Pystytkö istumaan lattialla jalat ja selkä suorana?
valtakunnallisen Move-tutkimuksen mukaan jopa kolmannes nuorista ei pysty istumaan jalat eteen ojennettuina ja selkä suorassa lattialla. Tai käymään ryhdissä kyykyssä.
Kommentit (30)
En pysty. En ole varmaan koskaan pystynyt. Mulla on lapsuudesta lähtein ollut isoja ongelmia tuki- ja liikuntelimissä, mm. yliliikkuvat nivelet. Työhöni kuuluu kyykistelyä, eikä mene sekään kovin nätisti ryhdissä.
Lapset kyllä pystyy, nuorin on alakoulussa ja vanhin amiksessa.
pystyttekö istumaan syväkyykyssä pohje/perse kosketuksessa 3min? entä tästä minuutti jumppakeppi käsien välissä pään päällä`?
En pysty, en muistaakseni ole koskaan pystynyt. Jos suoristan selän, jalat menevät koukkuun. Jos suoristan jalat, menee selkä köyryyn. Minulla on aina ollut huono ryhti. Toivon, ettei olisi...
En pysty. Jalat saan toki suoraksi mutta selkää en millään. Ja alkaa sattumaan aika nopeasti yrittäminenkin.
Tai jos istun tuolilla selkä suorana niin en saa jalkoja suoristettua, polvi jää n. 45 asteen kulmaan ja sitten alkaa vaan lihaksissa tuntumaan mutta jalkaa en saa ylemmäs. Kipua ei tunnu tässä asennossa kuitenkaan.
Helposti, vaikka olen 45-vuotias, vaikka en ole ikinä jumpannut tai saanut esimerkiksi varpaista kiinni, jos jalat ovat suorana.
Anteeks, vitsailetteko te, jotka ette pysty istumaan lattialla jalat ja selkä suorana? En ymmärrä miten joku ei oikeasti pysty...
Olen keski-ikäinen ja mulla on useita vammoja mutta pystyn silti.
En pysty enkä pysy kyykyssä eikä kumpikaan temppu ole koskaan onnistunut, ei edes lapsena, vaikka harrastin vomistelua, balettia ja joogaa.
Pystyn, mutta liike tuntuu niin helpolta, että teen sen varmaan väärin? Harrastan vain sen suosituksen mukaisen minimin liikuntaa ja senkin vastentahtoisesti, olen yleensä ryhmän huonoin ja hitain kaikessa jne.
En pysty, en pystynyt lapsenakaan. Olen aina ollut äärimmäisen jäykkä ja kömpelö.
Minä en kyllä nyt käsitä että miten niin ei joku pysty? Eikä ole lapsenakaan pystynyt. Kyse se kuitenkasn ole mistään spagaatista. Eikö asialle tehty lapna mitään? Passitettu fysioterapeutille tms.
Vierailija kirjoitti:
En pysty, en pystynyt lapsenakaan. Olen aina ollut äärimmäisen jäykkä ja kömpelö.
Millaisessa asennossa mahdoit istua esim 1-vuotiaana?
mikästässä40senä kirjoitti:
pystyttekö istumaan syväkyykyssä pohje/perse kosketuksessa 3min? entä tästä minuutti jumppakeppi käsien välissä pään päällä`?
Helposti,mutta tämän paskan selän kanssa ei voi nähdä untakaan istuvansa selkä ja jalat suorana,eikä onnistu kuperkeikkakaan.
Vaikeesti. Just yritin ennen kun edes näin tän keskustelun, kun katsoin uutisia. Jotenki pitää pakottaa ittensä pysymään siinä kaikin voimin... on toki skolioosikin, mut pakkohan tälle on jotain tehdä, kun ikää vasta 25-vuotta!
En pysty, kun on maha edessä.