Miten jotkut voivat pitkästä suhteesta erottuaan muka alkaa heti uuden suhteen toisen kanssa, en ymmärrä
Erosin yli 5 vuoden suhteesta mutama vuosi sitten, ja miehellä oli uusi nainen jo parin kukauden päästä meidän erosta. Itse en voisi vieläkään kuvitella uutta suhdetta kenenkään kanssa vaikka olenkin päässyt edellisestä jo yli, mutta miksi jotkut ovat niin tunteettomia että voivat alkaa uuteen suhteeseen heti kun entisestä on erottu? En tajua!
Kommentit (31)
Eikö tuo ole miesten kohdalla tavallista, nopeasti pitää olla joku, johtuuko se s:n tarpeesta vai mistä? Itse naisena en kyllä haluaisi miestä, joka on hiljattain eronnut, tulisi tunne että hän ei olisi kiinnostunut minusta kokonaisuutena, kunhan vaan jonkun kanssa pääsee sänkyyn ja katsoo sitten vasta jos meillä muutenkin synkkaisi. Kertokaapa miehet, olenko ihan väärässä?
Liitossa on voinut olla vakavia ongelmia jo vuosia, joten ero on saattanut olla mielessä jo kauan, ehkä vuosiakin, joten parisuhteen kariutumisen ja lopullisen eron on ehtinyt surra jo avioliiton aikana. Silloin eron jälkeen on valmis jatkamaan elämäänsä, toisin kun shokkieroissa ( joissa niissäkin se toinen osapuli on saattanut, alitajunnassa tai tieten, suunnitella eroa kauan).
Eihän sitäkään voi kieltää, että joskus eron/leskeytymisen jälkeen voi nopeasti sattuman takia nopeastikin löytää uuden mukavan ihmisen, silloin kun ei edes ole "haku päällä". Lesket varsinkin ovat joko kauan yksin tai sitten päinvastoin juuri ne leskistä, jotka liittävät onnelisuutensa ja elämään tyytyväisyyteensä nimenomaan parisuhteeseen, ovat herkempiä tarttumaan tilaisuuksiin tutustua ja pariutua uudelleen.
Suhde oli ollut huono jo aiemmin ja erohetkellä suhde ei enää ollut edes sitä. Koko suhde oli jo kuollut hyvässä ja pahassa. Oli helppo hypätä uuteen kun ei tarvinnut jäädä varvomaan vanhoja kun olin ne jo ehtinyt vatvoa.
Itse olin 3 v erään naisen kanssa, mutta viimeiset kuukaudet olivat aika kyllästyttäviä. Tajusimme molemmat, ettei siitä mitään tule. Uusi nainen osui kohdalle jo parin kuukauden päästä ja tämän kanssa mentiin aikanaan naimisiinkin. On kai eri juttu erota raivoisasti tai katkerina. Mutta jos vaan on väljähtynyttä, niin uusi tunne voi lähteä puhtaalta pöydältä.
Ihmiset ja erot ovat erilaisia. Kun minut jätettiin, halusin näyttää, että kelpaan exää paremmalle. Sellainen löytyikin heti. Olisi saattanut mennä pitkäänkin, sillä kriteerit olivat korkealla sen näyttämishalun vuoksi.
Onhan se huomiota herättävää jos suhteen päättymisen jälkeen löytää hei seuraavalla viikolla parisuhteen, mutta yhtä erikoista (ehkä jopa sairasta) on tuo ap:n tilanne ettei vuosikausiin osata astua eteenpäin. Toki jos haluaa elää sinkkuelämää ja siksi ei halua olla suhteessa, mutta ap nimenomaan ajatteli tätä eron jälkeisen elämän kannalta ja siksi ei halunnut suhdetta.
helposti jos oikeanlainen ihminen sattuu kohdalle. Minä löysin uuden jotain 2 viikkoa edellisen jätön jälkeen. Pari vuotta oltu nyt yhdessä. Ikuisuuksiako siinä pitäisi velloa kun suhde päättyy?
Uuden suhteen aloittamisen ymmärrän, jos on jo ehtinyt toipua erosta, mutta aina jaksan hämmästellä näitä, joiden on pakko mennä samantien kihloihin sen uuden onnen kanssa. Eikö voi olla suhteessa, jos ei ole sormusta sormessa? Tuntuu, että heille on tärkeintä esittää muille ihmisille (eritoten sille exälle?), että suhteessa ollaan. Enkä tarkoita, etteikö avioeronkaan jälkeen saisi koskaan mennä uudestaan naimisiin, mutta miksi ne kihlat pitää vaihtaa jo muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, kun edelliset sormukset on heitetty menemään alle vuosi sitten?
Vierailija kirjoitti:
helposti jos oikeanlainen ihminen sattuu kohdalle. Minä löysin uuden jotain 2 viikkoa edellisen jätön jälkeen. Pari vuotta oltu nyt yhdessä. Ikuisuuksiako siinä pitäisi velloa kun suhde päättyy?
Pari viikkoa erosta kuka tahansa ihminen tuntuu "oikeanlaiselta". Sitä kutsutaan laastarisuhteeksi. Sen, onko tuo henkilö oikeasti "se oikea", tietää vasta sitten, kun on käsitellyt eron ja sen aiheuttamat tunteet läpikotaisin, sekä tutustunut tuohon uuteen kumppaniin hyvine ja pahoine puolineen. Pelkästään tuohon tutustumiseen menee keskimäärin se pari vuotta, eron käsittelyyn sanotaan menevän noin puolet suhteen kestosta, mikä ei kyllä ehkä ihan pidä paikkaansa pitkien suhteiden kohdalla...
Parisuhde oli loppunut jo kauan ennen lopullista eroa. Olin ehtinyt miettiä asiat valmiiksi ja tehdä jopa surutyön suhteen loppumisesta. Tapasin uuden vaikka vielä asuimme yhdessä.. Koskaan ei tiedä milloin oikea ihminen tulee elämään. Joskus jopa täysin yllättäen, ilman että etsii tai edes haluaisi tavata ketään uutta. Minun kohdallani näin vain tapahtui..
Yksi ystäväni laittoi profiilin treffisivustolle heti eka iltana, kun pääsi omaan asuntoon. En ihmetellyt yhtään. Olin katsonut sen avioliiton kuolemaa sivusta jo kymmenen vuotta. Viimeiset viisi he olivat kireitä kämppiksiä. Nyt ovat molemmat ihan erilaisia uusissa liitoissaan.
Itse olin naimisissa 4,5 vuotta ja siitä esim. selibaatissa ja eri huoneissa nukkumista oli noin kolmen viimeisen vuoden ajan. Seksi oli ollut huonoa ja vähäistä koko avioliiton ajan ja väkivaltakin oli jatkunut koko avioliiton ajan. Tuollaisen jälkeen alkaa olla aika valmis johonkin muuhun jo ennen eroakin. Olen itse herkkä, tumteellinen ja uskollinen, mutta olisin ollut valmis uuteen suhteeseen jo pari kuukautta ennen eron toista vaihetta. Noh, se toiveeni ei toteutunut, sillä ihastuin varattuun. Omalla kohdallani koko liitto oli kärsimystä suurimmalta osin.
Miehillä tuo tuntuu olevan hyvin yleistä, ettei osata olla lainkaan yksin eron jälkeen. Erottiin exän kanssa melkein 10v suhteen jälkeen, siitä ei tainnut mennä kuin 2kk kun hänellä oli uusi kuvioissa. Hän on käynyt eroa koko ajan läpi, ja seurustellut uuden kanssa. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään aloittaa heti uutta suhdetta. Hän on kai niin reppana, ettei osaa olla yksin.
Ero oli käsitelty jo siinä vaiheessa kun se muuttui konkreettiseksi? Silleen se onnistuu.
Mulla oli suhde jo ennenkuin edes erosin 12v kestäneestä suhteesta. Eikä tehnyt yhtään kipeetä, sen suhteen kanssa naimisissa ja yhdessä jo 20v.
Jos tunteet on koullut jo vuosia sitten, ja hautonut eroa vuosia niinkuin minä tein, niin uusi suhde ei ole ongelma. Itse löysin uuden miehen kun olin ensin 5 vuotta miettinyt, et mitenkä lähtisin... Uusi mies laitti vauhtia asiohin, ja ero entisestä ja uusi asunto, toteutui vajaassa kuukaudessa.
tuttu mies kanssa eron jälkeen muutti hyvin pian avoliittoon uuden naisen kanssa, aluksi oli muka niin rikki erosta, otti ensimmäisen naisen joka hänet huoli. tämäkin nainen on muka elämänsä rakkaus niin kuin edellisetkin, ja lupaa "itselleen " tässä suhteessa otan kumppanin paremin huomioon, eron jälkeen juttelee esim. ex appivanhemille, ysäville,,,,, mikä meni pieleen, eron jälkeen esittää muka niin hyvää miestä, vaikka suhteessa manipuloiva paskakasa...... raivostuttava ihminen
Vierailija kirjoitti:
Jos tunteet on koullut jo vuosia sitten, ja hautonut eroa vuosia niinkuin minä tein, niin uusi suhde ei ole ongelma. Itse löysin uuden miehen kun olin ensin 5 vuotta miettinyt, et mitenkä lähtisin... Uusi mies laitti vauhtia asiohin, ja ero entisestä ja uusi asunto, toteutui vajaassa kuukaudessa.
Eli et uskaltanut lähteä suhteesta tyhjän päälle. Piti olla uusi suhde valmiina.
Mun mielestä se riippuu ihan siitä mistä syistä on erottu, kumpi on aloittanut eron ja taida olla ne tunteet jo kuollut suhteen aikana. Esimerkiks mulla on ollut näin kun erosin vähän yli 4 v vuotta kestänyt suhteesta, minä olin se joku halusi erota mutta olihan se pitkä ja vaivallinen juttu koska miehelle olin elämänrakkaus :( mutta oli asioita suhteessa mistä tajusin et se mies ei ole mulle ja tunteet olivat hiipyneet jo ennen eroa. Uuden löysin vahingossa ja ei ollut mitään taukoa edellisestä suhteestä. Seurava mies oli mulle iso rakkaus kenen kaa suunnittelin tulevaisuutta mutta syista toisista meien suhde päättyi kaksi vuotta myöhämmin. Ainakin vuosi kesti että päästä siitä ihmisestä yli, oli tosi vaikea. Ei varmaan aina molemmat osapuolet käsittä eroa samalla tavalla ja toinen on jo tottunut siihen ajatukseen suhteen aikana että ero tulee kuitenkin. Se riippuu niin monesta asiasta ettei saa yleistä että joku ihminen on niin tunteetton jos pystyy heti uudeen suhteeseen.
Mä olin tehnyt eroa jo pari vuotta mielessäni eli kun lähdin, olin niin valmis ettei tuntunut missään. Uuden löysin ihan vahingossa.