Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nouseeko CRP tms. jos poskiontelontulehdus?

Vierailija
11.03.2017 |

Mulle ei nykyään nouse enää lämpöä, kuumeesta puhumattakaan. Tai voi olla että jossain influenssassa nousisi, mutta muuten ei. Mielestäni mulla on jo jonkin aikaa ollut poskionteloissa jotain häikkää, arvelen tulehdusta, olo on vähän kipeä koko ajan. Lämpömittari näyttää nytkin kuitenkin alilämpöä kuten aina (alle 36). Jos menen mittauttamaan CRP:n, paljastuisiko sitä kautta että on ihan oikeasti infektio?

Tää oli ehkä hassu kysymys, mutta lääkäri ottaisi minut ehkä vakavammin, jos minulla on näyttää CRP-tulos oman kertomani lisäksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi, kun oli bakteeriperäinen tulehdus. Crp oli yli 100...

Vierailija
2/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruksen aiheuttamat tulehdukset eivät juuri tulehdusarvoa nosta. Useinmitenhän nuo on viruksen aiheuttamia. Bakteeritulehdukset on rajumpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan välttämättä nouse. Jos raju flunssa päällä samalla niin saattaa parinkymmenen korville nousta. Käypä hoito -suosituksen mukaan poskiontelotulehdus vaatii antibiootteja vasta kun oireet kestäneet yli 10 vrk. Hae apteekista joku kortisoninenäsumute oloasi helpottamaan.

Vierailija
4/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Minulla ei otettu crp.tä, kun menin valittamaan poskionteloita. Lääkäri katsoi sillä ultralla ja totesi tulehduksen. Tuolloin minulla oli ollut flunssaa eli kova yskä ja parina päivänä lämpöä viikkoa aienmin.

Nyt kuukausi myöhemmin ei mitään flunssan oireita, mutta posket kipeät, ylähampaisiin otti vähän väliä ja paineen tuntua. Uudelleen lääkäriin ja ultralla katsoi taas. Molemmissa onteloissa tulehdus ja uusi, vahvempi kuuri.

Vierailija
5/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ihmeellisiä oireita, vain vähän kipeä olo. Jotain yleisoireita ollut myös. Ei yskää, ei kummempaa nuhaakaan. En missään nimessä halua antibiootteja jossei pakko. Olen aloittanut kortisoninenäsuihkeen kaksi päivää sitten, mutta en tunne siitä mitään vaikutusta vielä. Ohjeen ja muistikuvanikin mukaan siinä kestää useampi päivä että alkaa vaikuttaa.

Ärsyttää tällainen epämääräinen sairastelu. Olisi edes lämpöä.

ap

Vierailija
6/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus vastaavassa tilanteessa oireet aiheuttanut poskionteloiden limakalvojen turvotus. Toisinaan samoilla oireilla on poskionteloissa märkää. Ensiapuna voisit kokeilla nenäsumutteita ja allergialääkkeitä.

Vierailija
7/7 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crp ei aina nouse korva/poskiontelotuehduksissa, jos tuehdus on hyvin paikallinen.

Lääkärit kyllä tämän tietävät ja siksi ultralla näkee onko sitä räkää vai ei .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän