Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Ataraxista (määrätty unettomuuden hoitoon)?

Vierailija
09.03.2017 |

Otin eilen myöhäisillassa ensimmäisen Atarax 25 mg tabletin, nukuin nelisen tuntia yöllä, eli ihan ok (siihen verrattuna, etten aiemmin nukkunut ollenkaan).

Tänään oli aamulla vähän tönähtänyt olo, sitten tuli pariksi tunniksi aavistuksen parempi olo, mutta sen jälkeen on ollut tolkuton väsymys.

Muilla samaa? Miten on homma jatkunut? Lopetitteko käytön jostain syystä? Otin samalla Melatoniinia 3 mg, sekö tämän aiheuttaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi unettomuuden hoitoon juuri Ataraxia kirjoitetaan, sillä paremmin toimii jo 1940-luvulla kehitetty diphenhydramine HCI https://fi.wikipedia.org/wiki/Difenhydramiini ... kysäise josko saat käsikauppatavarana.

Vierailija
2/5 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax on alunperin allergialääke että mietipä itse....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Ataraxia raskaushepatoosin kutinaan. Oli siis ihan karsea tilanne viimeisessä raskaudessa.

Sama juttu itselläni, eli aamulla olin aivan tokkurassa, melkein krapulainen olo. Olin kuitenkin töissä, koska äitiyspolin lääkärin mukaan raskaus ei ole sairaus. Mulla meni kuitenkin yleensä päivän mittaan ohi, mutta ne aamut pitkälle sinne kymmeneen oli ihan kauheita. Välillä itkin työhuoneessa ovi kiinni ihan silkkaa väsymystä ja sitä helvetillistä kutinaa. Onneksi viimein pääsi sitten äitiyslomalle, ei tokkura haitannut kotioloissa.

Otin siis vain pahimpina iltoina tuon lääkkeen, kun en kutinan vuoksi pystynyt kertakaikkiaan olemaan. Kävin mm. monta kertaa yössä liottamassa jalkoja ja käsiä jääkylmässä vedessä. Se auttoi aina hetkeksi. 

Vierailija
4/5 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ataraxin unettavuus perustuu antihistamiinin väsyttävään vaikutukseen. Minua se ei nukuttanut eikä auttanut edes nenän tukkoisuuteen. Aivan kuin olisin blaceboa syönyt. Mutta koska me ihmiset olemme erilaisia, näyttää tuokin lääke vaikuttavan kovin monin tavoin. Toisille sopii, toisille ei. Jos ei sovi sinulle, pyydä lääkäriä vaihtamaan lääkitys toiseen.

Vierailija
5/5 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ataraxia myös määrätty unettomuuteen (ja kutinaan). Otan n. tuntia ennen nukkumaan menoa puolikkaan, joskus vain kolmasosan tabletista. Sekin riittää mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä