Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasapuolista sairastelua?

Tasapuolisuuttako
14.03.2017 |

Kuulostaako tasapuoliselta?
Ollaan miehen kanssa molemmat vatsataudissa. Itse sairastin ensin toisen lapsen kanssa ensimmäisenä päivänä, nukuin yön oksentavan lapsen vieressä lattialla hypäten itse vessassa vähän väliä. Seuraavana päivänä makasin sohvalla kipeänä enkä päässyt töihin. Mies kiukkuili koko päivän kun en tehnyt mitään. Illalla käski minut sohvalta sänkyyn nukkumaan, kun kuitenkin vain makaan siinä tekemättä mitään.

Kolmantena aamuna oksensin ja ripuloin edelleen. Mies oli aloittanut ripuloimisen yön aikana. Yritin saada lapset puettua hoitoon siinä kaiken keskellä. Otin tunnin huilit ja lähdin töihin. Hain lapset hoidosta ja hoidin ne nukkumaan asti. Palasin töihin ja tulin kotiin puolenyön aikaan. Mies maannut sen päivän.

Tänään pyysin, että nousee nyt vuorostaan edes lasten aamutoimille. Ei onnistunut, kun on vielä kipeä.. Otti sairauslomaa vielä tämän päivän, ei ole oksentanut tai ripuloinut. Pitääkö nyt sitäkin hoitaa tänä päivänä? Vai voiko hän olettaa, että hoidan tänäänkin kaiken?

Ei muuten, mutta turhauttaa niin älyttömästi tapa, millä mies nämä asiat "hoitaa". Tämä oli ensimmäinen kerta, kun "sain" luvan olla kipeänä levossa. Muina kertoina on aina pitänyt osallistua lasten hoitoon, myös migreenissä. Tämä miehen "sääntöjen" muuttelu omaa parastaan ajatellen aiheuttaa eniten närää tässä asiassa. Sairastaa saa kyllä, mutta luulisi sen olevan tasapuolista sitten molemmilla?
Kertokaahan, nillitänkö nyt turhasta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aamulla oksentanut ja ripuloinut, silti mennyt päiväkodin tiloihin tartuttamaan? Ei kovin järkevää, anteeksi vaan. 

Kerrotko missä lukee "päiväkoti"?

No oisko voinut ap tarkentaa, kenelle sitten vei sen lapsen hoitoon, jos ei "päiväkotiin"? Ei se ole kyllä yhtään sen järkevämpää tartuttaa ketään muutakaan "hoitajaa". Itsekäs paska. Ei kyllä yhdenkään yrittäjän talous kaadu siihen, jos on pari päivää kotona tervehtymässä. Tai jos vaikuttaa, niin kannattaa miettiä, onko tuollainen "yritystoiminta" millään tasolla järkevää tai kannattavaa. Lapsistakin varmaan kiva olla "hoidossa" sairaana, oli ne sitten millä lie Jeesuksella päivän, jos ei kerran päiväkodissa.

Itsekin olen yrittäjä siis ja todellakin pidän lapsen kotona siihen asti, että on kunnolla parantunut ennen kuin yhtään mihinkään hoitoon sen kuskaan. Mutta minulle lapseni terveys onkin tärkeämpää kuin raha... Ja oho, silti on aina riittänyt rahaa ruokaan. Katsos kun se lapsen isäkin voi käydä töissä. Valintojen maailma.

Vierailija
22/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Itsekin olen yrittäjä siis ja todellakin pidän lapsen kotona siihen asti, että on kunnolla parantunut ennen kuin yhtään mihinkään hoitoon sen kuskaan. Mutta minulle lapseni terveys onkin tärkeämpää kuin raha... Ja oho, silti on aina riittänyt rahaa ruokaan. Katsos kun se lapsen isäkin voi käydä töissä. Valintojen maailma.

Taas yksi joka ei osaa lukea. Ei mulla ole kahta miestä, vain toi yksi joka on nyt saikulla ;) Mulla on myös tapana kantaa korteni kekoon eikä elää toisten kukkarolla.

Lapsi voi varmasti hyvin, vaikka ei kotona olekkaan enää sairastamisen jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aamulla oksentanut ja ripuloinut, silti mennyt päiväkodin tiloihin tartuttamaan? Ei kovin järkevää, anteeksi vaan. 

No oisko voinut ap tarkentaa, kenelle sitten vei sen lapsen hoitoon, jos ei "päiväkotiin"? Ei se ole kyllä yhtään sen järkevämpää tartuttaa ketään muutakaan "hoitajaa". Itsekäs paska. Ei kyllä yhdenkään yrittäjän talous kaadu siihen, jos on pari päivää kotona tervehtymässä. Tai jos vaikuttaa, niin kannattaa miettiä, onko tuollainen "yritystoiminta" millään tasolla järkevää tai kannattavaa. Lapsistakin varmaan kiva olla "hoidossa" sairaana, oli ne sitten millä lie Jeesuksella päivän, jos ei kerran päiväkodissa.

Onko päiväkoti ja jeesus ainoat, joiden luulet tarjoavan hoitoapua? Voi sinua.

On kannattavaa, siksi töissä käydäänkin että saa elämiseen rahaa. Mitään sossun loisia ei meistä tule :)

Ja kun et osannut lukea, ei kukaan lapsista mennyt hoitoon sairaana.

Eikä edelleenkään liity itse aiheeseen. Ehkä tämä oli tässä, ei täällä näköjään osata lukea.

Vierailija
24/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, että tukia saavia parjatahan ja itteensä työllistäviä haukutaan itsekkäiksi paskoiksi viedessään terveitä lapsia hoitohon.

Vierailija
25/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuuttako kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kannattavaa, siksi töissä käydäänkin että saa elämiseen rahaa. Mitään sossun loisia ei meistä tule :)

Eikä edelleenkään liity itse aiheeseen. Ehkä tämä oli tässä, ei täällä näköjään osata lukea.

Voi pyhä yksinkertaisuus, opette itse lukemaan. Eiköhän tuo työssä käyvä mies tarkoita sitä, että yleensäkin on taloudessa kaksi palkansaajaa, jolloin talouden ei pitäisi kaatua pariin sairauslomapäivään... EI siihen tarvi mitään haaremia hommata. Ja olisiko pitänyt alkaa luetella kaikki mahdoliset hoitopaikat MLL:n hoitajista lähtien, kun et nyt kerran vaivautunut kertomaan, mihin se lapsi meni toipilaana hoitoon. Onko vaikeuksia yleensäkin käsittää abstrakteja käsitteitä? Ehkä tämä oli tässä joo, kun vaikutat hieman yksinkertaiselta vänkääjältä, joka ottaa kaiken kirjaimellisesti, esim "kelle Jeesukselle hoitoon". Liittyi kyllä aiheeseen ihan täysin.

Vierailija
26/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kunnolla kannattavaa, niin ei olisi mikään kiire mennä töihin sairaana paska perseestä tursuten ja oksennellen... Sanonpahan vaan. Voi sinua.

Vierailija
27/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap oikeasti näin yksinkertainen vai esittääkö se vaan ja yrittää vedättää? En ole ihan varma.

Vierailija
28/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan sairaanhoitaja ei kirjoita kaksi päivää terveenä olleelle lapselle (lapsen vanhemmalle) saikkua. Oli tämä vanhempi perusduunari tai yrittäjä. Ihme jeesustelua.

Vierailija
29/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sairaanhoitaja ei kirjoita kaksi päivää terveenä olleelle lapselle (lapsen vanhemmalle) saikkua. Oli tämä vanhempi perusduunari tai yrittäjä. Ihme jeesustelua.

No kuule kun se yrittäjä ei tarvitse mitään lupalappuja keneltäkään, jos on päivän pari sairaana, sen kun vaan on pois töistä. Eikä tähänkin nyt tarvitse Jeesusta sotkea! Ja ap sanoi olevansa yrittäjä, joten sairausloman saamisen kanssa ei pitäisi olla ongelmia.

Vierailija
30/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi naisen asema jo alakouluikäisenä. Olimme koko perhe a-viruksen kourissa kovassa kuumeessa, jopa parikuinen velivauvakin. Mutta kukapa se hoiteli perhettä ja järjesti jotain syötävää, jos maistuisi. Aivan oikein, äitihän se kömpi aina välillä sängystä passaamaan ja hoitelemaan muita potilaita. Minä olin liian sairas, että olisin jaksanut mitenkään äitiä auttaa. Ei kyllä isäpuolikaan pannut tikkua ristiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä