Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut iloinen/tyytyväinen kun kuukautiset alkoivatkin? Milloin?

Vierailija
13.03.2017 |

Yleensähän kuukautisia inhotaan, mutta onko koskaan käynyt niin päin, että oletkin iloinnut kuukautisista? Minkälaisessa tilanteessa tämä tapahtui?

Esim. Jos koulussa on ollut uimista ja et ole halunnut mennä sinne, niin oletkin tyytyväinen että sait syyn kieltäytyä uimisesta, kun kuukautiset alkoivat? Tjm tilanne?

Mä itse olen nyt iloinen kuukautisten alkamisesta, koska ne olivat useamman päivän myöhässä ja jännitin koko ajan, että olenko raskaana. En nimittäin halua lasta tähän nykyiseen elämäntilanteeseen. Suustani pääsikin tyytyväinen huokaus kun vessassa ollessani huomasin, että "Jess! Ne alkoivat sittenkin!" 🤗

Kerro oma kokemuksesi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli ihan järkyttävä pms. Ei oo helppoo mitenkäänpäin!

Vierailija
2/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää yhtä paljon tunteita kuin esim. paskalla käynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsin kuukautisista aina silloin, kun pelkäsin olevani raskaana. Ja tätä sattui kyllä usein.

Vierailija
4/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo koskaan erityisesti inhonnut kuukautisia! Ne nyt vaan ovat osa elämääni. 

Kun menkat alkaa, niin se on merkki siitä, että elimistöni toimii niin kuin sen pitääkin - ja se on positiivinen asia. Jos minulla olis runsaat monsterimenkat, joista täällä välillä kerrotaan, niin saattaisin toki ajatella toisin.

Vierailija
5/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin, kun ne ekan kerran alkoivat. Olin 16v synttärit enää muutaman kuun päässä joten kyllä niitä menkkoja jo tosissaan ootti. Ja hyvin onnellinen olin kun viimein alkoivat.

Vierailija
6/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuten kuin niiden ekaa kertaa alkaessa. Odotin kuukautisia etukäteen innolla, koska koulussa luokkamme tytöille oli jaettu siteitä, jotka oli mielestäni niin houkuttelevia söpöissä kääreissään. En malttanut odottaa, että pääsen käyttämään niitä.

Ja nyt aikuisena kun aloin käyttää e-pillereitä, kuukautiset ovat tulleet säännöllisemmin. Melkein aina samana viikonpäivänä. Ennen kuukautiset tulivat arvaamattomasti, saattoi olla viikon parin jakso, jona kuukautiset olisivat voineet tulla minä päivänä tahansa. On hienoa voida ennustaa ne niin tarkasti. En silti sanoisi, että nautin, mutta yleisesti ottaen kuukautiset ovat nyt kivempi kokemus, myös niukemmat.

Vierailija
7/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo koulu-uinti. Se on niin ahdistava kokemus että olin onnellinen kun sain jäädä auttamaan nuorempaa luokkaa uinnin ajaksi.

Vierailija
8/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsen vieläkin joka kuukausi kun ne alkavat. Takana kaikkiaan 7 raskautta, neljä synnytystä ja kolme keskenmenoa. Ehkäisy tuntui meillä olevan tosi haasteellista. Ei toiminut kierukka, ei pillerit (x monta) ei kondomi, ei edes sterilisaatio... vasta toisen sterilisaation jälkeen raskaaksi tuleminen loppui. Siitä on jo kohta 8 vuotta ja edelleen iloitsen joka kuukausi siitä etten ole raskaana.

Vierailija
9/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut tullut kuukautisia 3 vuoteen. Ajattelin mielessäni, että olen viallinen ja varmasti lapseton. Kiertoa ei ollut, ei mitään...

Yhtäkkiä kuukautiset alkoivat ja suunnilleen itkin onnesta. Olim todella iloinen ja olen edelleen.

Vierailija
10/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina iloinen kun ne tulevat. Oikeasti.

Vierailija
11/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 48v ja pelkäsin, että vaihdevuoret alkaa, ja olen mummeli.

Vierailija
12/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tullut kuukautisia e-pillereiden takia 8kk ja olisin iloinen jos ne tulisivat. Onneksi vaihdan kondomiin, koska ärsyttävää ostaa joka kk raskaustesti.

Vierailija
13/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset pois yli viisi vuotta vaikean munuaisten vajaatoiminnan takia. Dialyysikin kesti useita vuosia. Kun sain lopulta toimivan siirtomunuaisen, meni puoli vuotta ja alkoi menkatkin. Tunsin itseni niiin terveeksi!

Vierailija
14/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin eksän kanssa, olin aika lailla joka kerta onnellinen kun kuukautiset alkoivat. Silloin en todellakaan halunnut lasta siihen elämäntilanteeseeni. Vuosia jopa ajattelin etten halua lasta ollenkaan, ikinä. Silloin olin kyllä aika tyytyväinen joka kuukausi, vaikka kivut ovatkin järkyttävät ja vuoto ensimmäiset kolme päivää todella runsasta.

Vierailija
15/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä niistä muulloin paljon ole iloinnut kun silloin kun on pelännyt olevansa raskaana. Ja kahdesti olen ollut ihan suunnitellusti raskaana, muutaman kerran olen pelännyt ehkäisyn pettäneen. Toisen kerran muistan varsin selvästi kun kuopus oli n. vuoden. En olisi millään jaksanut uutta raskautta. Huh mikä helpotus kun menkat alkoivat.

Vierailija
16/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kuukautiset pois yli viisi vuotta vaikean munuaisten vajaatoiminnan takia. Dialyysikin kesti useita vuosia. Kun sain lopulta toimivan siirtomunuaisen, meni puoli vuotta ja alkoi menkatkin. Tunsin itseni niiin terveeksi!

Onnea sinulle! Tällaisia kokemuksia on ihana lukea! 👍🏼 Ap

Vierailija
17/21 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun mies on halunnut harrastaa seksiä, mutta mua ei oo kiinnostanut niin kuukautiset on olleet hyvä syy kieltäytyä.

Vierailija
18/21 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/21 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usealla varmaan sama juttu kuin aloittajalla, että silloin on iloinen kuukautisista, kun ei toivo tulevansa raskaaksi. Mulla myös näin.

Mä oon muutenkin aina iloinen jokaisten kuukautisten aikana, vaikka kovat kivut on ja kova vuoto. Juurikin näistä syistä, mies aina paapoo mua kun mulla on kuukautiset, hieroo jalkoja, pakottaa sänkyyn lepäämään, tekee mun puolesta kotitöitä, ostaa suklaata ja jonkun hyvän lehden. Ah, mulla on ihana mies! 🤗

Vierailija
20/21 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat katosi kokonaan ensimmäistä kertaa elämässäni pääsykoestressin takia. Niiden takaisin tulo oli tavallaan kehon tapa ilmoittaa siitä, että nyt ei tarvitse enää stressata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi