Mitä teen äitini kanssa?
Olen 3,5 vuotta sitten huostaanotettu.
Huolestuin kotilomien perusteella siitä, mitä äitini aiheuttaa sisaruksilleni kotona käyttäytymisellään.
Minulla on yhä erittäin huono itsetunto, ajattelen olevani mihinkään kelpaamaton ja tyhmä, ja pikkusiskollani on nykyään samanlaisia ajatuksia.
Lähetin kirjeen postissa ja koska hän ei saanut kirjettä, lähetin viestitse saman asian: Ajatuksiani ja mitä hän on tehnyt.
Mutta mitätöi kaiken ja kääntää viesteissään vian minuun.
Mitä oikein teen?
Kommentit (5)
Jos tämä muistuttaa äitiäsi, avaudu kaikesta huostaanottoperheellesi ja pyydä ammattiapuakin:
Äitinnekö on saanut teidät tuntemaan tyhmiksi ja kelpaamattomiksi? Se olisi vallan käyttöä ja vähättelyä, huonon kasvattajan metodeja. Ette te sellaisia ole. Kuuntele itseäsi, mitä siellä sisällä pyörii, mitä haluat olla ja mistä pidät, ole rohkea uskomaan itseesi, jalat kuitenkin maassa.
Olen siis kertonut sijaisvanhemmille, ja sosiaalityöntekijälle asiasta. Puhuvat asiasta lähiaikoina, mutta äitini vähättelee kaikkea mahdollista.
Isäni on lapamato.
Miss Mysterious kirjoitti:
Olen siis kertonut sijaisvanhemmille, ja sosiaalityöntekijälle asiasta. Puhuvat asiasta lähiaikoina, mutta äitini vähättelee kaikkea mahdollista.
Isäni on lapamato.
Tottakai, se on ongelmaisille ihmisille luonteista. Mut ei sun äiti voi tuosta noin vaan selvitä tilanteesta ja selitellä kaiken parhain päin, olethan sinä jo " päässyt pois".
Pysy itse asiassa, rauhallisena äläkä liioittele tai vähättele.. Muut sitten hoitaa.
No puhu sille toiselle perheellesi. Et sinä ole vastuussa ruveta korjaamaan mitään.