Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joo, yötyöläinen kuvitteli asuvansa julkisivuremontoitavassa talossa laatukorvatulppien avulla..

Vierailija
10.03.2017 |

Mutta työsedät alkoivat telineiden paukuttamisen nyt ja illuusiot karisivat, aapuaaahh! Nimim. puolitoista tuntia unta

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin kämppä etsintään. Vaikka joku halpa huone solusta arkipäiviksi ja viikonloput voit olla kotonasi.

Vierailija
2/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikuulokkeet lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin kämppä etsintään. Vaikka joku halpa huone solusta arkipäiviksi ja viikonloput voit olla kotonasi.

Hmm..Yötyöläinen ja soluhuonekaan ei kyllä taida olla paras vaihtoehto nukkumisen. Pitänee kaivaa tililtä isoja setelirahoja oikeaan vuokrakämppään ja säilyttää mielen tasapaino ....( Ääk, onko tuolla ulkona helvetti valloillaan)

Ap

Vierailija
4/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötyöläisen olisi ehkä kannattanut kysellä vähän kokemuksia siinä vaiheessa kun kuuli taloyhtiöön tulevan julkisivuremontin. Kyllähän siellä asuu, jos ei tarvi olla paikalla päivässikaan kun töitä tehdään, mutta ...

No ei se piikkausvaihe kestä kauaa.

Vierailija
5/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppikuulokkeet lisäksi.

Mites niillä nukut? Pläsi kohtisuoraan tyynyssä tai selällään koko ajan? Mullahan olisi heinäkuun lopussa takaraivolla kalju kohta

Ap

Vierailija
6/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siitä tulee hirveä meteli! Ja harvase päivä ne äijät tunkee myös asuntoon tekemään jotain.. Itse olin lomalla kun meillä aloitettiin, oli tosi rentouttava loma! Joka aamu klo 7 alkoi kolistelu ja poraus.

Vierailija
7/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm..Yötyöläinen ja soluhuonekaan ei kyllä taida olla paras vaihtoehto nukkumisen. Pitänee kaivaa tililtä isoja setelirahoja oikeaan vuokrakämppään ja säilyttää mielen tasapaino ....( Ääk, onko tuolla ulkona helvetti valloillaan)

Ap

Häh?

Itse asun solussa (kolmatta vuotta jo) ja hiirenhiljaista on päivät ja yöt vaikka asukkaat ympärillä on ehtineet vaihtua jo moneen kertaan.

Vierailija
8/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot vuokralla, niin ei tarvitse maksaa vuokraa jos et pysty siellä asumaan. 

Auttaisivatkohan vastamelukuulokkeet?

Vierailija
9/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siitä tulee hirveä meteli! Ja harvase päivä ne äijät tunkee myös asuntoon tekemään jotain.. Itse olin lomalla kun meillä aloitettiin, oli tosi rentouttava loma! Joka aamu klo 7 alkoi kolistelu ja poraus.

Täh? Tungetaanko julkisivuremontissa sisälle?

Ap

Vierailija
10/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai niiden pitää välillä sisälläkin käydä. Varo ettei just oo dildo pillus kun tulevat :D

Vierailija
11/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa miten niin? Solukämppä voi päiväsaikaan olla todella hiljainen, etenkin jos on rauhallisia opiskelijoita tai päivätyöläisiä. Toki voit maksaa omasta vuokrakämpästä niin paljon kuin haluat, mutta minä etsisin rauhallisen nukkumapaikan päiviksi ja kotona viettäisin aikaa iltaisin ja viikonloppuisin, jolloin remonttia ei tehdä.

Vierailija
12/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai niiden pitää välillä sisälläkin käydä. Varo ettei just oo dildo pillus kun tulevat :D

Niinku miksi? Nehän vaan laittaa jonkun pressun ikkunoihin ulkoa päin? Ja jos ei projektissa oo ikkunanpuitteiden uusiminen

Ap

Vierailija
13/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häh?

Itse asun solussa (kolmatta vuotta jo) ja hiirenhiljaista on päivät ja yöt vaikka asukkaat ympärillä on ehtineet vaihtua jo moneen kertaan.

Soluasunnoissa useat käy vaan nukkumassa ja opiskelemassa. Biletys tapahtuu niiden kavereiden luona kenellä on "oikea kämppä" ja opiskelijat tykkää myös mahdollisuuksien mukaan majailla vanhempien luona. Mekastavat lapsiperheet ja aikaisin heräävät vanhukset puuttuu ympäriltä.

Itsekin asuin nuorena solussa ja tavalliseen kerrostaloon muuttaessa en voinut kuin ihmetellä sitä metelin määrää mikä yhtäkkiä kuului kun yläkerrassa lapset heräsi leikkimään aamu kuudelta ja seinän takana harrastettiin pianonsoittoa.

Vierailija
14/14 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Tiedän niin tuon tunteen! Nuorena tytsinä kävin saman läpi,.. tein kaikenkaikkiaan pelkkää yötyötä

tuollaiset yli 10 vuotta... josta n, 5 vuotta asuin kerrostaloissa..

Asustelin tuolloin jokusen vuoden eri kerrostaloissa tuolla helsingin puolella. Ja herkkäunisena olin jatkuvasti aivan pohjattoman väsynyt. Ehkä "pahin" oli asua vajaa vuosi 5 lapsisen perheen alakerrassa. Just kun sai silmät kiinni, lapset tietty yläkerrassa heräs, ja talo oli sellainen 60-70 luvun vanha elementti talo, joka kaikui ja kumisi ihan pienemmästäkin. Tietenkin ymmärrän todella hyvin että elämisen äänihän ne ovat. Minähän olin se, jolla oli nk. väärä rytmi. Siinä varrella oli myös ikkunaremppaa, liikenne, ratikat yms. mitä ääniä nyt kaupungista kuuluu.

Aloin olemaan loppuviimein jo niin väsynyt ettei elämästä enää noin muuten meinannut tulla mitään, vapaapäivät meni täysin siihen, että parhaansa yritti vaan nukkua sitä univelka pois... Mutta onneksi sen viiden vuoden kärvistelyn jälkeen  oli miehen kanssa saatu vähän säästöjä ja saatiin ostettua omakotitalo vantaalta. Ja ah!!! Voi miten ihanaa oli nukkua!!! Ja oli ihana tulla töistä itsekkin kotiin, kun sai ihan rauhassa tehdä mitä halusi, eikä se haitannut naapureita, kun seinän  toisella puolella ei sellaisia ole. 

Toki olen jo ammattia vaihtanut, mutta edelleen teen epäsäännöllistä työtä. Ja osaan todella arvostaa tätä asumismuotoa noin levon kannalta, vaikka tässä nyt on muuten hyvin paljon muuta hommaa. En suoraan sanoen ymmärrä miten aikanaan edes jaksoin? Ehkä tää ikäkin tekee jo sen ettei kaikkeen enää taivu.

Jos sulla on jotain päivällä työssäkäyviä kavereita, niin voithan sä kysyä, että saisitko mennä heidän tykönsä nukkumaan siksi aikaa kun he ovat töissä. Koska pitkäaikainen unenpuute on ihan helvetillistä!