Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä päivystykseen näillä oireilla? (alapää asiaa)

Vierailija
10.03.2017 |

Minua on jo pitkään vaivanneet kuukautisten välissä tulevat välivuodot. Olen käynyt asiasta kahdella yksityisellä gynellä, papa on otettu (se oli täysin normaali) ja kohtu on ultrattu.
Molemmat gynekologit sanoivat että kohdun limakalvoni on todella paksu, mutta kumpikaan ei jostainsyystä ottanut siitä näytettä. Toisen mielestä minua ei kuulemma voi muutenkaan vaivata mikään kun olen niin nuori...
Välivuodot kuitenkin jatkuvat ja eilen minulta tuli TODELLA paljon verta, veri oli melkein mustaa ja ihan klönttistä.
Voikohan näillä oireillä mennä päivystykseen? Tk ei ole enää täällä auki (ennen maanantaita siis) ja yksityiselle ei ole varaa mennä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päivystysasia, ellet vuoda koko ajan kuin saavista kaatamalla. Maanantaina terkkariin tai sitten heti yksityiselle.

2/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi kyllä mikään päivystysasia ole, jos ei ole myös kuumetta tai kipuja, joihin et saa helpotusta särkylääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat mieltäsi rauhoittaaksesi istua päivystyksessä 8 tuntia kiireettömän asian vuoksi.

Vierailija
4/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon? Eli kuinka paljon? Klönttejä? Mustia?

Mikä näyte olisi pitänyt ottaa?

Kohdun limakalvot on erilaiset eri ihmisillä. Sinut on todettu terveeksi.

Joskus on välivuotoja. Joskus tulee hyytymiä.

Unohda koko juttu

Vierailija
5/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko niitä gynejä, sinut on terveeksi todettu. Olisivat huomanneet, jos jotain "vikaa" olisi.

Vierailija
6/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene tukkimaan päivystystä tuollaisella asialla.

Vierailija
7/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisenä neuvona:

On olemassa sellainen jännä uudehko keksintö kuin puhelin, ja sillä voi soittaa päivystykseen ja kysyä, jos ei ole varma onko jonkun vaivan takia syytä lähteä päivystykseen vai ei.

Vierailija
8/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on siis normaalia että vuodan jatkuvasti verta? Verenvuoto on viikoittaista ja jatkunut jo pitkään. 

Vierailija
9/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en mene päivystykseen. t ap

Vierailija
10/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, ettei minua ole missään vaiheessa todettu terveeksi, vaan olen saanut terolut kuurin ja minut on käsketty tulemaan uudestaan jos verenvuoto ei sillä lopu. Minulla ei vaan nyt ole varaa mennä enää yksityiselle.

Vierailija
11/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne päivystykseen ja kysy, ottavatko he sinut vastaan. Ei täällä oikeasti kukaan osaa arvata, miten vaarallinen tilanteesi on. Tämä on vain AV-palsta, jossa provoilijat ilkeilevät.

Välivuodoksi vuotosi on todella runsasta. Ettei kuitenkin olisi kuukautisvuotoa? Joillakuilla kuukautiskierto on lyhyempi kuin se normaali. Kerrot, että eilen tuli runsaasti verta. Miten tänään? Pärjäätkö? Niin, ja kuinka nuori oikeastaan olet? Kysy äitiä kaveriksi. Jos olisit minun tyttäreni, tulisin kyllä avuksesi. 

Vierailija
12/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on siis normaalia että vuodan jatkuvasti verta? Verenvuoto on viikoittaista ja jatkunut jo pitkään. 

Ei se ole normaalia, mutta ei myöskään akuuttia, siksi vaivasi tulee hoitaa muualla kuin päivystyksessä.

Vierailija
13/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne päivystykseen ja kysy, ottavatko he sinut vastaan. Ei täällä oikeasti kukaan osaa arvata, miten vaarallinen tilanteesi on. Tämä on vain AV-palsta, jossa provoilijat ilkeilevät.

Välivuodoksi vuotosi on todella runsasta. Ettei kuitenkin olisi kuukautisvuotoa? Joillakuilla kuukautiskierto on lyhyempi kuin se normaali. Kerrot, että eilen tuli runsaasti verta. Miten tänään? Pärjäätkö? Niin, ja kuinka nuori oikeastaan olet? Kysy äitiä kaveriksi. Jos olisit minun tyttäreni, tulisin kyllä avuksesi. 

Olen yli parikymppinen. En usko että kyse on kuukautisvuodota, koska vuotoa tulee viikottain ja kuukautiset tulevat normaalisti siinä välissä joka kuukausi. Gynekologi jolla viimeksi kävin ultrasi minut ja sanoi että kohdun limakalvoni on todella paksu, kuulemma siinä ja siinä onko se enää normaalia. Sain häneltä terolut kuurin ja käskyn tulla takaisin jos vuoto ei lopu sillä ja sehän ei ole loppunut. Minulla ei vaan ole varaa maksaa enää yksityiselle lääkärille, kun minulla on huono rahatilanne.

Vierailija
14/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, ettei minua ole missään vaiheessa todettu terveeksi, vaan olen saanut terolut kuurin ja minut on käsketty tulemaan uudestaan jos verenvuoto ei sillä lopu. Minulla ei vaan nyt ole varaa mennä enää yksityiselle.

Terolut ei siis auttanut. Ok. Eikä yksityiselle ole varaa mennä. Onko asuinpaikkakunnallasi ehkäisyneuvolaa? Voisitko mennä sinne? Jos ei ole tuota reittiä, voisit soittaa maanantaina terveyskeskukseen ja selittää asian. Sieltä pitää irrota jonkinlainen apu sinulle. 

Jos tuo ei onnistu, etkö saa lainattua gynerahoja vaikkapa vanhemmiltasi? Harkinnanvaraista toimeentulotukeakin on mahdollista anoa (Kela, asuinpaikkakunnan sos.toimisto), jos rahat on loppu eikä ole varaa hoitaa terveyttään. 

Vierailija
15/15 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, mutta ei myöskään päivystysasia. Varaa maanantaina aina tk:n lääkärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi