Kaverini suuttui minulle ja sanoi että teen väärin kun käyn liikkeessä sovittamassa vaatteen ja tilaan netistä ulkomailta
tämähän on ihan sama kun selaan uutuus leffoja makuunin sivuilta ja laitan torrenttina valumaan koneelle.ihan normaalia minulle
Kommentit (20)
Eli sovitat kaupassa ja ostat netistä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
tämähän on ihan sama kun selaan uutuus leffoja makuunin sivuilta ja laitan torrenttina valumaan koneelle.ihan normaalia minulle
Onko seuraava aloituksesi valitus siitä, ettei missään ole enää pieniä, kiinnostavia putiikkeja vaan pelkkää markettiroskaa?
Kauan ei oo sit liikettä mistä käyt sovittelemassa...
Ja ainakin täällä on kaikki makuunit lopettaneet.
Itse haen aina juhliin tai kun lähden jonnekin uudet vaatteet. Sitten vaan kuitin kanssa takaisin ja palautan, toiminut monta vuotta. Tein lapsillekin kun koulukuvaus.
Juuri noin tekee järkevä ihminen. Mutta muista vpn!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama asia. Laiton lataaminen on vähintään moraalitonta, rikos jos vielä itse jaat. Vaatteiden sovittaminen kaupassa ostamatta on täysin sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama asia. Laiton lataaminen on vähintään moraalitonta, rikos jos vielä itse jaat. Vaatteiden sovittaminen kaupassa ostamatta on täysin sallittua.
Hassua miten tässä laki ja moraalisuus menee täysin ristiin. Kaupassa sovittelemisen on laillista mutta siitä on konkreettista haittaa myymälälle jos et osta mitään. Leffan lataaminen taas on laitonta vaikkei siitä olekkaan mitään haittaa elokuvastudiolle (olettaen että et olisi missään skenaariossa ostanut elokuvaa rahalla.)
Näin se markkinatalous toimii. Jos ei kestä kilpailua niin on kannattaa lopettaa yrittäminen.
Mä kans joidenkin vaatteiden kohdalla teen tuota, eli sovitan saman merkin vastaavan tuotteen paikallisessa kaupassa ja sitten tilaan netistä. Kaksi syytä, netissä joskus todella hyviä tarjouksia ja pienituloisena niihin on tartuttava. Toisaalta, netistä tilatessa saa palautusoikeuden, joka mulle tärkeää, haluan kotona katsella vaatetta ja varmistua että sen oikeasti haluan. Odotella ei hirveasti voi, kun koot loppuu joten se harkinta on tehtävä niin että tuotteen on ostanut. Kivijalkakaupat ei kaikki tätä tarjoa ja se saa nettikaupan voittamaan tässä.
En ole erityisen ylpeä tästä, mutta toki mahdollisuuksien mukaan suosin paikallisiakin kauppoja välillä.
Eikö kaikki tee tätä meikkien ja parfyymien kanssa..? Testaa täällä ja pyydä näytteet. Sit tilaat ulkomailta nettikaupasta. hinnat on paljon halvemmat
Vierailija kirjoitti:
Itse haen aina juhliin tai kun lähden jonnekin uudet vaatteet. Sitten vaan kuitin kanssa takaisin ja palautan, toiminut monta vuotta. Tein lapsillekin kun koulukuvaus.
'
Ei ole automaattista palaustusoikeutta.
Rintsikoiden kohdalla toimin näin. Käyn sovittamassa liikkeessä ja tilaan samat puolet halvemmalla hinnalla englannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten tässä laki ja moraalisuus menee täysin ristiin. Kaupassa sovittelemisen on laillista mutta siitä on konkreettista haittaa myymälälle jos et osta mitään. Leffan lataaminen taas on laitonta vaikkei siitä olekkaan mitään haittaa elokuvastudiolle (olettaen että et olisi missään skenaariossa ostanut elokuvaa rahalla.)
Eli jos tarvitsen ensi kesäksi sukulaisen häihin juhlamekon ja joudun sitä varten käymään useissa vaatekaupoissa, mun pitää jokaisesta ostaa jotain, jotta saan luvan sovittaa niitä juhlamekkojakin? Riittääkö, jos ostan jokaisesta kaupasta muovikassin?
B
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tarvitsen ensi kesäksi sukulaisen häihin juhlamekon ja joudun sitä varten käymään useissa vaatekaupoissa, mun pitää jokaisesta ostaa jotain, jotta saan luvan sovittaa niitä juhlamekkojakin? Riittääkö, jos ostan jokaisesta kaupasta muovikassin?
Jos sua asia huolettaa, niin voit aloittaa siitä, että peseydyt ennen ostoskierrosta, laitat tahraamatonta dödöä ja jätät meikkaamatta. Kaupassa sitten arvioit oman kokosi mieluummin ylä- kuin alakanttiin. Näin ollen et niin todennäköisesti turmele sovittelemiasi vaatteita.
Ihan hirveitä porsastelijoita jotkut sovittelijat.
Teen itsekin tätä, tykkään käydä kaupoissa kyllä ja ostankin, mutta usein varsinkin Adidasta, Nikea jne. löytyy paljon halvemmalla vaikkapa Briteistä. Ihan perus hintavertailua. Stadium ei siihen kaadu ja jos kaatuu, niin kannattaa miettiä mitä voisi tehdä toisin.
Teen kyllä samaa. Sovitin läheisessä vaatekaupassa hilfigerin toppatakkia, hinta oli yli 200 €. Netissä sama takki oli alessa puoleen hintaan niin tietysti tilasin sieltä, enhän nyt hölmö ole ja maksa satasta liikaa.
Mulla kävi pari kesää sitten näin. Sovitin farkkuja Pris... no yhdessä kaupassa. Löysin sopivan mallin ja ei niin yllättäen myös sopivan koon, väriltään siniset. Olivat noi farkut sen verran edullisia, ja koska kotona ei ollut yhtään ehjiä farkkuja, ajattelin ostaa kahdet kerralla, toiset arkikäyttöön ja toiset iltarientoihin. Etsin hyllystä vastaavan mallin ja koon mustana ja ei kun kassan kautta kotiin.
Onnekseni kokeilin niitä vielä samalla viikolla kotona jalkaan, sillä yllätyin hieman kun niitä mustista en saanutkaan nappia kiinni. Pari kertaa yritin kumpiakin ja tarkistin molemmista koon moneen kertaan.
Mustat farkut oli parasta palauttaa, koska en halunnut käydä sovitusrumbaa läpi uudestaan.
Että sovita vaan ja tilaa, ehkä saat palauttaakin.
Väärin teet!