Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin pikkuiset v*tun hokijat

Vierailija
13.03.2017 |

"Painu v*ttuun siitä"
"V'ttu, v*ttu, v*ttu!"

Ja vanhemman kiukkuinen toteamus:
"No nytpä tiedän mistä meidän lapsi nuokin sanat oppii"

Tokko päiväkodin tädit ainakaan mosia opettaa, turha heitä on syyllistää jos kotona tokaistaan lapsen aikana päivittäin ihan arki-ilmaisuna "painu v*ttuun siitä" jollekin, niin aivan varmasti se jää hänen (lapsen) sanavarastoonsa.

Tädit sitten yrittävät kitkeä moista ilmaisua , soo soo ei saa rumia puhua, jne.
Ja saavat haukut kun eivät aina onnistu.

Ei mulla muuta, kiitos ja anteeksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu vittuun siitä kitisemästä

Vierailija
2/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena jokin paska -vaihe. Lähti pois kun isoäiti raivostui ja pesi suun saippualla. Koskaan en ole nähnyt ketään niin vihaisena. Opin kerrrasta :) Aikuisenakin mietin aina kaksi kertaa ennen kuin suustani P-sanan päästän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu vittuun siitä kitisemästä

Näin. Jotkut ihan oikeasti, oikeassa elämässä, puhuvat lapselleen noin .

Toisten mielestä on taas niin hauskaa kuulla pienen lapsen hokevan perkelettä ja v*ttua, että sellaisia kultaisia lapsuuden hetkiä ja tärkeitä kehitysaskelia jopa postataan ylpeänä yuutubeehen.

Vierailija
4/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on opettaja eikä täti. Joskus hoitaja. Mutta ei koskaan täti.

Vierailija
5/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapsena jokin paska -vaihe. Lähti pois kun isoäiti raivostui ja pesi suun saippualla. Koskaan en ole nähnyt ketään niin vihaisena. Opin kerrrasta :) Aikuisenakin mietin aina kaksi kertaa ennen kuin suustani P-sanan päästän.

Mikäli nykyään edes sanallisesti uhkaa pesevänsä törkeitä puhuvan lapsen suun saippualla, niin saa syytteen.

Lapsi saa puhua mitä tykkää jos haluaa eikä normikieltoa tai ohjeita usko.

Vierailija
6/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2v sanoo "ittu" ja se tarkoittaa "istu". Saattaa kuulostaa hyvin herkästi kuin sanoisi "vittu", eli ei ne kaikki sitä varmasti oikeasti hoe.

Vierailija
7/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on opettaja eikä täti. Joskus hoitaja. Mutta ei koskaan täti.

Olen hoitaja ja myös "täti".

Ei tätittely meitä haittaa, eikä se nyt taida olla se pointti tässä keskutelussa.

Vierailija
8/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa pestiin päiväkodissa suu saippualla, kun kaverin kanssa oltiin tuotu kotoa karkkia ja syötiin sitä salaa ja vielä valehdeltiin päälle, että syötiin muka lunta. Ei tuotu sen jälkeen salaa karkkia kun mentiin hoitoon.

Vierailija
9/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä niin kauheaa on siinä, jos sanojen päälle ymmärtämättömät pikkulapset kiroilevat, ellette sitten kuulu johonkin uskonnolliseen lahkoon. Olin itsekin parin-kolmen vuoden iässä kuullut hoidossa useita kirosanoja, joita olin toistellut, mutta kasvatus pyyhki ne pois, ja aikuisena käytän voimasanoja todella harvoin ja vain ympäristön niin salliessa. Uskon, että nämä lapset, joiden suu on pesty saippualla ja kiroilemisen on opetettu olevan tosi paha juttu, ovat myöhemmin niitä sietämättömän kuuloisia teinejä, joiden joka toinen sana on v*ttu, vaikka olisivat julkisella paikalla.

Vierailija
10/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako herra tohtori pähkinöitä?

Vierailija
11/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 2v sanoo "ittu" ja se tarkoittaa "istu". Saattaa kuulostaa hyvin herkästi kuin sanoisi "vittu", eli ei ne kaikki sitä varmasti oikeasti hoe.

No tottakai tuommoisen erottaa lapsen puhekielestä.

Nyt puhutaan nimenomaan v*itun hokemisesta ja karkeasta kiroilusta, joka tarttuu koska huomataan sen hämmentävä teho ja huomio on taattu.

Vierailija
12/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että *piip* hotkijat. :DD

Vierailija
13/14 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä niin kauheaa on siinä, jos sanojen päälle ymmärtämättömät pikkulapset kiroilevat, ellette sitten kuulu johonkin uskonnolliseen lahkoon. Olin itsekin parin-kolmen vuoden iässä kuullut hoidossa useita kirosanoja, joita olin toistellut, mutta kasvatus pyyhki ne pois, ja aikuisena käytän voimasanoja todella harvoin ja vain ympäristön niin salliessa. Uskon, että nämä lapset, joiden suu on pesty saippualla ja kiroilemisen on opetettu olevan tosi paha juttu, ovat myöhemmin niitä sietämättömän kuuloisia teinejä, joiden joka toinen sana on v*ttu, vaikka olisivat julkisella paikalla.

Selvä.

Tulostetaan tämä kommenttisi .

Jaetaan se kaikille asiasta huolestuneille vanhemmille joista ei ole hyvä juttu lapsen kiroilu.

Ikään kuin perusteluna miksi kaikkia ei asia haittaa.

Vierailija
14/14 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun yksikin lapsi osaa näitä "taikasanoja", nopeasti oppivat muutkin. Niissä on se kielletyn hedelmän maku, niillä saa reaktion aikaiseksi aikuisissa. Olen kyllä omista lapsistani huomannut miten helposti juuri sellaiset sanat jäävät mieleen mitä nimenomaan ei haluaisi heidän oppivan. Yritän muistaa siivota suuni mutta välillä jokin ruma sana silti saattaa lipsahtaa ja kyllä sieltä muun puheen seasta juuri nämä voimasanat lapsi osaa poimia omaan käyttöön. Harmittavaa mutta onneksi lopettaa jos asiaan ei kauheasti kiinnitä huomiota. Lapsen kiroillessa totean vain että kuulostaa rumalta ja että minäkin tein väärin kun sanoin ruman sanan. En usko että asiasta ihan kauhean isoa numeroa kannattaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä