Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, ai yli 2 lasta on itsekästä?

Vierailija
12.03.2017 |

Jos elättää lapsensa itse, vanhemmat panostavat vanhemmuuteen, niin miten ihmeessä esim. 3-4 lasta on huono asia? on ok kuitenkin tehdä yksi lapsi ja ajaa sillä citymaasturilla ristiin rastiin, matkustaa lentokoneella ja opettaa se ainokainen kulutushysteriaan? Miksi maapallo tuhoutuu suomalaisten lasten takia, kun syntyvyys muutenkin alenee? Ihan sairas väite. Eikö ole vaan hyvä, jos hyväosaiset saavat lapsia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaisten pitäisi tehdä enemmän lapsia, että saadaan Suomi nousuun. Älkää edes aloittako valittamista kehitysmaiden ylikansoittumisesta, koska joku tauti tappaa häidät parin vuoden sisällä kuitenkin.

Vierailija
2/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ylipäätään ymmärrä lapsettomien, pienperheiden tai suurperheiden vastakkainasettelua. Jokainen toivottavasti tietää mikä on parhaaksi itselleen. Toivottavasti ihmiset vielä ymmärtäisivät, etteivät voi tietää, mikä on parhaaksi muille.

Tosin minä en ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät niin paljon lapsia, etteivät jaksa tai taloudellisesti pysty heitä kunnolla kasvattamaan. Tuntuu monelle tulevan vasta jälkikäteen suurena yllätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuus kunniaan kirjoitti:

Minä en ylipäätään ymmärrä lapsettomien, pienperheiden tai suurperheiden vastakkainasettelua. Jokainen toivottavasti tietää mikä on parhaaksi itselleen. Toivottavasti ihmiset vielä ymmärtäisivät, etteivät voi tietää, mikä on parhaaksi muille.

Tosin minä en ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät niin paljon lapsia, etteivät jaksa tai taloudellisesti pysty heitä kunnolla kasvattamaan. Tuntuu monelle tulevan vasta jälkikäteen suurena yllätyksenä.

Uskokaa jo, että minun tapani elää on ainoa oikea!

Vierailija
4/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole kyse siitä, mikä on parasta yksilölle vaan siitä mikä on parasta yhteiskunnalle.

Vierailija
5/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei nykypäivänä jonkun mielestä olisi itsekästä? Ainakin näissä lisääntymisasioissa kaikki ovat itsekkäitä nettikeskustelujen perusteella. Se mitä mä olen huomannut, niin oli lapsia miten vähän tai paljon hyvänsä, niin väärinhän se aina joidenkin mielestä on. Ja lapsettomuus se vasta itsekästä onkin. Suorastaan vastuutonta vapaamatkustelua. 😂😂

Vierailija
6/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärrän kyllä kritisoinnin jos ihmiset elää tukien varassa ja aiemmat lapset on heitteillä. Mutta jos toimeentulevat ja perhekeskeiset ihmiset saavat 3-4 lasta ja tykkäävät elämästään, niin miksi se on joillekin sellainen ongelma, että mennään ilkeyksiin ja törkeyksiin? Ikään kuin se hyvätuloisten kolmas tai neljäs lapsi pilaisi maailman.

Vierailija
7/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ole kyse siitä, mikä on parasta yksilölle vaan siitä mikä on parasta yhteiskunnalle.

Ai sekö on yhteiskunnan etu että ihmiset lisääntyvät yli sen mitä heillä on tavalla tai toisella kykyä hoitaa? Lisää huostaanottoja ja kaikkea muuta kivaa?

Vierailija
8/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se itsekästä. Tiedättekö kuinka suuri yhden länsimaalaisen ihmisen ekologinen jalanjälki on? Siksi juuri ihmisten lisääntyminen rikkaissa maissa pahin. Siis ympäristön kannalta.

Vierailija
9/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta yläpeukku koska jokaisen oma valinta, toisaalta alapeukku koska haukut yksilapsisia.

Vierailija
10/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se itsekästä. Tiedättekö kuinka suuri yhden länsimaalaisen ihmisen ekologinen jalanjälki on? Siksi juuri ihmisten lisääntyminen rikkaissa maissa pahin. Siis ympäristön kannalta.

Ja siihen ei mielestäsi voi vaikuttaa? Ekohippi suurperhe kuluttaa varmasti vähemmän kuin perus kaksilapsinen perhe, joka ei välitä tippaakaan ympäristöstä.

Vierailija
11/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pidetä itsekkäänä kuin nettipalstalla. On tosi hienoa, että joillain on 3-4 lasta.

Vierailija
12/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä. Etenkin jos olet ketjuttanut lapsesi syntyviksi n. 3 välein jotta voit laiskotella vuosikymmenen kotona putkeen. Kuinkahan moni lapsi saa tänäkin vuonna alkunsa ei rakkaudesta vaan äidin haluttomuudesta palata töihin.

Vierailija
13/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolme lasta on itsekästä. Kahdella lapsella vasta pidetään väestökasvu plusmiinuksella,tämän päälle pitää saada vielä yksi tyttö ja yksi poika

Vierailija
14/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ympäristöihmisten tulisi tehdä paljon lapsia. Yleensä kun he jättäytyvät lapsettomiksi tai saavat vain yhden, niin meillä on pian äärimmäisen vähän jo lapsuudessaan ympäristötietoisen kasvatuksen saaneita.

Vierailija
15/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sekö on yhteiskunnan etu että ihmiset lisääntyvät yli sen mitä heillä on tavalla tai toisella kykyä hoitaa? Lisää huostaanottoja ja kaikkea muuta kivaa?

Mieluummin huostaanotettuja omia kuin maahantuotettuja vieraita

Vierailija
16/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itsekästä. Etenkin jos olet ketjuttanut lapsesi syntyviksi n. 3 välein jotta voit laiskotella vuosikymmenen kotona putkeen. Kuinkahan moni lapsi saa tänäkin vuonna alkunsa ei rakkaudesta vaan äidin haluttomuudesta palata töihin.

Mikä väli sulle sitten olis hyvä? Vaikka lapset saisi viiden vuoden välein, saman 3v/ muksu sitä vapaata silti saa.

Alle 3 vuoden ikäeroja ei suosittele edes asiantuntijat. Liian raskasta aikuisille ja lapsi jää paitsioon liian pienenä, jos uusi vauva syntyy kun edellinen on hädin tuskin vaipoista päässyt.

Vierailija
17/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on se ongelma että lapsia tulee liian vähän. Nyt sinne makuusalonkiin vipinää ja sutinaa vällyjen sekaan.  Suomi tarvitsee uusia veronmaksajia ja paljon. 

Vierailija
18/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet asiasta oikeasti huolissasi, niin aloitat varmaan lopettamalla oman elämäsi ja hiilijalanjälkesi. Muutenhan sinä asetat itsesi muiden yläpuolelle.

Vierailija
19/19 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä. Jotta väestön määrä pysyisi tasaisena niin syntyvyyden pitäisi olla 2,2 lasta per nainen ja siihen päästäisiin esim. siten että 80%lla olisi kaksi lasta ja 20%:lla kolme. Koska kuitenkaan kaikki eivät tee lapsia tai saavat vain yhden, on hyvä että kolmelapsisia perheitä olisi jonkin verran enemmän kuin tuo 20% ja että joukossa on myös hieman neli -ja viisilapsisia.

10-henkiset suurperheet sen sijaan menevät jo överin puolelle mutta onneksi niitä ei yleensä ole muilla kuin lestoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän