Luokan köyhimmät lapsen vanhemmat taas pois vanhempainillasta
Niinkuin joka kerta. Kumpikaan heistä ei tule vanhempainiltaan, ainoa perhe joka ei osallistu. Miksi heitä ei kiinnosta?
Kommentit (29)
Sori nyt vaan.. Mutta olit sä sitten työtön tai köyhä tai siivoija tai kassa tai insinööri, kaikki täällä saa saman verran. Kaikille on perustoimeentulo taattu. Mikä veen köyhä???
Eiks nykyään kaikki tieto kulje nettiä pitkin. Eli nämä tapaamiset on turhia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän siitä tulot kun pieni paikkakunta ja vain toinen heistä on pienipalkkaisedsa työssä. Tuo lapsi on lapseni kaveri ja olen auttanut perhettä monin tavoin. Jos luokalla on 20 oppilasta niin kyllähän siinä suunnilleen oppii vuosien saatossa vanhemmat tuntemaan.
Sä oot ilkee ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän siitä tulot kun pieni paikkakunta ja vain toinen heistä on pienipalkkaisedsa työssä. Tuo lapsi on lapseni kaveri ja olen auttanut perhettä monin tavoin. Jos luokalla on 20 oppilasta niin kyllähän siinä suunnilleen oppii vuosien saatossa vanhemmat tuntemaan.
Sori nyt vaan, mutta saattavat saada paremmin kuin te käteen. Siinä missä työssäkäyvä ja työtön saavat 2400 € käteen ja asumistuet, joutuu " rikas" laskemaan pennosia joka kuukausi, koska asuntolaina ja kahden mersun osamaksu on mitoitettu liian suuriksi 3600 euron nettotuloille.
Minä olen varmasti tuo köyhin vanhempi meidän lasten luokilla, kun olen yh ja opiskelen vielä kuntoutuksena uutta ammattia. Olen joka kerta vanhempainilloissa paikalla ja käyn vanhempainvarteissa, vastaan Wilma-viesteihin ja olen tavoitettavissa. Ei se köyhyys tee sitä, ettei lapsen asiat kiinnosta. Kyllä se on aivan joku muu. Minusta on hienoa, että lapset pärjäävät koulussa ja se sujuu. Heillä on opiskelun kautta sitten mahdollisuus parempaan elämään kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta saattavat saada paremmin kuin te käteen. Siinä missä työssäkäyvä ja työtön saavat 2400 € käteen ja asumistuet, joutuu " rikas" laskemaan pennosia joka kuukausi, koska asuntolaina ja kahden mersun osamaksu on mitoitettu liian suuriksi 3600 euron nettotuloille.
Lisäksi vielä " säästetään" hampaat irvessä siihen vuosittaiseen lomamatkaan, koska eihän " rikkaat" voi olla käymättä lomamatkalla. Sitten esitetään, että tää on meille normaalia, vaikka on syöty paskaa vuosi sen parin viikon takia ja säästetty peräsuoli pitkällä.
Lapsille tilaillaan vaatteet netistä luotolla samoin kuin itselle. Luottorajat paukkuu ja niitä koitetaan maksaa pois.
Kyllä " rikkaiden" kulissit on tässä ruvenneet kaatumaan, ikävä kyllä.
Joku saattaa pitää vaikka lääkäreitä rikkaina.. Ne valmistuu jumalattoman myöhään ja yleensä reilun velan kanssa. Palkka saattaa olla vaikka tonnin parempi, kuin ammattikoulun käyneellä, mutta aikaa on kulunut 10 vuotta. Velkaa saavat titteliään vastaan reilusti, niin sitten näyttää siltä, että omaisuutta on upeasti. Se on kuitenkin velkaa kaikki. Ja tiukkaa tekee näillekin maksaa. Kyllä verottaja suomessa korjaa tuloerot, ei hätää.
Harva täällä on rikas, perineet ehkä porskuttavat paremmin, kun ovat perineet talon ja veneen.
MInkä ikäinen lapsi on kyseessä?
Opena tiedän, että ekaluokkalaisten esikoisten vanhemmat käyvät ahkerastikin. Sitten into hiipuu. Viidesluokkalaisten kuopusten vanhemmista käy ehkä joka toinen.
Ja tämä ei liity mitenkään tulotasoon.
Story of my life.
Mun vanhemmat ei ikinä osallistuneet mihinkään vanhempainiltaan. Oltiin keskituloisia, ehkä hieman sen alapuolella, mutta ei tosiaankaan mitään rutiköyhiä.
Mun isää ei vaan kiinnostanut lapsensa asiat ja epäilen hänen kärsineen jonkinlaisesta mielisairaudesta ja vähintään sosiaalisten tilanteiden pelosta. Ehkä se tilanne opettajan ja muiden vanhempien edessä olisi ollut hänelle liian raskas? Ja koska isä ei halunnut mennä, ei äitikään sitten yksin mennyt.
Tosi huonoa vanhemmuutta. Tuollaisten ei pitäisi edes saada lapsia.