Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava puhuu pahaa selän takana. Mitä voin tehdä?

Vierailija
10.03.2017 |

Hän yrittää kaikintavoin mustamaalata minua. Olen vähitellen jättänyt yhteydenpidon häneen, ja se ilmeisesti rassaa häntä. Onko mitään tehtävissä? Meillä on yhteisiä kollegoja ja tuttuja, joilta kuulen mitä hän on sanonut.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nämä yhteiset tuttavat yrittävät seuraavan kerran juoruta jostain mitä tämä mustamaalaaja on sinusta sanonut, niin sanot reippaasti että kiitos ei, ei kiinnosta kuulla enempää. Problem solved.

Vierailija
2/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yhteydenpito kokonaan äläkä kerro hänelle itsestäsi yhtään mitään. Voisit ehkä kerran hänelle soittaa ja kertoa mitä tiedät hänen puhuneen ja siinä samassa yhteydessä kertoa, ettet siksi halua olla hänen kanssaan tekemisissä. En tiedä toimiiko, mutta ainakin yhteydenpito näihin juoruilijoihin kannattaa aina katkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suoraan puheeksi, mutta älä ammu, eli kärytä, viestin tuojaa. Onko jotain sattunut tai joku muuttunut, kun noin käyttäytyy? Kliseenä heitän, kateus??

Vierailija
4/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitenkään korjata tuttavasi vikoja ja puutteita. Ne ihmiset, joilla on merkitystä tietää miten asiat on ja muiden mielipiteillä ei ole paskaa väliä. Ottamalla hikeä ja selittelemällä asioita kaivat vaan isompaa kuoppaa itsellesi.

Vierailija
5/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kollegoillesi  juoruamisen olevan tympeetä ja jätetään aihe tähän.

Vierailija
6/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta yhteydenpito kokonaan äläkä kerro hänelle itsestäsi yhtään mitään. Voisit ehkä kerran hänelle soittaa ja kertoa mitä tiedät hänen puhuneen ja siinä samassa yhteydessä kertoa, ettet siksi halua olla hänen kanssaan tekemisissä. En tiedä toimiiko, mutta ainakin yhteydenpito näihin juoruilijoihin kannattaa aina katkaista.

Olen jo lopettanut yhteydenpidon häneen, mutta ongelmana on nämä juoruilijat; en voi katkaista yhteyttä kaikkiin kollegoihini. En myöskään haluaisi, että he kertovat minusta mitään tälle mustamaalaajalle. Luulen että hän haukkuisi kahta kauheammin, jos soitan ja kerron tietäväni mitä hän puhuu.

Vierailija
7/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo lopettanut yhteydenpidon häneen, mutta ongelmana on nämä juoruilijat; en voi katkaista yhteyttä kaikkiin kollegoihini. En myöskään haluaisi, että he kertovat minusta mitään tälle mustamaalaajalle. Luulen että hän haukkuisi kahta kauheammin, jos soitan ja kerron tietäväni mitä hän puhuu.

Sanot kollegoillesi  juoruamisen olevan tympeetä!

Vierailija
8/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kollegat on sanoneet, kun olet asiasta heidän kanssaan keskusteet? 

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, joko oppia elämään asian kanssa tai puhua siitä.

Vierailija
9/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mollaaja sanoo, eli mistä sillä hiertää? Ootko saanut lottovoiton, perinnön, löytänyt uuden kirurgi/lentokapteenimiehen? Laihtunut? ...

Vierailija
10/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelevät epäsuorasti miksi en halua olla tämän mustamaalaajan kanssa tekemisissä, kun hän on kaikkien ihailema. En viitsi selittää heille, että en luota tähän ihmiseen. Onneksi en joudu tekemään töitä hänen kanssaan. Muut ilmeisesti uskovat mieluummin häntä, kuin kuuntelisivat minua. Olenkohan joutunut narsistin piiriin? Olen jostain lukenut että narsistin kanssa et voi koskaan voittaa, siksi pidän matalaa profiilia.

Vierailija
11/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaisi neuvoa ,mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä? Onko parempi olla hiljaa, vai sanoisinko jotain?

Vierailija
12/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle tämän ihmisen kanssa silloin, kun paikalla on myös muita.

Vierailija
13/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianloukkaussyyte, jos paskanjauhanta ei lopu.

Vierailija
14/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tai kommervenkkien tilanne. Ei kai siinä ole oikeaa tai väärää tapaa toimia. Millä saat itsellesi mielenrauhan parhaiten, niin tee se. Et voi muiden ihmisten käytöksestä ottaa vastuuta.

Ehkä pyyhit mielessäsi pöytäää noilla tyypillä. Manaat omassa mielessäsi. Tai ymmärrät omassa mielessäsi.

Ymmärrä ainakin itseäsi, että tuo on ikävää. Se minkä merkityksen noille asioille annat on se tratkaiseva sinun oman elämäsi kannalta.

Jos haluat sanoa sille pahan puhujalle tai niille juoruajille jotain, niin sano. Voithan sen kertoa, että on tosi ikävää. ..jos näet sen tarpeelliseksi.

Mutta ei kannata mennä tai jäädä Surkutteluun. Ne vain vievät sinun energiaasi. Et kyllä kuulostakaan surkuttelijalta.

Juoruajille voi sanoa, etä miksi he niitä viestejä sinulle tuovat? Ei kai sinua kiinnosta se, että sinusta jotain pahaa puhutaan? Lotkauta korvaasi heille ja sano, että ei kiinnosta. Tuokaa mieluummin sitten viestejä, kun tulee positiivista. Ota huumorilla. Oikeastikaan tuo on tosi lapsellista. Ei viksut jatka juoruja. En minä ainakaan. Jos joku haukkuu tuttavaani tai muuta, niin en takuulla vie sitä viestiä eteenpäin. Olen siinä ehkä vähän tylsä tyyppi. Että katkon juorut...nollaan ne jollain tapaa. Saatan puolustaakin juorujen kohdetta.

Turha antaa valtaa tuollaisille. Pistä ne pieneen laatikkoon mielessäsi. Sellaiseen ihan pieneen. Sijoita se laatikko ...siis rasia, johonkin mielikuvahyllylle tai mielikuvavarastoon.

Anna olla siellä. Tutki, jos huvittaa. Jos ei huvita, niin anna olla siellä,

Jos haluat pahapuhujalle jotainhan, nii sano, että kiitos niistä pahoista puheista. Nyt tiedän, että en turhaan tehnyt eroa sinuun. Se ei ollut turha päätös, että en halua olla kanssasi tekemisissä. Olet auttanut minua siinä päätöksessäni jatkamalla pahan energia ja pahan puheen kulttuuria. Kiitos sinulle. (Sanotko sen mielessäsi vai hänelle .... tee miltä tuntuu)

Sano, jos haluat sanoa. Mieti mikä on sinulle tarpeen.

Maailmassa on onneksi muutakin ihmisiä. Keskity niihin, joista saat hyvää energiaa. Keksity ensin itseesi. Etsi sellaisia asioita, joista tulee kuva olo.

Olennaista on se mihin energiasi pitää. Täällä,on vaikka mitä. Eikä se aina ja koko ajan ole ne ihmiset...on paljon muutakin kiinnostavaa. Sitten niitä ihmisiä alkaa löytyä.

Voi olla että joku juoruajakin lopettaa, kun kerrot että kiitos ei....joku vo jopa muuttaa käytöstään. Ei se ole kuitenkaan sinun vastuullasi.

Eipä muuta kuin, että ota tuo homma mielenkiinnolla. Pärjäät kyllä. Kuulostat sellaiselta. Näet asian laajemmin.

Vierailija
15/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän yrittää kaikintavoin mustamaalata minua. Olen vähitellen jättänyt yhteydenpidon häneen, ja se ilmeisesti rassaa häntä. Onko mitään tehtävissä? Meillä on yhteisiä kollegoja ja tuttuja, joilta kuulen mitä hän on sanonut.

Nosta "kissa pöydälle" . Älä huuda tms mutta tapaa kahden kesken ja osta asia esiin ystävälliseen sävyyn kertoen, että korviisi on kantautunut kummallisia ja pitääkö paikkaansa?

Vierailija
16/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelevät epäsuorasti miksi en halua olla tämän mustamaalaajan kanssa tekemisissä, kun hän on kaikkien ihailema. En viitsi selittää heille, että en luota tähän ihmiseen. Onneksi en joudu tekemään töitä hänen kanssaan. Muut ilmeisesti uskovat mieluummin häntä, kuin kuuntelisivat minua. Olenkohan joutunut narsistin piiriin? Olen jostain lukenut että narsistin kanssa et voi koskaan voittaa, siksi pidän matalaa profiilia.

Narsistikortti vedetty esiliinan taskusta, kun  mammalahko ei lähtenytkään saatanallisesti syyllistäen haukkumaan tuttavan käytöstä.

Vierailija
17/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tapa olla muiden kanssa - puhua pahaa henkilöstä, joka ei ole kuulolla, on valitettavan yleinen. Jotkut saavat siihen mallin jo kotona. Mulla sama juttu. On mennyt todella kauan ennen kuin olen vähitellen ihan tietoisesti pyrkinyt opettelemaan siitä pois. Esimerkiksi työpaikoilla tapahtuu jotain, joku aiheuttaa jotain närää. Se on sitten teema jonkin aikaa. Asiasta kuhistaan, ihmiset vahvistavat suhteitaan toisiinsa hakemalla "yhteistä" vihollista. Se on todella alkeellista, mutta samalla myös inhimillistä. Syynä tosiaan usein oma epävarmuus yhteisössä, haetaan jalansijaa, vahvistetaan omaa asemaa. Usein haetaan myös jotain draamaa tylsään arkeen, puretaan paineita pois, jolloin juoruilun kohteena oleva henkilö on epäkiitollisessa asemassa ukkosenjohdattimena.

Vierailija
18/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa käytöstä kolleegoilta! Hehän mahdollistavat tämän koko sirkuksen! Ensin suostuvat kuuntelemaan sen tyypin panettelua ja sitten kipittävät kertomaan sulle & katsovat miten reagoit. Nämä "kolleegat" sun tarttee ap ainakin saada ruotuun asap!

Vierailija
19/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaa käytöstä kolleegoilta! Hehän mahdollistavat tämän koko sirkuksen! Ensin suostuvat kuuntelemaan sen tyypin panettelua ja sitten kipittävät kertomaan sulle & katsovat miten reagoit. Nämä "kolleegat" sun tarttee ap ainakin saada ruotuun asap!

Totta! Kiitos tästä vastauksesta, olen siis ap. Tätä en osannut ajatella. He eivät osaa ottaa kantaa, vaan kuuntelevat sitä tyyppiä niin kuin sanoit. Pitävät häntä jotenkin tärkeämpänä ja ihmeellisenä, vaikka ei ole sitä. Takuulla eivät ainakaan pidä minun puoliani, vaan myötäilevät mustamaalaajaa. Eli en voi luottaa enää keneenkään heistä. Vuotavatko tietojani ja kuulumisiani myös tälle mustamaalaajalle?

Vierailija
20/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vuotavat, ainakin osa heistä. Enemmän tai vähemmän!