Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mysteeri maustekaapissa

Vierailija
12.03.2017 |

Siis tapahtuuko tätä vain mun maustehyllylläni vai onko ilmiö laajempikin? Ihan varmasti siivosin maustehyllynkin viime jouluksi - tai olikohan se pääsiäiseksi, nyt en tarkkaan muista. Mutta siivottu on kuitenkin.

Äsken kuitenkin hyllyltä putkahti esiin kanelipussi, joka oli nähnyt parhaat päivänsä ennen kesäkuuta 2015! Ja heti perään silmään osui oregano, joka oli samaa vuosikertaa.

Onko teidänkin maustehyllykössä vastaavaa salaperäistä "mausteita materiaalistuu menneisyydestä" -ilmiötä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pyykinpesukoneessa kadonneet sukat muuttuvat jonkun mustan aukon tai aika-avaruusportaalin vääristymän kautta vanhentuneiksi mausteiksi keittiön kaappiin, AP ;D

Vierailija
2/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kuulostaa dementian ensimmäisiltä oireilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appeni kuoli nelisen vuotta sitten. Kun pesää tyhjennettiin, huimattiin että hänen maustekaapissaan oli mausteita 1980-luvulta!

Oikeita perintömausteita.

Vierailija
4/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appeni kuoli nelisen vuotta sitten. Kun pesää tyhjennettiin, huimattiin että hänen maustekaapissaan oli mausteita 1980-luvulta!

Saitteko jaettua mausteet perijöiden kesken, vai tuliko riitaa?

Vierailija
5/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos muistatkin väärin, ja se maustehyllyn siivous tapahtuikin 2 vuotta sitten pääsiäisenä? Aika rientää. Aikuinen ihminen huomaa ajan kulumisen vain siitä, kuinka lapset kasvavat.

Vierailija
6/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pyykinpesukoneessa kadonneet sukat muuttuvat jonkun mustan aukon tai aika-avaruusportaalin vääristymän kautta vanhentuneiksi mausteiksi keittiön kaappiin, AP ;D

Pyykinpesukoneessa on materiaalimuunnin, joka muuttaa ja siirtää yhden sukan parista keittiössä lojuvaksi leipäpussinsulkijaksi!

Vierailija
7/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, taisi löytyä myös nippu Erotiikan Maailmoja 80-luvulta nekin?

Vierailija
8/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äitipuoli kuoli ja löytyi mausteita varmaan 50-60 luvuilta, sellaisia pienen pieniä Pauligin peltipurkkeja joissa sahramia ja vaikka mitä.

Ennen tehtiin parempia tuotteita, niissä ei ollut puhettakaan viimeisestä käyttöpäivästä ja kyllä joku kesä teimme muurikkapannulla paellaa, niin shramista lähti ainakin vielä väriä.

Vierailija
9/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne purkkeja vai pusseja? Mulla on muutamia lasisia maustepurkkeja, joita täytän aina uudelleen - vanhimmassa on leimat 80-luvulta, mausteet sisällä on kuitenkin tuoreita ja purkki puhdas.

Vierailija
10/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikkia antiikkia! Pidä kiinni niistä arvo vain kasvaa kun vuodet vierivät!

Vierailija
11/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu jauhokaapissa, vaikka kahdesti vuoteen käyn läpi ja heitän pois vanhenevat tuotteet, niin joskus sieltä löytyy ylläri. Todennäköinen selitys on toki se, että kun tuodaan mökiltä ruokatavarat kaupunkiin, ehkä siellä on sittenkin joku pussi ollut kaapin perällä pitempään, ja laitetaan sitten kaappiin tutkimatta päiväyksiä.

Vierailija
12/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä vaan sattuu olemaan säästäväinen talouskeiju. Se säikähtää siivoamista ja haalii kaiken minkä käsiinsä saa ennenkuin lennähtää liesituulettimen taakse odottamaan että vaara on ohi. Sitten se pikkuhiljaa järjestelee pelastetut aarteet takaisin paikoilleen. 

Maustekaapit ja kotiapteekit ovat keijun luontaisia asuinpaikkoja, mutta saattaapa sen tavata myös autotallista. Talouskeiju on kuitenkin mukava olio ompelijakeijuun verrattuna, tämä pikku ystävä ompelee innoissaan housujen perssaumoja sisään mistä tahansa yli puoleksi vuodeksi kaappiin jätetystä housuparista ja on myös näppärä kaventamaan puseroita. 

Vierailija
13/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ihan elävän henkilön luona olin käymässä muutaman vuorokauden. Tämä henkilö sitten sai ajatuksen että tehdään makkaraperunoita. Hyvä idea tykkäsin ajatuksesta todella paljon, joten kävimme kaupassa ostamassa perunaa, sipulia, valkosipulia, suolakurkkua ja makkaraa. Ruuanlaitto alkoi aivan hyvin saimme perunat uuniin odottaen sitä milloin voimme laittaa makkaranpalat mukaan.

Jostain kumman syystä menin jääkaapille ja katsoin rypsiöljy pulloa... Siinä luki parasta ennen 31072012 !

Ei siinä muuta kuin syömään ja kysyin onko ketsuppia? Henkilö sitten vastasi joo on jääkaapissa ota vain! Menin jääkaapille ja otin käteeni ketsuppi pullon. Minun oli pakko katsoa sitä myös... Parasta ennen 31032006 !

Kyllä tiedän ettei parasta ennen ole viimeinen käyttöpäivä mutta jos eletään vuoden 2016 marraskuuta, niin hieman vanhoja olivat kyseiset tuotteet.

Vierailija
14/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat mausteet säilyvät hyvin pitkään, jos ovat pimeässä ja suljetussa pussissa. Ei niitä tarvitse pois heittää. Pahinta mitä voi seurata, on maun miedontuminen. Yritit menettävät tehonsa nopeammin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän