Miehen herkuttelu
Hei, haluaisin vähentää herkkujen syömistä. Se on vain tuplasti vaikeampas, kun mies on sellainen himoherkuttelija ja ostaa melkein joka kauppareissulla jotain hyvää. Tiedän, että ei minun ole pakko niitä herkkuja mättää, mutta on niin vaikeaa kieltäytyä kun toinen syö niitä vieressä. Mikä avuksi? Tiedän, että olen itse vastuussa omasta syömisestä, mutta vaikeaa kieltäytyä kun toinen mussuttaa vieressä. Olen ehdottanut, että syötäisiin herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa, mutta tästä jotenkin aina aletaan lipsua. Auttakaa miten voisin vastustaa herkuttelua ja pitäytyä yhdessä päivässä viikossa, vaikka mies söisikin niitä ja ostaisi kotiin?
Kommentit (7)
Et voi olettaa, että miehesi muuttaa elintapojaan vain siksi, että sinun luonteesi on heikko. Ainakaan minä en ikinä suostuisi tuollaiseen. Ei parisuhde ole mikään symbioosi.
Mitä se "herkku" teillä tarkoittaa? Hyviä juustoja ja hedelmiä vai sipsejä ja karkkia? Voisiko niitä herkkuja muuttaa vähän terveellisempään suuntaan edes välillä?
En ole vaatinut miestä lopettamaan omaa herkutteluaan. Kysyin vain neuvoa, miten voisin itse hillitä herkuttelua, vaikka toinen niitä syökin paljon. Syödään kyllä pääosin ihan terveellisesti, mutta myös paljon herkkuja. Välillä terveellisiäkin toki. Ollaan molemmat ihan normaalipainoisia ja urheillaan kummatkin, mutta liian paljon tarttuu herkkuja kaupasta mukaan. Lähinnä kyselen vinkkejä miten itse olla syömättä niitä jos toinen haluaa syödä ja ostelee kaikkea hyvää ja epäterveellistä jatkuvasti.
Minun poikaystäväni oli astetta vittumaisempi tässä asiassa. Yritin vähentää herkuttelua, minkä vuoksi en ostanut kaupassa itsellenimitään herkkuja. Poikaystävä osti jättipussin karkkia. Kotona minä yritin olla syömättä herkkuja, poikaystävä mätti kyljessä kiinni karkkejaan ja kyseli vähän väliä, että olenko tosiaan varma siitä, etten halua, koska saan ottaa häneltä, jos haluan. Tietysti itsekurini petti aina. Ja sitten poikaystävä pääsi vinoilemaan, että hänhän SANOI kaupassa, että minun pitäisi ostaa itselleni omat, kun tulen kuitenkin rohmuamaan hänen karkkinsa, jos en osta omia. Ja en siis koskaan edes ehtinyt syödä neljäsosaakaan pussin sisällöstä, ennenkuin karkit jo loppuivat.
Minulla ongelma (samoin kuin kaikki muutkin ongelmat) katosivat pönttöpään dumppaamisella. Sinulla ongelma voi myös kadota järkevällä keskustelulla ja vaikka kolmosen ehdotuksella herkkujen terveellistämisestä.
Katso herkun hinta ja ota rahana itselle sama summa säästöön ja lupaa ostaa sillä itsellesi jotain, mitä toivot esim. uusi vaate, harrastusväline, matka tms...
Suosittelen sokerittomia hiilihapotettuja makuvesiä esim.lidl.stä. Kivan kirpeitä ja poreilevia. Vievät makeannälän ainakin minulta. Ukko ja poika mässää pullaa ja karkkia vieressä sohvalla. Ei haittaa.kaadan lasillisen ja pari jääpalaa sekaan. Vuodessa tippunut painoa 8kg.
Kuulostat ihan multa. Ärsyttävä tilanne. Jään seurailemaan.