Mitä ihmettä tämä voi olla? Alavatsan "polttelu"
Tässä puolen vuoden sisällä mulla on aina silloin tällöin tuntunut ihan sietämätöntä polttelua alavatsassa. Ei ole varsinaisesti kipua, vaan jonkinlaista outoa kihelmöintiä, ja se tuntuu olevan nimenomaan kohdussa. Tuntuu kuin jotakin "valuisi" ulos, vaikka mitään ei tulekaan.
Se kestää aina pari päivää putkeen ja loppuu yllättäen. Välillä on ollut tosi pitkiäkin taukoja, mutta tänään se alkoi taas. Olen käynyt tästä pari kertaa lääkärillä, kun epäilin virtsatietulehdusta; sitä se ei kuitenkaan ole millään kerralla ollut. Virtsarakon laskeumaakin ehdotin, mutta kuulemma tällaisella parikymppisellä ei sellaista voi olla.
En pysty keskittymään mihinkään muuhun, kun tuo vaiva alkaa ja öisin sen aikana on mahdotonta nukkua. Ruuansulatusvaivaa mulla ei ole, eikä tämä ole yhteydessä menkkoihinkaan. En ole löytänyt netistä mitään järkevää vastausta tähän. Mitä tämä voisi olla, kokemuksia? (Toivon asiallisia vastauksia, ei mitään "syöpä tai aids" -tyyppisiä :)
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Munan puutteelta vaikuttaa. Syötkö muuten statiineja? Lienet melko nuori joten tuskin.
T. lääkäri
No tää oli sentään vaihtelua syöpä/aids -kommentteihin... Mies löytyy, joten tästäkään ei ole kyse. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt tästä pari kertaa lääkärillä, kun epäilin virtsatietulehdusta; sitä se ei kuitenkaan ole millään kerralla ollut. Virtsarakon laskeumaakin ehdotin, mutta kuulemma tällaisella parikymppisellä ei sellaista voi olla.
Entä jos menisit ensi kerralla sinne lääkäriin ilman valmiita diagnooseja, niin niitä voisi enemmän kiinnostaa tutkia mikä on vialla?
Kyllä se syöpä vaan on mahdollinen, tai joku muu sp-tauti.
Olitko gynekologilla vai jollain tk-lääkärillä?
Vierailija kirjoitti:
Olitko gynekologilla vai jollain tk-lääkärillä?
Sekä että, kumpikaan ei huomannut mitään outoa. YTHS-gyneistä voidaan tietty olla montaa mieltä, mutta opiskelijana ei oikein olisi muihin varaa.
Voisi olla kystia. Minulla oli puolisen vuotta polttelua ja vihlovia kipuja alavatsalla, virtsatietulehdus -tyyppisiä tuntemuksia muttei tulehdusta. Gynen ultrassa löytyi kystia ja antoi pillerireseptin joilla homma rauhoittui heti. Pääsisitköhän ultrattavaksi tk:n tai YTHS:n kautta?
Munan puutteelta vaikuttaa. Syötkö muuten statiineja? Lienet melko nuori joten tuskin.
T. lääkäri