Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin tsemppiä siivoamiseen

Vierailija
12.03.2017 |

Masennus on ollut valloillaan pari kuukautta enkä ole jaksanut huolehtia mistään kotona, hyvä kun olen töihin päässyt. Siivoaminen ja paikkojen järjestely tuntuu turhalta ja ylivoimaiselta. Mistä te muut masennuksesta kärsivät saatte voimaa siivoamiseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös siivoaminen vaikeaa, en tiedä onko sitten keskittymisongelmaa tai jotain. Koitan pitää huolta vireystilasta ja jaksamisesta niin siivouskin on helpompaa. Joo, tiedän että helppo se on sanoa mutta yleisen olon kohetessa se sujuu paremmin. Mutta konkreettisesti siihen siivoamiseen: yritän ajatella, että jos en muuta jaksa niin tiskit ja roskat haisemasta pois. Ja käytän vaikka mahd. vähän astioita sitten kun mulla ei ole tiskikonetta. Ja muutenkin mahd. vähän tavaraa niin pysyy siistimpänä. Ja yksi pieni juttu kerrallaan, vaikka pöytä puhtaaksi.

Vierailija
2/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan täällä tsempata. Mitä jos kävisit hoitamassa kaikista kiireellisimmän siivoushomman ja tule sitten kertomaan tänne mikä se oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pakottautua siivoamaan vähän samaan tapaan kuin pakottautuu töihin menemään. Ei siivoaminen ole mitään kovin mieltä ylentävää, mutta sekasorto ja pöly vain pahentaa masennusta.

Pidä joku siivouspäivä, jolloin siivoat kämppäsi oli olo mikä hyvänsä.

Vierailija
4/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä siivoamiseen! Minä neuvoisin näin, että koita joka päivä tehdä jotain. Tänään jos saat pyykit tehtyä, se on jo jotain se.

Huomenna tiskaat. Tiistaina laitat tasoilla ajelehtivat tavarat kaappiin, ja roskat roskikseen. Keskiviikkona viet roskat. Torstaina imuroit.

Perjantaina armahdat itseäsi ja katsot jonkun hyvän elokuvan, ja syöt jotain hyvää ruokaa hyvällä omalla tunnolla.

Lauantaina siivoat kylppärin lattiat ja peilikaapin, ja laitat pyykit koppaan (jos vaatteita ajelehtii viikon jäljiltä siellä täällä). Ja sunnuntaina aloitat taas pyykillä.

Vierailija
5/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa pari viikkoa eteisessä lojuneet pyykit kaappiin. Mietin mitä tekisin seuraavaksi, vaikka ei kyllä mikään täällä palstailemalla etene. Ehkä pitäisi siivota vessa, kun sielläkin on pölykerros kaikkialla tavarat levällään.

ap

Vierailija
6/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinulle käy niin, kun siivoat jotain, loputkin tulee tehtyä, kun huomaat miten hyvä on olla siivotussa kodissa.

Viihtyvyyskin paranee :)

Tsemppiä kovasti :)

Vierailija
7/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mielumusaa soimaan. Se antaa potkua.

Vierailija
8/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tapa on Vartin Spurtti. Kello soimaan 15 min kuluttua, ja siihen saakka siivoat täysillä, keskittyneesti. Kun kello soi, lopeta ja keitä vaikka kahvit. Seuraavana päivänä sama uusiks. Vartin jaksaa vaikka olis mikä. Kyl se siit!