Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä unettomuudesta?

miten selvitä
10.03.2017 |

Kokemuksia mikä muu auttoi kuin lääkkeet?

Unettomuus on kamala noidankehä. Väsyttää muttei saa unta vaikka olisi mahdollisuus nukkua. Keho väsyy entisestään, on jatkuvasti ylikierroksilla ja on entistä vaikeampi saada unta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän sininen valo on se joka virkistää. Jos laittaa unimoodin illasta päälle, eli että sinisen valon sijaan näyttö taittaa punaiseen pehmeämpään valoon, ei tällä ole silloin haittaa nukahtamisen kannalta. Minä vatvon ja mietin etenkin ennen nukkumaan menoa ja herätessä kesken unien. Siihen on auttanut vain se, että luen vauvapalstan aivottomia juttuja ja siirrän ajattelun sitä kautta off-asentoon. Mikään meditaatio, mielen tyhjentäminen, hengitystekniikat ja muu ei ole auttanut. Lääkityksenä on säännöllisesti atarax, Ketipinor oli jossain vaiheessa, mutta se tekee liian pöhnäisen olon koko seuraavaksi päiväksi.

22/23 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut selittämätön unettomuusjakso, johon edes mikään kokeilemani reseptilääke ei auttanut merkittävästi.

Unettomuudesta tulee tunnetusti noidankehä: unettomuus stressaa ja sitten stressi vaikuttaa siten, että nukahtaminen / unessa pysyminen vaikeutuu entisestään.

Ajattelin unettomuusjakson aikana rationaalisesti, että ennen pitkää kehoni tulee väsymään niin paljon, että mekanismi korjautuu ja uni palautuu, ts. biologinen unentarve voittaa neuroottisen psyyken. Olin oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatolin Plus unihäiriöiden hoidossa - http://tonzes.com/sleepfi.htm Auttoi kohtalaisen hyvin silloin, kun uni oli vuosia sitten täysin kateissa.