Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasu läheisten puutumisen takia??

Vierailija
13.03.2017 |

Olen yhden lapsen yh, ollut alusta alkaen. Lapsen isovanhemmat kuolleet, eikä minulla ole ystäviä. No, tästä sosiaalityöntekijä innostui ja käski lastensuojelun tulla katsomaan meille kotiin, ja harkitsevat nyt lasun tekemistä väsymisen ja turvaverkon puuttumisen takia. Meneekö nyt ihan oikein..,??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sossun asiakas kun olet sosiaalityöntekijän kanssa tekemisissä?

Ihan tottahan se on, että jos olet väsynyt eikä sulla ole läheisiä, on fiksuin hakea apua. Lasu ei tarkoita lasten huostaanottoa vaan apua.

Vierailija
2/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan menee ihan oikein, jos kerran olet väsynyt ja yksinäinen. Saanette jotain apua tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet siellä sossussa?

Vierailija
4/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se haittaisi. Haluavat siis tarjota apua. Huvittavaahan se on tavallaan että joskus sitä väkisin tarjotaan joillekin ja jotkut jotka sitä oikein pyytävät ja tarvitsevat eivät sitä saa. Kuuntele mielenkiinnolla mitä ehdottavat. Ei heille hirveästi ole varmaan sulle tarjottavaa. Jos tarvitset apua lasten- tai kodinhoitoon pyydä sitä apua. Jos et, niin sano ei kiitos. Mutta rupattelusta on turha kieltäytyä. Sehän vastaa herättäisikin epäilyksiä että onko kaikki kunnossa.

Vierailija
5/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan hirveää, jos saisitkin lastensuojelusta apua? Monilla YH:n lapsilla on esimerkiksi tukiperhe, eli vastuullisen perhe, jonka luo lapset menevät kerran kuukaudessa pariksi päiväksi, jolloin YH saa huokaista ja kerätä voimia. Ihan loistava palvelu minusta! Itse aion hakeutua tukiperheeksi, heistä on kuulemma pulaa ja lapset eivät ole usein niin haastavia kuin sijaisperhetoiminnasss. 

Vierailija
6/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne läheiset puutuvat ihan tunnottomiksi sen lapsen seurassa niin eikö pitäisi tehdä läheistensuojeluilmoitus?

Vierailija
7/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua heidän höykytykseen tai et koe oikeasti tarvitsevasi apua niin narraa että on ystäviä.

Vierailija
8/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan se tukiperhe ottaa vastaan jos sellaisen jostain onnistuu saamaan.

Vierailija
9/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tarjottiin "kotiapua" kun naapurin lapseton vanhapiika oli tehnyt lasun siitä että taaperomme itkee, valehdellut vielä päälle että outoa porukkaa liikkuu meillä, jotta olisi uskottavampi ilmo.

Totuushan oli että meillä ei ollut käynyt muita kuin muuttoporukka mikä koostui sukulaisista. Oltiin asuttu pari kuukautta osoitteessa. Ilmeisesti oli käynyt lapsen äänet niin paljon ärsyttämään kun oli tähän ratkaisuun päätynyt.

Kieltäydyttiin "kotiavusta" mikä siis on lastensuojelussa toimineen serkkuni mielestä pääasiassa kyttäystä ja peitenimi sille tarkkailulle.

Nyt harkitsen asiaa uudestaan kun olemme muuttamassa isoon omakotitaloon enkä viitsisi siivota itse kun tämmöistä on tarjolla ilmaiseksi. Ajattelin olla paikalla sen 5min. kun näytän missä on siivouskomero ja puhdistusaineet.

Vierailija
10/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uph

Vierailija
11/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siivoa. Ne istuu sohvalla, ryystää kahvia ja tarkkailee mitä virheitä sinä teet.

Vierailija
12/12 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä ihmeestä ne on edes saaneet tietoonsa asianne? Itsekin olen totaali-yh ja erakko luonne, mutta ei minun asioihin mitkään sosiaalityöntekijät puutu kun en semmoisia edes missään tapaa. Ja neuvoloissa en todellakaan myöskään asioista puhu, koska en halua mitään apua.