mitäs tämäkin nyt tarkoittaa? (Kela asumistuki)
Huoh, Kela oli tehnyt myönteisen päätöksen asumistuesta, tulevan (tämän) kuukauden sekä edeltävän kuun takautuvana. Olivat maksaneet kuitenkin vain yhden kuukauden asumistuen, ja näinollen olen vuokravelkaa tuon asumistuen määrän viime kuukaudelta. Summa on melko iso. Vastasivat sitten kyselyihini tämmöisellä viestillä:
Asumistukea maksetaan Kelalle ajalta 1.2.2017 - 28.2.2017, koska Kela on maksanut samalta ajalta perustoimeentulotukea (laki toimeentulotuesta 23 §).
Maaliskuusta alkaen asumistuki maksetaan vuokranantajalle.
En siis ole saanut viime kuussa toimeentulotukea yhtään sen enempää kuin aikaisempinakaan kuukausina? Että mistähän mun tuo asumistuen osa olisi pitänyt repiä? Oonko jotenkin tampio, kun en ymmärrä tuota viestiä. Auttakee.
Kommentit (5)
Tilillesi on maksettu viime kuun asumistuki ja tämän kuun tuki suoraan vuokranantajalle? "Maaliskuusta alkaen asumistuki maksetaan vuokranantajalle." Maaliskuusta alkaen tarkoittaa myös maaliskuun asumistukea.
Minulle tekivät saman tempun työttömyyskorvauksen kanssa. Vähensivät 400 euroa tältä kuulta, vaikka en tässä kuussa saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Tilillesi on maksettu viime kuun asumistuki ja tämän kuun tuki suoraan vuokranantajalle? "Maaliskuusta alkaen asumistuki maksetaan vuokranantajalle." Maaliskuusta alkaen tarkoittaa myös maaliskuun asumistukea.
No se just kun sitä asumistukea ei ole maksettu mun tilille, vaan oon saanut saman pienen osan toimeentulotukea minkä jokainen kuukausi aikaisemminkin. Ei oo mitään isompia ylimääräisiä maksuja tullut..
Vierailija kirjoitti:
Minulle tekivät saman tempun työttömyyskorvauksen kanssa. Vähensivät 400 euroa tältä kuulta, vaikka en tässä kuussa saa toimeentulotukea.
Oon kuullut että ois sekoillut vähän enemmänkin noiden päätöksien kanssa.. Mulla ei oo ikuisuuksiin ollut näin vähän rahaa, kun maksoin vielä omista rahoistani isot laskut eikä Kelasta oo kuulunut niihin yhtikäs mitään. Maksoimpahan nyt sit vielä 500e asumistukia ettei tuu mitään vuokrarästejä, ja syön pihalta heinää loppukuun :-) Hitto että tympii.
ap
Huhuu