viiden kuukauden sähkölasku 120€. Onko kallis?
Asunto 75 neliömetriä. 2 henkilöä. Käytetään paljon uunia.
Kommentit (28)
63 neliötä ja n.60€ kuussa menee sähköön ja kaasulämmitykseen. Pidän lämmitystä päällä termostaatin avulla jottei asunnon lämpötila koskaan laske alle 17 astetta ja yöt nukun untuvatäkin alla. Televisiota ei ole eikä liioin pesukonetta, teen kerran viikossa uuniruoan, esim. lasagnen tai makaronilaatikon jota voi lämmittää nopeasti pannulla. Aion hankkia mikron jotta voin vielä nipistää sähkökustannuksista.
Vierailija kirjoitti:
Sähkölasku n. 35 euroa joka kolmas kuukausi. Asunto 40 neliötä kaukolämmöllä sauna on ja kaksi tietokonetta päällä 24/7. Siis sauna ei tietenkään ole päälle 24/7 vaan n. 3 krt kuukaudessa.
Miten teillä muilla voi olla noin isoja sähkölaskuja?
Etkö ymmärtänyt lukemaasi, vai mikä ihmetyttää?
Tuolla jollain oli 210 neliöö lämmitettävää tilaa, vertailu kesä/talvi. Eli sähkölämmitykseen nyt vain menee niin paljon. Toisaalta muita kuluja ei ole. Jos on kaukolämpö, niin kai se nyt johonkin muuhun maksuun menee, esim. vuokra-asumisessa vuokraan tms.
On se lämmitysmuoto mikä hyvänsä, niin talvella se ei ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölasku n. 35 euroa joka kolmas kuukausi. Asunto 40 neliötä kaukolämmöllä sauna on ja kaksi tietokonetta päällä 24/7. Siis sauna ei tietenkään ole päälle 24/7 vaan n. 3 krt kuukaudessa.
Tuolla jollain oli 210 neliöö lämmitettävää tilaa, vertailu kesä/talvi. Eli sähkölämmitykseen nyt vain menee niin paljon. Toisaalta muita kuluja ei ole. Jos on kaukolämpö, niin kai se nyt johonkin muuhun maksuun menee, esim. vuokra-asumisessa vuokraan tms.
? Tässä aiheessa on muutama pienempikin asunto jossa sähkölasku on minun mielestä jotain älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Tässä aiheessa on muutama pienempikin asunto jossa sähkölasku on minun mielestä jotain älytöntä.
No ihmisten kulutustottumukset nyt vaan vaihtelee älyttömän paljon.
Ap taitaa saada sähkölaskunsa taloyhtiön kautta. Voi olla, että hän saa puolivuosittain tai vuosittain tasauslaskun, josta vasta selviää hänen todellinen kulutuksensa.
No ei ole kallis. Meillä n. 150 neliön puulämmitteisessä ok-talossa on pahimmillaan pelkkä sähkönsiirto ollut tuota luokkaa, siis talvella yhden kuukauden aikana! Täällä kyllä paikallinen sähköyhtiö onkin tunnettu kiskurihinnoistaan, itse sähköenergia maksaa sitten puolet vähemmän.
Kannattaa muistaa, etteivät pelkät euromäärät kerro juuri mitään, koska sähkönsiirron hinnoissa voi olla huimia eroja, kuten myös sähkön myyntisopimusten hinnoissa. Siksi olisi syytä aina mainita kulutuksen määrä, kun kyselee onko sähköä mennyt paljon vaiko ei.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kallis. Meillä n. 150 neliön puulämmitteisessä ok-talossa on pahimmillaan pelkkä sähkönsiirto ollut tuota luokkaa, siis talvella yhden kuukauden aikana! Täällä kyllä paikallinen sähköyhtiö onkin tunnettu kiskurihinnoistaan, itse sähköenergia maksaa sitten puolet vähemmän.
Sinänsä ihan typerää erottaa sähkönhinta, siirtomaksu, perusmaksut ja verot, kun puhutaan sähkölaskusta. Jos multa kysytään mitä mun sähkölasku on kuukaudessa, niin summaan nuo yhteen ja summa on mun sähkölasku.