Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasiluokan tet-harjoittelupaikat

Vierailija
14.03.2017 |

Teinillä toukokuun viimeisellä viikolla tet-harjoittelu. Mistä omat teininne ovat löytäneet tet-paikat? Joko pitäisi alkaa kysellä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti hoitaa ennen hiihtolomaa. Meidän nuori menee asukaspuistoon.

Vierailija
2/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kyselemään heti. Siihen on kaksikin syytä:

- haluttuun paikkaan voi muutkin kysyä ja nopein nappaa sen

- on helpompi luvata jotain "tulevaisuuteen" kuin ensi viikolle. On helppo sanoa, että "jees, jees", kun asia ei ole just ajankohtainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimme teki kyselytyön ihan itse ja hankki mieleisen työpaikan jo ainakin 2,5 kk ennen työharjoittelua, joten toimeen vain. Paikkaa voi kysellä mistä vain, vaikka sitten jostakin tutusta kaupasta, päiväkodista, firmasta, ihan mistä vain. Voitte toki miettiä pitäisikö paikan olla tulevaa varten hyvä ja hyödyllinen vai vaan kiva. Paikkaan ei kuitenkaan mennä kaverin kanssa kihertelemään, vaan töihin.

Vierailija
4/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meilläkin nuori sen hoiti ja sai ekan paikan mistä kyseli. Halusi jonnekin missä on lapsia.

Vierailija
5/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni terveyskeskukseen.

Vierailija
6/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kirjastossa. Ja ihan itse kysyin, tietenkin.

Vierailija
7/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli mieheni töissä toimistolla auttamassa sihteeriä jossain muuttosiivousurakassa ja poika oli omassa vanhassa päiväkodissaan, missä saavutti suuren suosion. :)

Vierailija
8/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni terveyskeskukseen.

Naurattaa kun kysyin ensimmäisen harjoittelupäivän jälkeen että kuinkas työt sujui, niin näytti allekirjoittamaansa vaitiolovelvollisuuslappua ja sanoi ettei voi kertoa :D

Vierailija
9/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa ehdottomasti kysyyn, niin saa todennäkösemmin ittee kiinnostavan paikan. Ite aikanaan kysyin. Ja kaikki jokka perheen yrityksessä ollu kysyny itte (no joku oikeesti tuttu aikunen saattanu eka kysyä, kun ollu muutenki yhteyksissä, voisko teille päästä, mutta nuori sitten ite lopullisesti sopinu asiasta).

Vierailija
10/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti nuoren pitää itse hoitaa harjoittelupaikka. Sehän on osa kokemuksen hankkimista. Ei olisi tullut mieleenikään alkaa soitella pojan puolesta, olisi ollut todella noloa nuorelle.

Vierailija
11/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti nuoren pitää itse hoitaa harjoittelupaikka. Sehän on osa kokemuksen hankkimista. Ei olisi tullut mieleenikään alkaa soitella pojan puolesta, olisi ollut todella noloa nuorelle.

Mistähän ihmeestä olet saanut sellaisen kuvan, ettei ap:n nuori itse kyselisi tet-paikkaa?

Vierailija
12/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän ihmeestä olet saanut sellaisen kuvan, ettei ap:n nuori itse kyselisi tet-paikkaa?

No varmaan siitä, että ap kyselee asiaa täältä - kuukausi deadlinen jälkeen...

13/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta onko toi yleistäkin että kasillakin on tet-jakso?

Mun lasten koulussa on vain siis ysillä.

Aika myöhään on aapeen teini liikenteessä harjoittelupaikan suhteen. Eikö siellä koulussa ole annettu hakuohjeita vai onko teini nukkunut tunneilla?

Vierailija
14/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Aika myöhään on aapeen teini liikenteessä harjoittelupaikan suhteen. Eikö siellä koulussa ole annettu hakuohjeita vai onko teini nukkunut tunneilla?

En tiedä yleisyydestä, mutta Helsingissä ainakin on tet kasilla.

Vierailija
15/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siitä, että ap kyselee asiaa täältä - kuukausi deadlinen jälkeen...

Miten niin kuukausi deadlinen jälkeen? Eihän tässä sanottu millon se deadline ap:n lapsen koulussa on. Ja ilmeisesti ei vielä, koska äiti miettii että joko pitäisi hakea.

Vierailija
16/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

En tiedä yleisyydestä, mutta Helsingissä ainakin on tet kasilla.

Meillä oli seiskalla yhden päivän tetti koulun ulkopuolella, kasilla viikko koululla tetissä 3 päivää siivoamassa ja 2 keittiöllä. Ysillä oltiin sit pidempi aika koulun ulkopuolella.

Vierailija
17/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkialla ole tet-paikkojen löytymiselle "deadlinea" kahta kuukautta ennen tetin alkua... Täällä ainakin on pitänyt olla paikka löytynyt kaksi viikkoa ennen tetiä, toki monella se on tiedossa jo aikaisemminkin.

Vierailija
18/18 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt viimeistään alkaa kyselemään.

Meillä ovat molemmat olleet kasilla omassa vanhassa päiväkodissa, sinne ihan pyydettiin molempia. tykkäävät ottaa noita entisiä hoitolapsia sinne.

Toinen oli ysillä sanomalehden toimituksessa. Tuonne lähetti ihan sähköpostihakemuksen, muutamaa kuukautta ennen jaksoa. Nuo ottivat kolme TET:läistä ja paikat menivät tosiaan jo kuukausia ennen. Toisella on edessä vasta ensi syksynä tuo harjoittelu.

Meillä noissa lähikaupoissa näkyy olevan TET:läisiä hyllyttämässä, niistä ja omasta vanhasta päiväkodista on varmaan helpointa käydä kysymässä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi