravintoköyhää) ruokaa vaihtaa ravinteikkaampaan ja vähäkalorisempaan.

Naapurilta saan koiran lenkkikaveriksi. Ajattelin kävellä n 8-12 km päivässä, koska hyötyliikuntaa tulee muuten minimaalisesti. Olen työtön, enkä varmasti tämän masennuksen vuoksi kovin työkykyinenkään parhaillaan.

En edes tiedä mitä painan, mutta peili kertoo enemmän kuin tarpeeksi ja vaatteet ovat käyneet pieniksi. Tuntuu että mieheni ei enää halua minua, ja mikä pahinta, ymmärrän häntä. Itsetuntoni on pohjamudissa. Pakko saada jotain tapahtumaan, tai pian jätän hänet itse siksi että enhän ole tarpeeksi hyvä. Järjetöntä, tiedän.

Tästä tuli kunnon vuodatus, piti vain laihtumisesta puhua. Mutta mitä luulette? Onkohan tuolla mahdollista saavuttaa painonlaskua? Suurin ongelma on ehkäpä se, että saanko ylläpidettyä liikuntaa ja lohdutettua itseäni jollain muulla kuin ruualla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan menestystä uudelle elämällesi. Älä odota tuloksia liian pian. Jos ja kun jaksat syödä paremmin ja liikkua enemmän, olet jo kesällä paljon paremmassa kunnossa kaikin tavoin, mutta et vielä viikon päästä.

Vierailija
2/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut päinvastoin eli ruokavalio on saanut kyytiä. Tosin tähän liittyy se että ensimmäinen motivaattorini ei ollut laihtuminen vaan pömppövatsan tasoittaminen. Eli siis suoliston terveydenparantaminen ja sitä kautta hyvinvoinnin paraneminen. Toivon että se sitten nostaa minut lenkkeilemään. 8-12 kilometriä on aika paljon lähteä noin tyhjiltään, tosin en tiedä liikunta taustaasi. Itse kävelen pieniä lenkkejä ympäri aluetta, mutta pää-asia että liikun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuo on aina ollut yksi ongelmani, on vaikeaa olla tarpeeksi pitkäjänteinen, tahtoisin saada paljon tulosta ja heti. Hyvä hetki harjoittaa kärsivällisyyttäkin, siis...

Olisi hienoa jos vanhat vaatteet istuisivat jälleen. Rehellisesti ei olisi varaa hirveästi uusia ostaa, kirppikseltä löytyisi varmasti jos jaksaisi etsiä.

Ap

Vierailija
4/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei ole laihdutuskeino.

Vierailija
5/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kyllä mahaa turvottaa ja porisee ja lorisee ja ilmavaivoja sitten tietty myös... Miten aiot itse muuttaa ruokavaliotasi, #2?

Se että heti halajan niitä pitkiä lenkkejä kertoo ehkä kärsivällisyydenpuutteestani, mutta ajattelin myös että jos pakottaisin itseni siihen saisin ehkä pirteyttä elämääni. Enkä tuntisi itseäni niin laiskaksi.

Ap

Vierailija
6/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei ole laihdutuskeino.

Niin. Olet varmasti oikeassa. Mutta ehkä se saisi piristettyä muuten, antaisi onnistumisentunnetta, ja kannustaisi ylläpitämään ruokavaliota. Ja saan rapsutella koiraa.

Ap

Vierailija
7/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin kyllä mahaa turvottaa ja porisee ja lorisee ja ilmavaivoja sitten tietty myös... Miten aiot itse muuttaa ruokavaliotasi, #2?

Se että heti halajan niitä pitkiä lenkkejä kertoo ehkä kärsivällisyydenpuutteestani, mutta ajattelin myös että jos pakottaisin itseni siihen saisin ehkä pirteyttä elämääni. Enkä tuntisi itseäni niin laiskaksi.

Ap

Ruokavalion korjaus on nyt ensimmäinen homma. Kehosi ei voi hyvin ja sen selvästi myös ilmoittaa.

Vierailija
8/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita eka ruokavalio kuntoon..lisää liikuntaa sitten. Itsellä toimii vähähiilihydraattinen ruokavalio, jotkut laskee kaloreita ja jotkut kyttää ruoasta rasvaa..valitse itse mikä sopii sinulle. Älä odota heti tuloksia, ne tulee ajan kanssa. Tuo 8-12 km lenkit kuulostaa heti kättelyssä aika kovilta..aloita mallikkaammin..eka muutama kilsa ja siitä lisäämään..:) juo paljon vettä nii saa kuona-aineet kyytiä elimistössä.

Vierailija
9/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Ja totta, kehoni ei voi hyvin. Sen huomaa.

Ap

Vierailija
10/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistut kyllä - mutta älä odota pikavoittoja. Jokaisena iltana saat tuntea olosi kuin voittajana, kun olet liikkunut pari kertaa päivän aikana ja syönyt edes suht terveellisesti. Itse colaaddikstina olen ollut juomatta kokista 2,5 kk ja taistelua se aina välillä on, mutta päätös pitää ja pitkäjänteisesti vaan eteenpäin! :) Hienoa, että saat naapurin koiran lenkkikaveriksi.

Vierailija
11/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskohta, johon kannattaa kiinnittää huomiota. Suola. Vähennä suolan käyttö minimiin. Korvaa suola mausteilla.

Vierailija
12/12 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt jo hetki aikaa kun muutin ruokavaliotani, joten en ihan tarkkaan muista miten se kävi. Olen kuitenkin kärsinyt vatsavaivoista ja siitä pömppöydestä pitkään (minulla on moniongelmainen ruoansulatus muutenkin; mm. refluksi tauti ja laktoosi-intoleranssi) ja yhtäkkiä vaan napsahti kun oli taas sellainen turvonnut ja huono-olo. Halusin sen pömppövatsan pois ja sillä sipuli. Poistin sokerit kokonaan hitaasti. Laitoin keksit pussiin ja otin vain muutaman silloin tällöin. Nyt en ole ottanut enää yhtään. Vaihdoin myös gluteiinittomaan ruokavalioon nähdäkseni onko sillä vaikutusta (näyttävästi on tai sitten muu ruokavalio alkaa jo puremaan). Puolet lautasesta on nykyään aina vihanneksia; kurkkua, puolikas tomaatti ja jääsalaattia. Jogurtti on luonnonjogurttia johon heitän marjoja ja lusikallisen hilloa. Parempi vaihtoehto kuin kaupassa olevat maustetut. Teen myös itse rahkaa hedelmistä. Syön pähkinöitä silloin tällöin kulhosta. Tuon annan itselleni anteeksi vaikka niissä on paljon rasvaa. Pidän itseäni eräänlaisena projektina. Toivon että keho kiittää myöhemmin. Mutta siis minullakin on yhä masennusta, mutta otan pieniä askelia. Eikä minulla ole parisuhdetta, joten en osaa sanoa miten sellainen vaikuttaisi siinä sivussa.

2