Kuinka sait tietää miten lapsia "tehdään"
Itselleni äiti kertoi varmaan heti, kun asiaa olin kysynyt pienenä. Kerran kysyin perheemme tuttavapariskunnalta miksi heillä ei ole lapsia, no minähän tietenkin hänelle selvitin asian varmaan juurta jaksain. On mahtanut rouva olla pokassa pitämistä.
Kommentit (5)
En suoraan sanoen muista ollenkaan.
Ei ole ilmeisesti ollut minulle mikään kovin tärkeä asia. Sen muistan, että kuukautisista sain tietää vasta kolmasluokkalaisena, kun kaveri kertoi isosiskollaan alkaneen kuukautiset.
Kysyin sitten mitä se tarkoittaa ja hän oli kovin hämmästynyt, etten tiennyt. Tämä oli 70-luvulla. Nykyään voisii olettaa kaikkien tuossa iässä tietävän?
Jostain olin kuullut, että lapsia tulee kun pippelistä menee yöllä siemeniä pimppiin. Tiesin myös yhdynnästä, kun isällä oli aiheesta runsaasti kuvitettua oppimateriaalia. Kesti kuitenkin aikansa ennen kuin osasin yhdistää nämä kaksi asiaa toisiinsa.
En muista muuta kuin, että kaveri tätä minulle selitti ja selityksessä vilisi jatkuvasti sana "speku".
Siis rouva sanoi, että he eivät osaa, joten siitä tietysti päätin heti hänelle kertoa jutun juonen.