Miksi kengistä ei ole välikokoja enemmän?
Ärsyttää, kun pitää ottaa joko hitusen puristavat tai sitten kanootit. Isommassa koossa voi käyttää pohjallista, kyllä, mutta nilkkurit ovat sitten varrestakin löysempiä kuin pienemmässä koossa + se kömpelyys.
Kommentit (9)
Melkein kaikissa tunnetuissa merkeissä on välikokoja, mutta niitä ei vaan ole myymälöissä.
Suosittelen googlettamaan tiettyjen merkkien kokotaulukot ja tilaamaan netistä.
Googleen haku esim. Adidas shoe size guide ja kannattaa katsoa niiden omilta sivustoilta.
Ei yksi lisäsentti tee kengästä kanoottia. Vika on korviesi välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksi lisäsentti tee kengästä kanoottia. Vika on korviesi välissä.
Voihan se olla. Ihanteeni on, että kenkä istuisi "kuin hansikas". Raskaat kengät ovat mulle kauhistus.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikissa tunnetuissa merkeissä on välikokoja, mutta niitä ei vaan ole myymälöissä.
Suosittelen googlettamaan tiettyjen merkkien kokotaulukot ja tilaamaan netistä.
Googleen haku esim. Adidas shoe size guide ja kannattaa katsoa niiden omilta sivustoilta.
Niin joillakin merkeillä on, mutta ei usein niillä, joiden malleihin ihastuu.
ap.
Eihän koot ole edes aina samankokoisia joka valmistajalla.
Oma jalkani on kokoa 36 ja sopivia kenkiä löytyy kaapista haitarilla 35-37.
Kenkien koot vaihtelevat jo valmistajien välillä sen verran samoilla numeroilla että luulisi että jokaiselle löytyisi sopivat. Ja on itseasiassa parempi että kenkä on vähän väljä kuin "juuri sopiva" milloin se on usein kuitenkin liian pieni ja aiheuttaa erinäisten jalkaongelmien kuten vaivaisenluiden ym. syntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää enemmän se, että lasten koot loppuu tuossa 35 ja miesten koot alkaa 42. Kiva etsiä ala-asteikäiselle pojalle sitten kenkiä naistenosastolta...
mutta joo, olisi kiva löytää kengät itsellekin kokoa 39,5. Kun se 40 numeron kenkä meinaa tippua jalasta, vaikka olisi mikä nilkkatuki ja pohjallinen, ja 39 on hiukan pieni.
Tiedän tunteen, joskin olen täysi-ikäinen mies. Kengän koko 38-39. En tajua - 39 ei ole kovin harvinainen miehillä, useimmat käyttävät sitä 41:tä ja tunkevat pohjallisia niihin. Onneksi on jonkun verran unisex-malleja joista on kokoja tyyliin 36-48...
Mua ärsyttää enemmän se, että lasten koot loppuu tuossa 35 ja miesten koot alkaa 42. Kiva etsiä ala-asteikäiselle pojalle sitten kenkiä naistenosastolta...
mutta joo, olisi kiva löytää kengät itsellekin kokoa 39,5. Kun se 40 numeron kenkä meinaa tippua jalasta, vaikka olisi mikä nilkkatuki ja pohjallinen, ja 39 on hiukan pieni.